Kawasaki Z550 LTD loopt erg arm

Cetrac

Die hard MF'er
27 jul 2006
250
0
Helmond
Laatst voor mijn vriendinnetje een Z550 gekocht, leuk dingetje bouwjaar 1982. Echter, nu loopt hij wel echt heel erg arm. Althans, als ik niet de choke erop zet dan valt hij uit. Ook als hij warm is.

Nou kan het natuurlijk liggen aan die twee gaten in de uitlaat, of ben ik nu gek? En zonee, waar in godsnaam wel aan dan?

Bedankt he! *D
 
Mooie kawa die z550.... :Y

Kun je ook achterhalen wanneer de motor z'n laatst beurt heeft gehad?
Mbt carbs --> een flinke interne schoonmaak en een verse afstelling is wel op z'n plaats.
Je kunt pas gaan afstellen, als je zeker weet dat alles schoon is.
En bekijk ook even de benzinekraan + slang, op vervuiling en verwering.
 
Hmm de laatste beurt was 2 maanden geleden, maar hij heeft wel sindsdien stil gestaan blijkbaar. Maar die carbs kan ik ook pas afstellen als ik die uitlaat gefixed heb.. of niet?
 
Hmm de laatste beurt was 2 maanden geleden, maar hij heeft wel sindsdien stil gestaan blijkbaar. Maar die carbs kan ik ook pas afstellen als ik die uitlaat gefixed heb.. of niet?

Hmm,...als je constant de choke erbij nodig hebt,..dan lijkt mij dat de instelling van de regelschroef(benzine/luchtmengsel), van iedere carburateur afzonderlijk, niet juist is.

Niet noodzakelijk mbt dempers....als de bochten maar goed zijn.
 
Ik denk dat bij een 4-takt een lekkende uitlaat niet zo'n groot effect heeft; zou eerst van al controleren of de overgang tussen carbs en blok wel luchtdicht is (stationairdraaiend bestuiven met deodorant; verandert het toerental daardoor - niet tegen luchtfilter spuiten natuurlijk, anders valse proef - ) dan lekt daar iets en heb je Valse Lucht, leerde ik op Dit Forum.

Zaten daar in die jaren ook al rubber spruitstukken? Die willen nogal eens poreus worden en/of scheuren, natuurlijk vooral aan de onderkant.

Rubbers voor monteren in heet water leggen en/of tijdens montage warmföhnen, voor absoluut glad en soepel aansluiten.
 
Was blijkbaar de uitlaat, gungum erop, goed alles mooi dicht gemaakt en hoppa.. liep als een zonnetje.

Nu een permanente oplossing gaan zoeken voor die uitlaat. Rest ook gecontroleerd, was allemaal netjes in orde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan