Ik ben sinds kort in het bezit van een kawasaki Z550 uit 1983 , die ik gekocht hebt om de komende wintermaanden wat te doen te hebben.
De Z550 heeft 2 jaar buiten stilgestaan , dus jullie kunnen je wel voor stellen hoe die eruit ziet (of beter er niet uitziet).
Het contactslot was in een poging de motorfiets te stelen uitgeboord en de accu was "dood".
Na een ander contactslot een te hebben gemonteerd , nieuwe accu , verse benzine , nieuw bougie's/kapjes/kabels , loopt hij weer.
Hij start in 1 sec. en blijft mooi stationair lopen.
Maar nu komt het.
als hij boven de 4500 toeren komt gaat hij inhouden en bij nog meer gas smoort hij helemaal.
Ook af en toe een "plof" uit de uitlaat.
Bougie beeld is "roetig zwart"
zou dit te maken kunnen hebben door het lange stilstaan , bv. vuil in de carbs of sproeiers ?
of zou het aan de ontsteking liggen ?
Volgens de vorig eigenaar is de Z550 goed rijdend weggezet en heeft hij het jaar voordat hij werd weggezet een uitgebreide beurt gehad (rekening heb ik in bezit).
Mijn kennis gaat wat dat betreft niet zover , dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik wil namelijk de Z550 eerst goed lopend hebben voor ik hem demonteer.
Michel.
De Z550 heeft 2 jaar buiten stilgestaan , dus jullie kunnen je wel voor stellen hoe die eruit ziet (of beter er niet uitziet).
Het contactslot was in een poging de motorfiets te stelen uitgeboord en de accu was "dood".
Na een ander contactslot een te hebben gemonteerd , nieuwe accu , verse benzine , nieuw bougie's/kapjes/kabels , loopt hij weer.
Hij start in 1 sec. en blijft mooi stationair lopen.
Maar nu komt het.
als hij boven de 4500 toeren komt gaat hij inhouden en bij nog meer gas smoort hij helemaal.
Ook af en toe een "plof" uit de uitlaat.
Bougie beeld is "roetig zwart"
zou dit te maken kunnen hebben door het lange stilstaan , bv. vuil in de carbs of sproeiers ?
of zou het aan de ontsteking liggen ?
Volgens de vorig eigenaar is de Z550 goed rijdend weggezet en heeft hij het jaar voordat hij werd weggezet een uitgebreide beurt gehad (rekening heb ik in bezit).
Mijn kennis gaat wat dat betreft niet zover , dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik wil namelijk de Z550 eerst goed lopend hebben voor ik hem demonteer.
Michel.
Laatst bewerkt: