Kawasaki Z750 houd in bij hoge toeren

hean

Die hard MF'er
2 jun 2010
795
107
Beste forumers,

Ik zit met het volgende,

Vandaag een grote beurt aan mijn kawasaki Z750 uit 2006 gedaan.
O.A. nieuwe olie, oliefilter, bougies en normale luchtfilter vervangen voor een K&N filter.


Nu is alles goed gegaan. Loopt mooi stationair en tot 8500 toeren is er weinig aan de hand.
Maar bij 8500 toeren houd hij ineens erg in en geeft een beetje een pruttelend geluid(volgensmij trekt hij nog wel een heel klein beetje door maar durfde niet te lang gas te geven). Druk ik dan de koppeling in om over te schakelen schiet hij toch iets door in toeren.
Ook als ik volgas geef onder de 8500 toeren trekt hij wel een beetje door maar niet zoals voorheen.

Info over de motor:
Bouwjaar 2006
KM stand 12000
MIVV GP carbon uitlaat.

Ik heb misschien het idee dat het aan het K&N filter kan liggen i.c.m. de mivv gp uitlaat.
Het gaat om een gewoon K&N filter wat in het normale luchtfilterhuis past. Verder geen gekke dingen gedaan met het luchtfilterhuis. Is gewoon normaal en geen mods aan uitgevoerd. Ook is de motor mapping gewoon nog origineel.

Hoop dat er iemand is die er ervaring mee heeft, of die een antwoord op mijn probleem heeft.

Groeten Hean
 
En doet hij het ook nog steeds beroerd als je het originele filter er weer in zet?.
En kijk even of je niet per ongeluk een stekkertje ergens hebt losgetrokken omdat je het filter en bougie's hebt ontvangen.
Als er nu een sensor loshangt kan zo'n motor in zijn noodloop gaan.
En heb je het juiste type bougie's er in gedaan?.

Succes!.
 
Maar is het echt zo erg met een open uitlaat en een k&n filter? Ik bedoel ik snap het als hij een klein
Beetje anders gaat lopen maar zo beroerd als nu? Er zijn er genoeg die wel met deze combi rondrijden?
 
Het zal niet zo heel erg veranderen qua lucht/brandstof verhouding maar als de injectie door dat laatste kleine beetje extra lucht het geheel niet meer bij kan regelen dan gaat hij raar lopen.
En jij monteerd zo'n luchtfilter toch niet voor jan doedel?. Om meer vermogen te krijgen, maar om meer vermogen te krijgen zal je niet alleen meer lucht moeten hebben maar ook brandstof....... ;)
Met injectie komt het allemaal erg precies tov carburateurs.
Maar gooi nu gewoon het ori filter er gewoon eens in, check alle stekkertjes die je eventueel los hebt gehad en kijk dan hoe hij loopt.
Is het dan goed dan rest er denk ik niets anders dan een powercommander of iets dergelijks.
 
Ho even, ik ben ook geen professor hoor maar als je behalve olie verversen een sportluchtfilter monteerd die ervoor gemaakt is om meer lucht door te laten.
En direct daarna loopt hij beroerd dan is er iets mis.
Of zoals ik al 2 keer heb gezegt: check alles wat je los hebt gehad. Daar kan je ook iets fout hebben gedaan natuurlijk!
 
Als de motor bij volgas inhoud en bij gas iets dicht draaien wel nog even doorschiet zoals je omschrijft:
Dan waarschijnlijk te veel lucht door het nieuwe filter.

En zoals al hierboven gemeld, bij twijfel alles nog eens nakijken.
1 voor 1 alle punten nalopen van simpel naar moeilijk.

Succes!
 
Iedereen bedankt voor de tips! Het ligt inderdaad aan de k&n. Zojuist de originele er ingezet en nu loopt hij weer als een zonnetje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan