Futurist01
Rookie
- 26 aug 2017
- 11
- 0
Goeiemiddag!
Nieuw op het forum als lid, maar al vaak hier gezocht naar slimme "how-to" en andere handige tips voor het motoronderhoud en gebruik. Helaas heb ik nu een probleem wat ik nog niet opgelost krijg...
Ik heb nu sinds een paar weken een probleem met het achterlicht van mijn kawasaki z750. Om de een of andere reden brandt mijn zekering van het achterlicht door en valt dus mijn achterlicht en remlicht uit. Als ik de zekering vervang doet alles het weer maar voor hoelang is elke keer weer de vraag. Soms blijft het dagen lang werken, maar soms springt de zekering na 5 minuten al.
Ik heb het volgende gedaan:
- nieuw achterlicht gekocht en aangesloten
- kabelboom onder de buddy seat helemaal uit elkaar gehaald, gecontroleerd en vervolgens weer geseald met heatshrinks
- nieuwe stekkers voor achterlicht gekocht
- schakelaar remmen gecontroleerd en doorgemeten
- accu op overspanning doorgemeten
- met draaiende motor, ook toeren gemaakt, de accuspanning gemeten (geen piekstroom)
Aangezien het probleem nog niet is opgelost wil ik nu vanuit het zekeringkastje gaan werken en zo te kijken of daar iets met de kabel aan de hand is. Die kabel gaat naar voren ipv naar achteren, dus misschien dat daar iets in die kabel fout gaat?
Iemand enige ervaring hiermee? Moet de tank er af of kan dit ook anders? Of zijn er wellicht nog andere oplossingen die ik nog niet heb geprobeert?
Ik hoor graag van jullie!
Nieuw op het forum als lid, maar al vaak hier gezocht naar slimme "how-to" en andere handige tips voor het motoronderhoud en gebruik. Helaas heb ik nu een probleem wat ik nog niet opgelost krijg...
Ik heb nu sinds een paar weken een probleem met het achterlicht van mijn kawasaki z750. Om de een of andere reden brandt mijn zekering van het achterlicht door en valt dus mijn achterlicht en remlicht uit. Als ik de zekering vervang doet alles het weer maar voor hoelang is elke keer weer de vraag. Soms blijft het dagen lang werken, maar soms springt de zekering na 5 minuten al.
Ik heb het volgende gedaan:
- nieuw achterlicht gekocht en aangesloten
- kabelboom onder de buddy seat helemaal uit elkaar gehaald, gecontroleerd en vervolgens weer geseald met heatshrinks
- nieuwe stekkers voor achterlicht gekocht
- schakelaar remmen gecontroleerd en doorgemeten
- accu op overspanning doorgemeten
- met draaiende motor, ook toeren gemaakt, de accuspanning gemeten (geen piekstroom)
Aangezien het probleem nog niet is opgelost wil ik nu vanuit het zekeringkastje gaan werken en zo te kijken of daar iets met de kabel aan de hand is. Die kabel gaat naar voren ipv naar achteren, dus misschien dat daar iets in die kabel fout gaat?
Iemand enige ervaring hiermee? Moet de tank er af of kan dit ook anders? Of zijn er wellicht nog andere oplossingen die ik nog niet heb geprobeert?
Ik hoor graag van jullie!