Kawasaki Z400F

Het verhaal begon bij het volgende plaatje :

Tank 7.jpg


Na controle in de tank met inspectie camera bleek het toch wat erger te zijn dan gedacht.

tank 8.jpg


Dus uiteindelijk tank gecoat (KREEM)

tank 4.jpg


Na coaten is dit de uiteindelijke lak schade :

tank 1.jpg


Door het ets proces zijn er blaasje bij gekomen, wat ook logisch is.

De meeste vlekken welke ontstaan zijn door het aceton heb ik verder eruit kunnen poetsen.

tank 2.jpg


tank 3.jpg


Daarna de tanksender (gerepareerd) terug gemonteerd:

tank 5.jpg


de vorige eigenaar heeft een boutje door gedraaid. (tenminste daar lijkt het op, kan het niet meer terug herleiden)

Verschil tussen de oude pakking en de nieuwe :o

tank 6.jpg


In overleg met mijn zoon, laten we het zo even. Teveel werk om heel de tank opnieuw te doen.
 
Mijn reactie, eerst de motor een leuk tijdje gebruiken. Dan ontdekken jullie vanzelf of er nog andere zaken "boven water komen" of dat de motor probleem te gebruiken is.
Dan kan je altijd nog (als je aanval van werklust hebt) de tank opnieuw van een mooiere laklaag voorzien.

Eventueel zou je de blaasjes kunnen lekprikken, laten uitdampen en er dan secondenlijm onder aanbrengen (dus knutselen/prutsen om het minder zichtbaar te maken, geef geen garantie ;) ).

Maar sowieso complimenten om deze fiets te reden van de motorsloop ! En er weer een gewoon bruikbare motor van te maken :t
 
Nadat de tank toch nog bleef lekken (en de lak verder ging bladderen) besloot ik de ouderwetse methode dan maar eens te proberen.
Onder het motto: no guts, no glory :+

Koperen plaat solderen. Dus eerst maar eens kaal gemaakt.


IMG20221025133242.jpg


IMG20221025133441.jpg



Koperen plaat (1mm) op maat gemaakt. Da's nog best lastig met al de welvingen in 3D.

IMG20221025135738.jpg



Oldskool solderen met brander

IMG20221025140434.jpg


Na schoonmaken al een stuk beter. Tin zit onder heel de plaat.

IMG20221025170516.jpg


Na plamuren is het in ieder geval weel (redelijk) vlak.

Op naar de volgende stappen.
 
Goed, om mijn verhaal toch nog even af te maken:

Afgelopen paar weken nog met fijn plamuur aan de gang geweest en helemaal verder schuren zodat het klaar voor spuiten was.

WhatsApp Image 2023-01-05 at 12.04.38.jpeg


Dus masker op en gaan.

Resultaat valt me echt niet tegen.

WhatsApp Image 2023-01-05 at 18.47.40 (2).jpeg


WhatsApp Image 2023-01-05 at 18.47.41.jpeg


WhatsApp Image 2023-01-05 at 18.47.41 (1).jpeg


Wordt er nog eens echt handig mee.

Aangezien de 2K lak maar beperkt houdbaar is:
1) de spiegel kap van mijn auto was kapot. Nieuwe kap gekocht en meteen maar in de kleur gespoten en van blanke lak voorzien.

WhatsApp Image 2023-01-05 at 12.04.38 (2).jpeg


WhatsApp Image 2023-01-05 at 18.47.41 (4).jpeg



WhatsApp Image 2023-01-05 at 18.47.37 (1).jpeg


2) de nieuwe V-strom van mijn vrouw heeft zilveren accent stukken, maar deze zijn niet voorzien van blanke lak (besparing?) echt niet zo mooi en lastig te poetsen. Dus.......

WhatsApp Image 2023-01-05 at 12.04.38 (1).jpeg


WhatsApp Image 2023-01-05 at 18.47.37 (2).jpeg


WhatsApp Image 2023-01-05 at 18.47.37.jpeg



Toch 100x beter?

3) om het laatste restje op te maken de remschijfbouten eruit gedraaid, deze waren alweer vreselijk verroest (omdat de motor, helaas, buiten moet staan en ze alleen geschuurd waren)

WhatsApp Image 2023-01-05 at 18.47.40 (1).jpeg


Dat was het weer voor vandaag
 
The never ending story

Afgelopen vrijdag benzine in de tank gegooid met de intentie hem zaterdag naar mijn zoon te rijden. Dat liep weer anders.

Primen van de carbs ging goed, starten ook prima, daarna zeek de benzine uit de vlotterbakken. :(:(:(
Wat nu weer?

Afijn met veel pijn en moeite de carbs er weer onderuit.

Bij het losmaken van de vlotterbakken vielen de pakkingen er al uit.
De pakkingen zijn veel groter geworden en superzacht. Ethanol?

Vergelijking oud / vervanging (die er dus nu uitkomen)

WhatsApp Image 2023-03-19 at 14.53.03.jpeg


WhatsApp Image 2023-03-19 at 14.53.02.jpeg


Je krijgt ze ook met geen mogelijkheid weer terug erin, ze springen er gewoon weer uit. :X
Terwijl de montage probleemloos ging........

Dit waren aftermarket. Net 4 originele besteld, die zijn duurder dan 4 aftermarket revisie setjes...... -O-
Pffffff, bezigheids therapie.
 
Je kan van dik pakkingpapier pakkingen knippen. Gebruik de vlotterbak om de vorm uit te knippen.
 
Dat gaat niet lukken bij deze vlotterbakken, er zit een groef ingegoten waar de afdichtrubber in ligt.
 
Afsluiten wel, maar er zit ook nog een middenkanaal voor benzine in wat afgesloten wordt door een o-ring. Die komt open te liggen dan. Dus idee is goed alleen niet in dit geval. En inderdaad, nieuwe originelen besteld. We gaan het weer meemaken. Laat het hier wel weten.
 
De jongens van CMSNL zijn snel deze keer. Vanmorgen lagen ze dus al in de bus.

Originele van Kawa:


WhatsApp Image 2023-03-21 at 16.25.14 (2).jpeg


Zijn dus duidelijk dikker dan die die eruit kwamen.....

Netjes alles schoongemaakt / pasvlakken schoon gemaakt en met een beetje vet gemonteerd.

Nu maar even een test opstelling gemaakt (blijf niet bezig!)

WhatsApp Image 2023-03-21 at 16.25.14.jpeg


Wasbeznine erin en dan wachten.

WhatsApp Image 2023-03-21 at 16.25.13 (1).jpeg


WhatsApp Image 2023-03-21 at 16.25.13 (2).jpeg


WhatsApp Image 2023-03-21 at 16.25.13 (3).jpeg


Papier eronder, dan zie je de lekkage sneller.

Tot nu toe........ *O* Laat het nog wel een paar uur staan. Kijken of het inderdaad droog blijft.
 
Nou hij loopt weer *O*






Spuitnevel andere kant tank nog weggepolijst en uitlaat chroom gepoetst.

WhatsApp Image 2023-03-25 at 15.03.53.jpeg


Geen lekkage meer gezien of gevoelt. Zal, als het weer goed blijft, hem nog wel eens meenemen naar mijn werk. Als test rit.
 
Complimenten hoor! Wat een doorzettingsvermogen, resultaat mag er zijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan