Kawasaki Z250C

ok, probleempje!

de kawasaki houdt in bij 2500 toeren en komt niet boven de 5500 uit. Vanaf 2500 tot 5500 klinkt hij ook niet echt gezond, beetje dubbel zeg maar. Waar kan dit aan liggen? Ik denk zelf de CDI, maar ik hoop van niet, omdat die nogal prijzig zijn.
 
komtie hoger in de toeren of kaptie bij 5500?

(sproeier losgetrild?)
voldoende olie in t blok nog?
 
Laatst bewerkt:
komtie hoger in de toeren of kaptie bij 5500?

(sproeier losgetrild?)
voldoende olie in t blok nog?

Of carborateur beetje vies waardoor er niet genoeg benzine door de carb's komt en het dus lijkt alsof je met half gas rijdt terwijl je je gas vol open hebt ?
 
ik zat net te denken, het lijkt eerder dat hij te rijk loopt, wat wel kan kloppen. Bij het schoonmaken van de carburateur heb ik hem doorgeblazen, en volgens mij schoot er toen een balletje los in de carburateur.

Hij komt denk ikn og wel hoger denk k, maar het klinkt niet zoals het hoort.

edit: zou iemand kunnen kijken in welke van de 3 gaatjes het balletje hoort? Dan ga ik vanmiddag naar een kawa dealer, om te kijken of die een balletje voor me heeft.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij is je hoofdsproeier verstopt.
hij loopt zijn lagere toerentallen op de stationair sproeier maar als je harder gaat rijden moet je hoofdsproeier het overnemen.
als die verstopt zit wil hij niet doortrekken.
 
heb het geld er niet voor :P en als hij goed loopt ruil ik hem voor een Kawa GPX250R. De deal is al rond, hij moet alleen weer goed lopen.
 
het is toch niet de hoofdsproeier.

Hij loopt veels te rijk, de bougie slaat binnen no time vet en dan start hij niet meer. Heb nog nooit zo vaak een carburateur van een motor gehaald, en ook nog nooit de bougie zo vaak schoongemaakt :(
 
dat is het niet, die zit gewoon goed. Ik weet bijna zeker dat er een balletje zat in 1 van de benzine doorlaten, die ervoor zorgde dat er niet teveel benzine doorkomt, zoals je bij een yamaha rd350 ook wel hebt. Erg frustrerend, vooral omdat ik hem zou ruilen.
 
nee, echt een klein balletje. Ik zal zo wel ff foto's maken, m'n zusje heeft de camera nu :S :P
 
Heb het een en ander nu opgelost, maar hij loopt nog steeds niet lekker.
Hij haalt nu de 100, maar meer ook niet. Bovendien totaal geen power. Wat kan de oorzaak zijn? Versleten sproeiers? Misschien de ontsteking?
 
hij loopt nu weer goed :)
Er zat een lek bij de hoofdsproeier, dus wat vloeibare pakking op de schroefdraad van de sproeier deed wonderen. Verder heb ik nog ff het membraan goed neergelegd.

Hij gaat binnenkort geruild worden voor een Kawasaki GPX250R :)
 
Even oma schoppen en k kom meteen jullie hulp inroepen brikkers!!

Ik heb gisteren mijn Z250c in elkaar gezet met 2 mede-forummers..
Want mijn eigen motor (zx-6r '95) heeft blijkbaar in 2004 ernstige schade gehad, en heb 3 scheuren in het frame, kan niet meer gemaakt worden, en met de dealer wordt het een verzekeringskwestie waarschijnlijk. ;(

Omdat ik in de tussentijd toch graag wil rijden, heb ik besloten toch de z250 in elkaar te zetten voor zolang, dat ik toch vervoer heb. want kan dus niet rijden door die naaistreek nu.. :(

Maar nu zit de z250c in elkaar, maar de vorige eigenaar heeft er een leuke warboel van gemaakt (van de kabelboom).. Hij start nu niet namelijk, (geen vonk, geen klik, geen rondslaan van de startmotor...) alleen het lampje van mijn neutraal (dat wel brand) gaat iets of wat minder branden als ik op de startknop druk (de startknop is dus intact). Heeft er iemand misschien een bedradingsdiagram? of enig idee waar het aan kan liggen? heb geen andere bobines ofzo hier natuurlijk, dus dat testen wordt een beetje moeilijk (tenzij jullie een manier weten om die door te meten?) Alle hulp en tips zijn meer dan welkom! ik smacht nu namelijk naar vervoer om weer een beetje te kunnen :] . Maar dan moet hij het wel doen..
 
Deze is van een 200, ook goed?
heeft dat ding een jiffy schakelaar? Edit: zit een schakelaar op de koppeling
full
 
Laatst bewerkt:
Ja, deze had ik net ook al gevonden, en de z250c heeft een jiffy schakelaar op het stuur zitten.. :P
Vanavond eens kijken of ik er wat wijzer van ga worden.. ;)

Maar iig super bedankt!!! :}
 
je weet dat ik nog vanalles over heb he ;)


andere accu eraan en kijken wat ie doet
neutraallampje zorgen dat die brandt,
jifyschakelaar evt bypassen
mogelijk ook koppeling :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan