Kawasaki Z400F

F2ride2001

MF veteraan
20 jul 2004
3.678
1.723
Oudenbosch
Ik krijg van een collega een oude motor:

KAWA.jpg


Voor zover ik begreep uit 1985. km stand rond 35k. Van eerste eigenaar. Motor staat al 8 jaar stil
Ik heb (zeer) veel ervaring met Suzuki's maar geen ervaring met Kawasaki's.

Het leek mij wel een leuke uitdaging deze weer netjes / rijdbaar te maken.
Ik heb al eens een volledige restauratie van mijn Suzuki GS550 gedaan
(zie ook: Restauratie GS550 )
Heb dus ervaring met van de grond opbouwen. Wil e.e.a. hier ook gaan bijhouden.

Toch een paar vragen:
1) welk WPH kan/moet ik hanteren? Heb wel een GPZ400 gevonden, maar geen idee of dat dit correct is. Krijg de motor as zondag pas, dus kan het nog niet fysiek controleren) Wie weet dit of heeft een link naar correcte WPH?
2) waar haal je het makkelijkst / goedkoop service onderdelen voor deze motor? Roukema?
3) wat zijn jullie ervaringen met deze (dit type) motor? Zijn er nog specifieke aandachts punten?

Ik ben benieuwd en verheug me op weer een leuk projectje. De motor zal voor mijn zoon zijn als ik klaar ben. Hij is 24 en begint over een paar maanden (wachtlijst) met rijbewijs.

Groetjes Marc
 
Hoi Marc,

Ik heb alleen dit linkje gevonden, er staat ook bij vermeld dat het geschikt is voor de Z400F.
De Kawa die je hebt valt iig wel in de opgegeven bouwjaren.
Verder een leuke Kawa zeg! Ik heb zelf meer ervaring met de wat oudere modellen, heb 2 z650's uit de late jaren '70.
En nog genoeg onderdelen om er nog 1 op te kunnen bouwen.

Groeten, Coert.

Ohh, vergeet niet veel foto's ervan te plaatsen als je er aan gaat beginnen! 🙂
 
Onderdelen zouden nog wel eens een probleem kunnen worden,model is zeldzaam,
al zullen er misschien wel onderdelen van de andere 400/550 modellen kunnen passen.
Slijtage delen zoals bougies,oliefilter en dergelijke zal je wel vrij makkelijk kunnen vinden omdat
die vaak ook op andere modellen gebruikt worden.
 
Slijtage onderdelen valt mee.