Kawasaki Z750 2007 25kw Begrenzing Verwijderen.

kawasakiz750

Rookie
28 apr 2012
12
0
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over een motor die ik kort geleden heb aangeschaft, de vorige eigenaar reed met een uitdraai 25kw.
Ik zelf heb een 'groot' rijbewijs en wil de begrenzing verwijderen.
Is er iemand op het forum die mij kan vertellen waar de begrenzing zit, mijn gashendel is niet begrenst.

Help please want het lijkt nu net een brommer misschien gelijk een tip voor de mensen die erover nadenken om een Z750 af te knijpen. Ik kan je t vertellen het rijdt voor geen meter. van de 18.000 toeren die je max kan draaien draai je er tussen de 6-8000 met volgas:(..
 
Oude of nieuwe model (<2007 of >2007)? En max toeren van een 750 is geloof ik 11.000, bij lange na niet 18.000.
 
van die ringen/plaatjes in je carbs??
dan je tank/kappen eraf halen en ff de bovenkant van je carbs open maken, dan zie je (als die ringen er dus in zitten) van die metalen plaatjes met een gat in je carb zitten ;)
 
van die ringen/plaatjes in je carbs??
dan je tank/kappen eraf halen en ff de bovenkant van je carbs open maken, dan zie je (als die ringen er dus in zitten) van die metalen plaatjes met een gat in je carb zitten ;)

Z750 heeft geen carbs, dus dat is het niet.

Geloof dat het nieuwe model met ECU is begrenst..
 
Het is een 2007 dus 'nieuw' model.. En denk niet dat de ecu is begrenst want de dealer heeft me verteld dat de begrenzer 13,75 kost..
 
Laatst bewerkt:
heb de inlaat zelf al gecheckt dat zijn die 4 dingen die er als carbs eruit zien?
ieder geval die hadden 2 van die klepjes als je gas gaf ging de ene open maar de andere niet? wel kon ik hem met mijn vinger open en dicht duwen?
 
heb de inlaat zelf al gecheckt dat zijn die 4 dingen die er als carbs eruit zien?
ieder geval die hadden 2 van die klepjes als je gas gaf ging de ene open maar de andere niet? wel kon ik hem met mijn vinger open en dicht duwen?

Sorry, dat durf ik niet te zeggen.

Kan je het beste even in Techniek, vragen en antwoorden vragen, of hopen dat hier iemand reageert die het fijne er van afweet..
 
Oke is er niet iemand die gewoon zijn Z750 bij de dealer heeft laten afvoeren en die ook te horen heeft gehad wat er precies aan is gedaan?
 
zal wel met ringen gedaan zijn, moet je je tank eraf halen, is een geklooi.
ding draait overigens maar 11/12 duizend toeren, mijn z1000 haalt iig de 13 duizend maar ofzo.
 
Ja momenteel draai ik tussen de 7 en de 8 duizend toeren..
Waar zijn de ringen precies, het loshalen is geen probleem aangezien ik hem eerder ookal uit elkaar heb gehaald
 
Ja momenteel draai ik tussen de 7 en de 8 duizend toeren..
Waar zijn de ringen precies, het loshalen is geen probleem aangezien ik hem eerder ookal uit elkaar heb gehaald
zie mijn post van hierboven ;)

btw, iemand reageerde daarop met als reactie ''een z750 heeft geen carbs''..
dus heb je nou wel of niet carbs?? dan ff mn post erboven lezen

ik zal eens een linkje sturen van een site, staat stap voor stap uitgelegd hoe je het eruit/erin moet doen :) echt alle kleine dingetjes worden vermeld :)

is wel voor een zxr400, maar verwacht niet dat dit veel problemen op gaat leveren..

ff een editje: http://pdevos.nl/zxrpage/

dit is die site ;), daar moet het wel mee lukken aangezien het zelfs mij lukte :P
 
Laatst bewerkt:
6-8K volgas? Weet je zeker dat je gas openstaat? Met mijn 600 trek ik em in zn 1 en 2 door tot de begrenzer (14K). Duurt wel even ja... Ook 25kw, met bussen in het spruitstuk :). Dus gewoon je carb/spruitstuk eraf, plaatjes weg, en karren. Of kawasaki-dealer bellen, zij zullen die dingen wel vaker gemonteerd hebben.
 
In het spruitstuk zit er naar mijn weten geen bussen? alleen 2 van die kleppen de ene gaat open/dicht bij gasgeven en de andere blijft gesloten maar is wel sluit/openbaar als je er aan zit

Wat op de website staat is bij mij niet het geval? ik heb niet van die plaatjes in mijn inlaat zitten..

Wat ik vandaag heb gemerkt is dat wanneer ik kwart gas geef dat dan de motor lekker toeren maakt maar zodra ik volgas geef de motor gewoon een beetje inhoudt..

Tevens heb ik een FI foutmelding maar dat is hoogstwaarschijnlijk voor de uitlaatklep (welke niet aangesloten is )
 
Laatst bewerkt:
toen ik een z750 nieuwe model wilde kopen, kon het alleen via de ECU, maar jij zegt dat dat bij jou niet zat :P

dus ik zou ff kijken naar ringen en vooral bij de inlaat etc. maar het slimste is gewoon ff langs een dealer rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan