Kawasaki Z750 electronica probleem

Futurist01

Rookie
26 aug 2017
11
0
Goeiemiddag!

Nieuw op het forum als lid, maar al vaak hier gezocht naar slimme "how-to" en andere handige tips voor het motoronderhoud en gebruik. Helaas heb ik nu een probleem wat ik nog niet opgelost krijg...

Ik heb nu sinds een paar weken een probleem met het achterlicht van mijn kawasaki z750. Om de een of andere reden brandt mijn zekering van het achterlicht door en valt dus mijn achterlicht en remlicht uit. Als ik de zekering vervang doet alles het weer maar voor hoelang is elke keer weer de vraag. Soms blijft het dagen lang werken, maar soms springt de zekering na 5 minuten al.

Ik heb het volgende gedaan:
- nieuw achterlicht gekocht en aangesloten
- kabelboom onder de buddy seat helemaal uit elkaar gehaald, gecontroleerd en vervolgens weer geseald met heatshrinks
- nieuwe stekkers voor achterlicht gekocht
- schakelaar remmen gecontroleerd en doorgemeten
- accu op overspanning doorgemeten
- met draaiende motor, ook toeren gemaakt, de accuspanning gemeten (geen piekstroom)

Aangezien het probleem nog niet is opgelost wil ik nu vanuit het zekeringkastje gaan werken en zo te kijken of daar iets met de kabel aan de hand is. Die kabel gaat naar voren ipv naar achteren, dus misschien dat daar iets in die kabel fout gaat?

Iemand enige ervaring hiermee? Moet de tank er af of kan dit ook anders? Of zijn er wellicht nog andere oplossingen die ik nog niet heb geprobeert?

Ik hoor graag van jullie!
 
Hallo ik heb terug hetzelfde probleem betreft kawasaki Z750 2007 achterlicht brand niet zekering 3maal vervangen brand altijd door wie kan mij helpen en vertellen wat het probleem is of wie heeft het zelfde probleem en oplossing gevonden
 
Loop de bedrading eens na of deze nergens contact maakt met metaal of een andere draad.
Kijk ook de (achterkant) van de zekeringkast even na op gesmolten delen en dergelijke. Weet je zeker dat het juiste ampèrage zekering er in zit ?
 
Loop de bedrading eens na of deze nergens contact maakt met metaal of een andere draad.
Kijk ook de (achterkant) van de zekeringkast even na op gesmolten delen en dergelijke. Weet je zeker dat het juiste ampèrage zekering er in zit ?
Ja zit 10ampere in rode zekering van 10ampere en onderkant van zekering bakje ziet er goed uit ik zie geen verbrande draad of gesmolten draad
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Terug
Bovenaan Onderaan