Kawasaki Z400/Z500/Z550/GT550/GT750

Daar heb ik wel interesse in.

En heb evt ook een leuke twee cilinder te ruil,
een Yamaha TRX 850 uit 1997.
 
Laatst bewerkt:
Kawasaki GT750 (1985)

Kawsaki 1985 for sale: I was the proud owner of this bike for a few years, I sadly need to sell it. I had a slight accident (small drop on right side) that left the engine casket damaged and open (see pictures) unable to start it. I don't have the money / opportunity to fix it and would like it to go into good hands. Everything else is in good condition, slight scratch on exhaust which is an easy fix and prior running great. In addition, set of side bags/luggage can also be included for extra if wanted.

Please see pictures of bike attached I am looking to sell this at a reasonable price, preferably as is and not via parts.

Any questions don't hesitate to let me know.

Please see this post for images:
Te koop: Kawasaki GT750 (1985) - Motor-Forum
 
Ik helaas niet, heb laatst een kofferbevestigingsplaat op de GT gezet zodat ik de topkoffer die ik heb op beide motoren kan zetten.

Gisteren heb ik de kwaak weer uit winterslaap geholpen. Voorpoot was onderin wat vettig, even onderzoeken waar dat precies vandaan komt, maar verder startte hij vrijwel direct na erin zetten van de accu, inmiddels ook weer een halfjaar geleden dat die eruit was..
 
Ziet er naar uit dat de voorpoot in de winter is gaan lekken. :(
Zit nu ook midden in een verhuizing, niet handig!
 
odra dat weer kon heb ik mijn GT ook uit de winterslaap gehaald.
Startte ook direct. Iedere keer dat ik er op rij besef ik wat een geweldig motortje dit is. Zo soepel en gaat moeiteloos mee op de snelweg.

Alleen wordt het geluid door de JAMA dempers naar mijn smaak iets teveel getemperd.
Dus...

Afgelopen weekend een lange 14mm metaalboor achter in de dempers gestoken. O-)
Bij lage toeren zeg tot 5500 nog steeds een redelijk zacht zoemen, maar daarboven..
Een prachtig gejank, je moet er van houden, maar ik vind het geweldig.

Zag na een ritje wel dat de uitlaatbochten iets blauwer geworden waren.
Waarschijnlijk worden ze iets heter door de nu snellere doorstroming })

full
 
Passen de veren op een GT550?

Heb de kleine Kwaak net opgehaald. Pokkewarm om te fietsen trouwens. (met de vouwfiets heen, vouwfiets achterop weer terug)

Hij rijdt heerlijk, en ook de gekke hobbel die ik eerst in het voorwiel voelde is weg!
 
Beste GT550'ers!

Ik zoek een windscherm dat past op mijn GT550 met een rechthoekige koplamp.

En een koffer voor achterop. Zie foto voor bevestiging.

Iemand nog iets in de schuur liggen of een tip voor een nieuwe?
full
 
Hallo,

Dat rijdt prima op de snelweg.
Ik rij regelmatig van Groningen naar Utrecht heen en weer.
Zo'n 130 - 140 km/uur zit dan lekker rechtop uit de wind en draag een jethelm met losse bril.
Voorkant is wel gevoelig. Wanneer de bandenspanning en de druk in de voorpoten niet goed is, kan ie bij hoge snelheden wat gaan slingeren.

Mvg, Sicco
 
Iemand nog een versnellingsbak met koppeling nodig?

full


Ik heb gisteren mijn reserveblok gedemonteerd.
 
He, baggerzooi, ik dacht vandaag de remmen te reviseren. Klusje wat ik al meerdere malen met succes heb gedaan. Zolang het goed gaat gaat het goed.

Nu komt de cilinder er scheef uit, op dit moment krijg ik hem niet meer teruggeduwd, en de vloeistof komt er langs gespoten als je verder pompt.

Iemand ideeën, anders lever ik hem gewoon af bij de garage ben ik bang. Bagger, dat gaat weer geld kosten voor iets dat meestal makkelijk zelf is te doen. :(
 
Duh, er is natuurlijk een tussenweg, klauwen eraf en even langsbrengen bij de garage om de hoek, die had de zuigers er zo uit.

Morgen verder met schoonmaken!

remmen.jpg


remmen2.jpg
 
Zo te zien was het wel nodig.
Mocht je nog wat onderdelen nodig hebben, ik heb nog een setje remklauwen van de GT550 liggen.
Ze "liggen" daadwerkelijk al een tijdje dus wat de conditie daarvan is durf ik niet te zeggen. Ik kan morgen wel kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan