Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is snelweg een beetje te doen? Zit zelf ook beetje te kijken/te denken over mijn volgende motor voor mijn A2 over een tijdje .Gisteren de nodige kilometers gemaakt met de Z300.
Bijna tijd voor 1e beurtje.
Blok loopt geweldig mooi en soepel.
Verbruik per liter benzine is tot op heden met pittig inrijden rond de 1 op 26.5
Dat kan straks alleen nog maar beter worden.
Deze motor geeft erg veel rijplezier.
Heb overigens nimmer een motorfiets gehad die zo lekker schakelde als deze Z300.
Hoger toeren of lage toeren, op of af schakelen.......het gaat allemaal zo soepel als roomboter.
Werkelijk TOP.
Vr Gr E
Vindt de Z300 ook één van mooiste A2 motoren die er momenteel is, ben ook wel heel benieuwd hoe het rijdt. Met de Fazer kan ik eigenlijk alleen in Duitsland het vermogen aanspreken wat rijden in Nederland wel aardig saai maakt (of illegaal..).Hoi Monomuis.
Heb inderdaad vroeger een Fazer 1000 gehad.
Was een fijne fiets maar voor mij overkill aan vermogen.
Wat het vergelijk betreft tussen de Fazer 1000 en Z300 is toch wel het brute vermogen van de Fazer 1000 wat de Z300 mist en het zwaardere rijgewicht dat de Fazer heeft ten opzichte van de Z300.
Ik vind de Z300 fijner sturen in het bochtenwerk dan de Fazer maar zal mede komen door het lagere gewicht.
Het is toch wat appels en peren vergelijken als we de Fazer 1000 naast de Z300 zetten hoor.
Het gaat er meer om waarbij de rijder zich het lekkerst voelt en wat zijn/haar wensen zijn.
Zelf vind ik de Z300 een heerlijke gooi en smijtfiets met voor mij genoeg aan vermogen.
De Z300 zal op top een 160km per uur rijden maar daarvoor heb ik de machine niet.
Ik zocht een niet al te zware en toch compacte machine waarmee ik vlot maar ook relaxed kan rijden.
Het uiterlijk ook niet geheel onbelangrijk en dat daarmee scoort de Z300 wel hoog vind ik.
Ben al meerdere keren aangesproken door collega motorrijder die dachten dat mijn motor een Z800 was.
Geeft wel een beetje aan hoe goed ze het hebben gedaan bij Kawasaki.
Hoor meerdere verhalen dat de tegenhanger ( Yamaha M3 ) behoorlijk op een plastike motorfiets lijkt.
Zal ook wel persoonlijk kunnen zijn, maar vind zelf de Z300 een mooiere motor dan de Yamaha M3.
Het snelwegrijden met de Z300 gaat gemakkelijk en als vanzelf.
De motor stuurt als op rails en is uiteraard wel een windvanger zonder ruit of kuip.
Maar met het overige verkeer meerijden is geen enkel probleem.
Vooral met inhalen is er vermogen genoeg en geeft de Z300 in elk geval NIET dat gevoel van wat ik had tijdens het rijden op de Honda CB125F.
Die was gewoonweg ondermaats in vermogen en rijprestaties en daarmee feitelijk een opgevoerde brommer.
Oftwel een soort van MB8 voor degenen die van mijn leeftijd zijn en de Honda MB8 kennen.
Ik adviseer voor iedereen wel om indien een Z300 te willen kopen dan op voorhand eerst eens een proefrit te gaan maken indien mogelijk.
Ik had de mogelijkheid om verschillende Kawasaki demo modellen te mogen uitproberen en dat geeft wel een veel breder inzicht met betrekking tot hoe een motorfiets rijdt.
We weten allemaal dat elke motorofiets haar eigen rijgedrag heeft.
Wat voor de ene prettig kan zijn, is voor de andere een crime.
Zelf ben ik meer dan content over de Z300.
Rijdt en stuurt geweldig.
Zit goed en heeft een geweldig mooi uiterlijk.
Klinkt overigens ook heerlijk met die sound van de Akropovic. (zonder DB killer uiteraard)
Het is voor mij een motor waarbij ik weer zin heb om te gaan rijden zodra ik haar weer aan de druppellader aan heb gesloten.
Vanmiddag weer een stukje sturen want het kriebelt me nu alweer.
Vr Gr Erwin