Kawasaki Z750 FightYourBike

WouterBr

MF veteraan
18 jul 2010
1.166
18
Duiven
Hallooo,

Zoals in mijn vorige topic al werd aangegeven is het wel zo netjes en overzichtelijk om een nieuw topic te starten voor me nieuwe aanwinst.

Het gaat hierbij om een Z750 uit 2005. Standaard al best een leuke motor met een mooie lijn. Maar... STOCK SUCKS }) . Het duurde dan ook niet langer dan een paar dagen voordat de motor onder het mes ging.

Als eerst moest er iets aan de voorvork en achterbrug gebeuren. Dus op zoek naar een Zx6r vork om de motor al een stuk te verbeteren. Deze uiteindelijk gevonden bij Boonstra Motoren in de buurt van Drachten. Voor de achterbrug contact gezocht met Jerryt. Hij gaat hier een mooie buizen brug in fabriceren. Het word een rechte dikke brug met aan de onderzijde een brace.

De motor afgelopen donderdag weggebracht naar het hoge noorden en dit gelijk gecombineerd met het ophalen van de vork en wat andere mooie spullen. Bij G. in de schuur de oude vork eruit getrokken, in de auto gegooid en samen langs Boonstra geweest. Mooie winkel zeg... net een snoepwinkel voor kinderen als wij... Wat een spul daar je kijkt je ogen uit. Naast de Z750 voorkvork had ik nog wat spullen meegenomen en uiteindelijk kwamen we uit op een mooie ''1 op 1'' ruil! Dus ik had me spullen die ik wilde en hoefde er geen cent voor neer te leggen. Weer terug gereden naar G. En de vork voor het zicht al even laten hangen.

2lkweg7.jpg


Nu is G. al zo ver dat de achterbrug eruit is en het wiel is uitgelijnd. De orginele wielbasis word behouden.

2zyzxvq.jpg


3038lms.jpg


Ook vandaag de Uitlaat binnen gekregen die de sound voor de Z moet gaan maken. Het gaat hierbij om een titanium Akrapovic :9~ Had gedacht hem nog iets in te korten maar bij binnenkomst viel dit best mee. de demper van zichzelf is 30cm en daar komt dan de Carbon kap aan het uiteinde bij.

2r3dpbs.jpg


Verder wil ik er graag een Z1000 voorkap op hebben. deze oogt net iets agressiever dan die van een Z750. De kleur die ik nu in me hoofd heb is parelmoer wit en gaande weg zullen er vast nog wel meerdere dingen veranderen :+

Tot zo ver... Binnenkort weer nieuwe updates

Gr. Wouter :W
 
Allemaal weer mooie vooruitzichten!
Lekker pijpje ook en inkorten kan altijd nog ;)

Deze gaan we zeker volgen.
 
Welke wordt het?
[afbeelding]
Greetz, Q

_O- Voor jou is ook geen tekening te gek he;)

Heb hier wel een foto van hoe de brug er ongeveer uit moet gaan zien... De spanning is er dan wel een beetje af maar misschien kun jij zon mooie tekening maken van de Z met de brug/voorvork erin? *D Alleen blijft bij mij het originele linkysteem aanwezig

kb8ujb.jpg
 
Laatst bewerkt:
haha Q.. Ik dacht ff.. Heeft JerryT nu zich serieus bezig gehouden met...
 
Weer ff het topic volgooien met waar het voor bedoeld is ;)

De liggers zijn klaar en zitten en ook al in...

307z4n7.jpg


30lkth4.jpg


Nu op naar de brace *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan