Kawasaki Z550

michel66

MF'er
5 sep 2009
155
0
Bleiswijk
Ik ben sinds kort in het bezit van een kawasaki Z550 uit 1983 , die ik gekocht hebt om de komende wintermaanden wat te doen te hebben.
De Z550 heeft 2 jaar buiten stilgestaan , dus jullie kunnen je wel voor stellen hoe die eruit ziet (of beter er niet uitziet).
Het contactslot was in een poging de motorfiets te stelen uitgeboord en de accu was "dood".
Na een ander contactslot een te hebben gemonteerd , nieuwe accu , verse benzine , nieuw bougie's/kapjes/kabels , loopt hij weer.
Hij start in 1 sec. en blijft mooi stationair lopen.

Maar nu komt het.
als hij boven de 4500 toeren komt gaat hij inhouden en bij nog meer gas smoort hij helemaal.
Ook af en toe een "plof" uit de uitlaat.
Bougie beeld is "roetig zwart"

zou dit te maken kunnen hebben door het lange stilstaan , bv. vuil in de carbs of sproeiers ?
of zou het aan de ontsteking liggen ?

Volgens de vorig eigenaar is de Z550 goed rijdend weggezet en heeft hij het jaar voordat hij werd weggezet een uitgebreide beurt gehad (rekening heb ik in bezit).

Mijn kennis gaat wat dat betreft niet zover , dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik wil namelijk de Z550 eerst goed lopend hebben voor ik hem demonteer.


Michel.
 
Laatst bewerkt:
idd alles ff schoonmaken en een beurtje geven.

ik heb trouwens nog een hele mooie achterbrug met velg liggen. compleet met schijfrem en band, hoewel die band glad is.

mag je van mij kopen voor 30 euro
 
Heb ontdekt wat het euvel was (denk ik teminste).
Ik had de benzinekraan de hele tijd op "pri" staan , ik had eerder al gekeken of hij benzine kreeg.
En dat was alleen het geval als de benzine kraan op "pri" stond.
Dus daar ik dacht dat de benzine kraan niet goed werkte en liet hem maar op "pri" staan.
Tot ik gisteren een werkplaatsboek kocht en er achter kwam dat het een vacuum benzinekraan was (wel luxe trouwens ..... lol .)
En de choke had ik waarschijnlijk ook niet goed staan.
Dus net geprobeerd en hij rijd als een speer !

Zo zie je maar , na ruim 20 jaar a rijbewijs en ong. 10 motorfietsen leer ik nog wat bij :-)

Ga nu eerst een paar weken kijken of hij het blijft doen , of dat er nog iets te voorschijn komt.
dan is het de bedoeling om de Z550 op te gaan knappen en een paar dingen naar eigen idee te veranderen.
tegen die tijd zal ik wel het 1 en ander posten hier , uiteraard met foto's.

In ieder geval bedankt voor jullie reakties.
Ik zal nog wel eens een paar vragen hebben denk ik , en hoop dat ik dan weer op jullie kennis kan rekenen.


gr. Michel.
 
idd alles ff schoonmaken en een beurtje geven.

ik heb trouwens nog een hele mooie achterbrug met velg liggen. compleet met schijfrem en band, hoewel die band glad is.

mag je van mij kopen voor 30 euro


Bedankt voor je aanbod maar van de achterbrug / velg van mijn Z550 is goed , en wil het zowiezo toch (laten) spuiten.

Wel ben ik opzoek naar een "voorremhendelhuis" (of hoe je dat ook noemt)
Of evt. een complete "stuur bediening" (links & rechts) , wel in mooie staat.


gr Michel.
 
Zed ;) eens een foto van de Zed550 op het forum.
Dan kunnen we zien hoe de motor er nu uit ziet.

Ik heb de motor al gezien :P ,maar de andere mensen nog niet.

Groeten van Nico.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal dit weekend een paar foto's maken en hier plaatsen , moet nog ff uitvogelen hoe dat hier werkt


gr Michel.
 
Hier een paar foto's van mijn nieuwe aanwinst 8-)


full



full



full
 
Kijk, dat is mooi .
Nu weten we over welke motor het gaat.

Heb je het licht nog een beetje aan weten te houden donderdagavond ;)
Met een knipperende koplamp is het wel spannend, in het donker rijden. :]
 
Ja hoor Nico , het licht bleef de hele tijd branden.
Alleen bij heel scherp draaien gaat het uit , morgen maar eens naar kijken :)

Zonder achterlicht over de provincialeweg is ook heel spannend hoor _O-


gr Michel.
 
leuke motor Michel. tis een broertje of zusje van onze (Nico en ondergetekende) Z750. nu heb je dus weer tijd over voor andere klusjes, zoals het blok licht schuren en spuiten.
 
Ik ga eerst nog een paar weken rijden , kijken of hij het goed blijft doen.

Dan is het de bedoeling om hem helemaal uit elkaar te halen en vanaf een kaal frame weer op te bouwen.

Het is inderdaad de bedoeling dat het blok word gespoten en gepolijst.
De kleur van het "plaatwerk" word .................. lime groen O-) , inclusief de velgen (randje van de velg wil ik polijsten)


gr Michel.
 
leuke bike man! Maat van me had er geloof ik ook zo 1..heeeeel mooi verbouwd, beetje oldskool cafe achtig gemaakt..zonder de cafe kont dan...zag er super uit..heeft die pannekoek de motor uit elkaar gehaald voor een andere motor...
 
De "kont" laat ik ook voor wat hij is (er gaat wel eens iemand achterop) , wel gaat het zwarte gedeelte eraf.
Het achterlicht wil ik ook wat meer naar "binnen" hebben.

Verder wel wat gedachtes over hoe ik het wil gaan doen , maar mezelf kennende kan dat altijd nog veranderen :)
 
Kontje had hij wel eigen creatie van gemaakt...veel mooier dan hj nu eruit ziet..side moutnje erbij, lager stuurtje..uitlaatjes inkorte + uitboren..heerlijk geluidje!
 
Het is inderdaad de bedoeling dat het blok word gespoten en gepolijst.
De kleur van het "plaatwerk" word .................. lime groen O-) , inclusief de velgen (randje van de velg wil ik polijsten)


gr Michel.

groen!! ja super.
mooie motor!
526072411_6_kNKL.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hey Michel, je heb gelukkig de storing van je licht gevonden.
Een draadbreuk is soms moeilijk te vinden. :(
Er ligt bijvoorbeeld geen plasje stroom onder de plek waar de breuk zit. :?

Binnenkort ga je vrouw er met je Zed 550 er vandoor, }) }) :W :W .
Kijk maar uit :Y
 
Laatst bewerkt:
WOW !!!!! , super strakke fiets zeg !!!

Zo,n 1,5 buddy is ook wel mooi :) , heb je die zo kunnen kopen of laten maken ?


gr Michel

(zelf mijn vrouw ziet nu wel potentie in die "roestbak" van mij ;) )
TNX!

die buddy zat er op toen ik hem als roestbak kocht (was een van de weinige mooie dingen)
moet nog wel te kopen zijn lijkt mij (ff marktplaats afzoeken)

succes met het opknappen!
 
Mooie strakke motor Vincde :}
Zuinig op zijn ;)


tnx!
ben er zuinig op, maar wordt wel goed gebruikt (500km in de week) Hoewel ik alleen met droog weer op de motor zit gaat het aardig rap met de km ters.
Teller staat op 51dkm. maar ja zou zomaar 151dkm kunnen zijn. Motortje loopt super mooi en is super zuinig (1op 23)

gr Vincent
 
Terug
Bovenaan Onderaan