Kawasaki z750 1980

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivie87

Rookie
19 jun 2020
15
13
Goede avond allen,

mij kan een Kawasaki z750 uit 1980 kopen. Deze motor zou dan nog helemaal gereviseerd worden (blok, frame etc). Alle bewegende/slijtende delen zouden vervangen worden en het frame en blok worden ook opnieuw gesproten in de originele kleuren. Nu ben ik benieuwd wat zoiets in totaal mag kosten als ik dit laat doen en wat nog redelijk is ten opzichte van de motor zelf. De prijs die ik te horen kreeg is 3500,-
Is dit redelijk en zo niet waar zou ik rekening mee moeten houden?
Alvast bedankt voor het antwoorden.
 
Wat denk je je zelf ?

Deel 3500 door een werkplaats uurtarief en dan zou er bij 50 E/h maar 70 uur ingestoken kunnen worden. En dat zonder aanschaf van materialen. Bedenk dat als je een motorblok optrekt er sowieso pakkingen, zuigerveren, even de cylinders laten honen en dan ik er simpelweg vanuit dat alles zo teruggeplaatst kan worden

Denk dat voor je 3500 Euro beter een goed lopende tweedehands Kawa kan kopen. Want als iemand een motor compleet kan reviseren en daarbij de boel ook nog eens kan spuiten, kan je nooit mooi werk krijgen. Tenzij hij het doet als hobby en geen urentarief in rekening brengt (en dan zal je zelf moeten uitvinden of degene die dit aanbiedt het ook feitelijk kan).

Hoop dat je een goede keuze gaat maken. En foto's worden hier heel erg gewaardeerd.
 
Heb er wel wat foto’s van. Die zal ik hier bij plaatsen. Het is zelf een monteur die het spuiten laat doen door vrienden. Hij rijd zelf al tig jaar en doet al zijn onderhoud zelf. Hij heeft van de motor zeker verstand en dit zou hij inderdaad in de weekenden doen als “hobby” waar hij ook nog iets aan overhoud. Materialen zal hij ook wel tegen inkoop kunnen krijgen via zijn kanalen. Hij had het er over dat de materialen en spuiten al ongeveer 2000 zouden zijn.
wat betreft het spuiten gaat het alleen om het frame en motorblok en spatbord. De andere delen zijn nog prima van kleur.
 

Bijlagen

  • 791D9440-D5D4-4925-81FC-55457CB36526.png
    791D9440-D5D4-4925-81FC-55457CB36526.png
    843,3 KB · Weergaven: 28
  • A452BD0C-3C2B-4A59-9F06-61333DF0D787.png
    A452BD0C-3C2B-4A59-9F06-61333DF0D787.png
    898,4 KB · Weergaven: 29
  • 4B857367-A2F5-4A23-98E4-072A03D6A8D2.png
    4B857367-A2F5-4A23-98E4-072A03D6A8D2.png
    783,9 KB · Weergaven: 36
  • DBD9CD25-2549-454F-B144-003F4C79BDD2.png
    DBD9CD25-2549-454F-B144-003F4C79BDD2.png
    777,5 KB · Weergaven: 33
Voor de helft van het geld mag je mijn kawa zr7 ook overnemen. Is bijna de zelfde motor en ook rood. Heeft er nog geen 20 dkm op zitten
Kan je gelijk rijden
 
Voor de helft van het geld mag je mijn kawa zr7 ook overnemen. Is bijna de zelfde motor en ook rood. Heeft er nog geen 20 dkm op zitten
Kan je gelijk rijden
Welk jaar en heb je er ook foto’s van? Wat is de technische staat?
 
Inderdaad. Je kan als je gewoon wilt rijden veel beter een goed rijdend exemplaar voor minder geld kopen. Je moet dit alleen doen als je per se zo'n motor wilt. Voorlopig zal de economische waarde van zo'n motor namelijk laag zijn. Ik heb 5 motoren waarvan de waarde gelijk is met de inhoud van de brandstoftank.....
 
ik kan niets vinden maar mocht een van de moderators dit op slot kunnen zetten, graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan