Kawasaki Z250LTD (Z250C) lekt olie bij dynamodeksel

Kizmiaz

Born to be mild
20 aug 2020
800
975
Limbürg
Tijdens stilstand is 'ie kurkdroog, maar tijdens het rijden lekt er olie langs de onderkant van het dynamodeksel. Nu heb ik alleen de owner's manual, en daar wordt niet gerept over dat die in de olie staat. Onder het kopje kleppen stellen zeggen ze simpelweg dat die cover eraf moet, zonder een "let op, er kan olie meekomen"-waarschuwing.

Ik vroeg me af of dit een bekend probleem is. Heb even gegoogled en hier door oude topics bebladerd, maar kan eigenlijk alleen soortgelijke situaties over andere Kawa modellen vinden. Ik hoop dat dit met een nieuwe (vloeibare) pakking is te fixen, of weet iemand of ik daarbinnen eerst nog een lek kan aantreffen?

Ik vraag dit omdat ik nog nooit aan een viertakt motor heb gesleuteld, en ik sowieso geen sleutelheld ben. Dus alle info is welkom :-)

Foto van de onderkant, waar je de olie bij dat kleine gaatje ziet lopen tot de kabel, waarna de olie op de grond drupt:

IMG_4296.JPG
 
Laatst bewerkt:
Kleine update, voor het nageslacht: hij huilt uit één van de (zwaar naar de kloten gedraaide) schroeven. En niet rechtstreeks uit 't gat aan de onderkant van 't deksel. Hopelijk tegen het eind van volgende week gefixt :-)

IMG_4316.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan