Kawasaki Z750 '08 wil niet starten

W32neuro

Rookie
13 sep 2008
6
0
Hoi,

Ik heb een onwijs domme vraag maar stel em toch :)
Als ik wil starten hoor ik aan de achterkant iets zoemen en m'n lichten beginnen te flikkeren. Dus vermoed dat de accu gewoon leeg is, staat ook al een paar maanden stil.
Maar nu de vraag hoe ik deze kan opladen. Heb zowel het achterzitje als normale zitje eraf t
gehaald en volgens mij zit de accu onder de metalen plaat tussen beide zittingen in. Dus ik denk dat deze ook los moet, kan iemand dit bevestigen?

Moet ik de accu met startkabels gekoppeld aan een auto weer op kunnen laden of zijn hier andere middelen voor?

Alvast bedankt.
 
je kan m wel even kort jumpstarten met de startkabels,Niet aan de kabels laten zitten, daarna gewoon een rondje rijden.

of

je haalt je accu er nu uit en laad hem op via een druppelllader.

maar waar hij pcies zit bij je bike,da weet ik nie
 
Zoals al gezegd is, startkabels ff gebruiken om hem te starten en om de accu op te laden ff een druppellader lenen/kopen. Succes
 
En wanneer je start kabels gebruikt niet de auto motor laten draaien! anders slaan al je zekeringen van de motor door.
 
Je kan hem natuurlijk ook ff aanduwen...met zn 2en wel makelijk te doen...
Wel in zn 2 zetten en als je de koppeling los laat gelijktijdig op het zadel neerploffen
voor druk op achterwiel...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou al beginnen met de aanschaf van een Optimate druppellader,daar zitten genoeg accesoires bij om je batterij in topconditie te zetten en te houden.
Er zit een kabel bij die je gewoon aan de batterij op de motor aansluit met aan het andere uiteinde een waterdicht afsluitbare stekker,die dan weer past op de kabel van de Optimate.
Hoef je nooit de batterij eruit te halen,je plugt het ding gewoon in en de batterij wordt constant getest,ontladen en opgeladen en op die manier heb je NOOIT problemen met de batterij ;)
 
Ik heb de motor wel draaide gehad door aanduwen in z'n 2. Alleen nu krijg ik hem niet meer in z'n 2, heb het vermoeden dat dit ook gedeeltelijk electrisch geregeld is omdat ik hem alleen in z'n 1 krijg en in z'n neutraal uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Een kawa krijg je alleen rollend in z'n 2.
Dus in zn 1 even duwen, door naar 2 schakelen en aanporren dat ding :)
 
eerst kreeg ik hem wel vanuit stilstand in z'n 2, al rollend krijg ik hem ook niet in z'n 2. zou dit wel moeten kunnen of is het zo dat als de accu leeg genoeg is dat er niet geschakeld kan worden?
 
eerst kreeg ik hem wel vanuit stilstand in z'n 2, al rollend krijg ik hem ook niet in z'n 2. zou dit wel moeten kunnen of is het zo dat als de accu leeg genoeg is dat er niet geschakeld kan worden?

:N ,versnellingsbak is puur mechanisch
 
Ik heb de motor wel draaide gehad door aanduwen in z'n 2. Alleen nu krijg ik hem niet meer in z'n 2, heb het vermoeden dat dit ook gedeeltelijk electrisch geregeld is omdat ik hem alleen in z'n 1 krijg en in z'n neutraal uiteraard.

miss staat die in zn 6 :')
 
haal die metalen strip maar los daar zit je accu onder heb hezelfde model gehad en haal je een optimate 3.
stekker aan de accu maken en hoeft er nooit meer uit alleen nog maar inpluggen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan