Kawasaki Z750, ER6N, Yamaha FZ6N geschikt voor lengte 195

VVolverine

Rookie
26 mei 2011
3
0
Beste mensen,

Ik ben pas geslaagd voor mijn examen en ik heb interesse in de bovengenoemde motoren.
Zijn er mensen rond dezelfde lengte die ervaring hebben met het rijden op deze motoren.

Ik hoop eerst graag wat ervaringen te lezen voordat ik ergens ga proef rijden. De motoren die ik gezien heb zijn tamelijk uit de buurt voor mij.

Alvast bedankt
 
volgens mij is de Z750 de grootste van de 3 maar ik kan me vergissen hoor.
Zelf rijd ik ook een Z70 met 1m85 en dat is prima te doen.
Denk dat er nog wel 10 cm mens bij op past :+

succes met je motorzoektocht
 
ik ben 190, heb op een er6n les gehad en dat paste wel, een z750 gaat ook wel passen denk ik. FZ6N heb ik nooit op gereden, maar zoals anderen al zeiden, ga lekker proef rijden kom je er vanzelf achter :Y
 
Heb met mn 1.96m 2 jaar heerlijk op een Z750 getourd. Het zit oke, het lijkt alleen net alsof je op een scooter zit :P
Althans, dat was bij mij zo O-)
 
Ook op een er6n les gehad, was prima te doen met mijn lengte van 1.87.
Zal deels ook een kwestie van gewenning zijn.
 
zit met hetzelfde probleem,
maar er zijn niet veel zaken waar ik kan gaan proefrijden met een voorlopig rijbewijs
 
Ik ben 1.92 en heb gelest op een ER-6. Om te lessen was dit prima, maar om dagelijks op te rijden is de ER-6 echt te klein denk ik.
Mijn eerste motor was een Z750 van 2009. Deze was voor mij groot genoeg, geen problemen mee gehad.
 
Z750 en FZ6 zijn dan denk ik je beste keus. Ben zelf 1.87 en dan ziet het er zo uit op een 750

IMG_3062.jpg
 
Qua prijsklasse zou ik zelf er nét iets bovenop doen en voor een FZ8N gaan, of een Z1000. Heerlijke fietsen beide!
 
lekker proef gaan rijden. of gaan huren.
of een motor goed zit is toch persoonlijk!

ik vond een ER6 mijn lesfiets met 1,93 (vooral lange benen) wel te doen.

ik heb trouwens eerst een jaartje op een zzr 600 gedaan... vooral laag maar voor mij te doen :P
dat zou je ook kunnen overwegen en in dat jaartje rondkijken watj e echt wil!

succes iig
 
Er6 zal helaas voor jou te klein zijn ben ik bang, spreek hier uit ervaring heb zelf een er6n gehad uit 2009 na 21 maanden stond er 43.000km op. Ik ben zelf 1,88 korte ritjes en stukjes plezier rijden waren geen probleem. Alleen de langere ritten en vakanties begon ik het gewoon te merken dat mijn benen in een te grote hoek zaten gevouwen wat ging irriteren. (misschien 2cm hoger zadel nemen..) maar waarom kijk je niet naar een versys? :)
 
Laatst bewerkt:
Heb op een er-6n les gehad, en vond het een fijne motor alleen beenruimte is wel wat beperkt. Dus voor langere ritjes niet echt ideaal. Ben zelf trouwens 2m.
 
De zithouding op een FZ6S valt mij niet tegen met mijn lengte (195cm). Zal waarschijnlijk niet zo heel veel anders zijn op de N :?
 
ik 194 en rijd ook op z750, pas perfect totaal geen problemen alleen als je jezelf terug ziet op foto's lijkt t net een 50cc brommer :D
 
ik 194 en rijd ook op z750, pas perfect totaal geen problemen alleen als je jezelf terug ziet op foto's lijkt t net een 50cc brommer :D
Klopt, hahaha!
Maar dat geldt voor de meeste motoren (rijdende bankstellen uitgezonderd :P )
 
Lichaamslengte zegt niet alles; de verhouding lichaam-/beenlengte is ook belangrijk.
Ideaal bij mijn lichaamslangte van 195 cm. vind ik een zadelhoogte van 86 cm....!
Zelf rijd ik de Kawa Versys met 84,5 cm zadelhoogte.
Zit goed en ziet er niet uit alsof ik op een bromfiets rijd.

(Ik overweeg niettemin om een origineel verhoogde Kawa buddy aan te schaffen)
 
@Sjorrit mooie foto!

@possimp Ja ik heb er even naar gekeken maar dat gaat net even boven mijn budget.
En veel verder dan het budget wat mijn vrouw in gedachten heeft hahaha

Iedereen bedankt voor alle reacties zover. Weet nou niet of het makkelijker of moeilijker is geworden :-)
 
@Sjorrit mooie foto!

@possimp Ja ik heb er even naar gekeken maar dat gaat net even boven mijn budget.
En veel verder dan het budget wat mijn vrouw in gedachten heeft hahaha

Iedereen bedankt voor alle reacties zover. Weet nou niet of het makkelijker of moeilijker is geworden :-)
D'r zit echt maar 1 ding op kerel: RIJDEN!!!!!! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan