Kawasaki Z750 - 25kw

.....Ik ben eigenlijk alleen bezig met de officiele manier en ben verder niet bezig met importeren en moeilijk doen, dat is een grijs gebied en levert ergens wel problemen op, wat je zelf eigenlijk al door had.....

Nee sorry, op dit moment heb ik nog niet door dat het problemen geeft. Ja, ik ben een keer staande gehouden. En nee, ik heb nog geen boete gehad. Wat er op diverse forums gebeurd is dat iedereen iets roept zonder er zelf onderzoek naar te doen. Waaronder u.. U zegt namelijk dat je zelf niet bezig bent geweest met import etc, maar doet hier wel uitspraken over.

Dit grijze gebied, is niet zo grijs als dat het is. Met mijn 35kw rijbewijs mag ik op motoren rijden tot 35kw. Aangezien 25kw daaronder ligt, mag ik hier op rijden. Mijn papieren zijn in orde, het RDW heeft alles meerdere malen bevestigd, de verzekering heeft alles meerdere malen bevestigd. Alleen dit forum roept dat het niet mag....
 
Je hebt geluk dat die agent even die regel niet kende van 'niet meer dan 70kW origineel vermogen', wat één van de regels is bij een A2 rijbewijs vanaf 19-1-2013 (al hoewel A2 natuurlijk pas vanaf eind december 2013 gehaald kon worden).

Verder zeg ik dat het importeren van te zwaar nar 35kW een grijs gebied is, niet de 3e rijbewijs richtlijn, die is zo klaar als een klontje. Maar ik merk al dat jij behoorlijk eigenwijs bent, dus veel plezier met je motor waar je niet op mag rijden en hopelijk zal je niets gebeuren waarbij je de verzekering moet aanspreken, want ze doen er alles aan om niet uit te hoeven keren.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het nogal bizar dat ik bijzonder veel instanties heb gesproken. Deze bevestigen dat mijn papieren kloppen en ik erop mag rijden. En alleen jij dit tegenspreekt... In ieder geval bedankt voor het plezier wensen! Dat gaat sowieso goed komen;)
 
Ik vind het nogal bizar dat ik bijzonder veel instanties heb gesproken. Deze bevestigen dat mijn papieren kloppen en ik erop mag rijden. En alleen jij dit tegenspreekt... In ieder geval bedankt voor het plezier wensen! Dat gaat sowieso goed komen;)

Je hebt geluk dat ik nog tijd in je wil steken en ik een goede bui heb, anders had je het al lang kunnen bekijken.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...08/01/nieuwe-regels-voor-het-rijbewijs-a.html

Download de PDF van de Rijksoverheid en kijk op pagina 6 en verbaas je over het feit dat andere instanties niet weten wat ze zeggen. Kunnen ze ook niets aan doen, Nederland heeft teveel (onnodige) regeltjes.

:W
 
nogmaals.. Deze motor kennen we allemaal maar zegt niets over ombouwverklaringen en importmotoren;)
 
Ik ben het dan wel eens met monomuis, maar hij heeft wel een beetje een punt. Wat is daadwerkelijk het verschil tussen importeren of op zijn manier, want hoe gaat oom agent controleren op welke manier hij is gekeurd en wat het originele vermogen was? Of is dat ergens gearchiveerd? In theorie mag het misschien niet, maar in de praktijk kan je toch geen onderscheid maken?
 
Daar gaf ik 'm gelijk in. Maar het is wel een manier om een 70+kW machine zo als 35kW op kenteken te krijgen. Je kan daarna problemen krijgen en een rechtszaak aanspannen, maar of je dat ook gaat winnen? Je wil niet weten hoeveel jongelui wat zwaars toch op 35kW willen hebben, terwijl er zoveel keus is.
 
Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die net als mij op een teruggevoerde z750 rijden, met aangepaste papier, en een ongeluk hebben gehad. Hierboven hebben we alleen maar gespeculeerd, en verschillen monomuis en ik nogal van mening.

Maar zijn er ook daadwerkelijk ervaringsdeskundige?
 
Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die net als mij op een teruggevoerde z750 rijden, met aangepaste papier, en een ongeluk hebben gehad. Hierboven hebben we alleen maar gespeculeerd, en verschillen monomuis en ik nogal van mening.

Maar zijn er ook daadwerkelijk ervaringsdeskundige?

Monomuis heeft een website waardoor hij er veel vanaf weet. Kijk maar in zijn onderschrift.
Jij wilt echt niet de ervaringsdeskundige worden die met een torenhoge schuld zit omdat ie eigenwijs was toch?
Het mag gewoon niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan