Kawasaki Z750 LTD Belt Drive

mariking

MF'er
28 nov 2014
36
0
Hindeloopen
Deze motor moet ook wat opgeknapt worden. Een nieuwe buddy seat, spuitwerk tank en kapjes, velgen stralen en in kleur van de tank spuiten, lichte blok revisie en uiteraard nog een paar dingetjes. Gister het blok weer in elkaar gezet.
full

full
 
Heeft iemand nog een mooi verchroomd achterspatbord voor deze motor? KZ 750 LTD uit 1983. Die van mij is verroest aan de binnenkant. buiten kant ook niet fris meer.
 
Gister het gereviseerde blok weer in het frame gehangen. Motor had veel compressie. Daarna natuurlijk een kleine testrun. Klonk erg goed.
Nu nog wat bedrading- en cosmetisch werk. en dan de zomer tegemoet.
full

full
 
Laatst bewerkt:
Zomerkriebels. Ik kan weer rijden. De eerste fase van de restauratie is voltooid. De tank en de zij kapjes moeten nog behandeld worden. Eerst maar rijden met een leen tank van de andere motor. Komende herfst de wielen stralen en coaten. En nog wat kleine wens dingetjes om de motor zo origineel mogelijk te maken.
full

full
 
full


Dit is hem dan uiteindelijk na veel 5en en 6en geworden. Rijdt uitstekend. Nu nog een kleine sissy bar er achterop zodat moeders zich ook wat saver achterop voelt.
 
Die kleur is een verhaal apart. Ik zag een Renault rijden met een hele mooie frisse rode kleur. Nummerbord opgeschreven en de garage gebeld voor het kleurnummer. De tank en de schildjes heb ik laten spuiten en zijn erg mooi geworden.
Voor mijn Honda CX 650 heb ik ook een andere tank laten spuiten in dezelfde kleur. Niemand ziet een verschil.
Voor Dick: Ik wil graag een goeie sissy bar van je overnemen. Mijn vriendin zit niet zo lekker achterop het duo zadel. Ze heeft steeds het idee dat ze er af kan vallen.
Kun je me een foto mailen? j-st@hotmail.com
Alvast bedankt.
 
Vanmiddag een heerlijke tocht op de fiets gemaakt.
Mijn vriendin zat veel relaxter achterop met de gemonteerde achterbeugel/sissybar.
Echter bij het starten thuis pleurde de motor op de linker zijkant omdat hij nog in de versnelling stond.
Ik start de motor met de kickstarter omdat de vrijloop koppeling van de startmotor slecht werkt met nieuwe rolletjes en veertjes. Er zitten maar 3 in.
Gelukkig is de schade beperkt tot het afbreken van het eindbolletje van de koppeling handel.
 
Vanmiddag een heerlijke tocht op de fiets gemaakt.
Mijn vriendin zat veel relaxter achterop met de gemonteerde achterbeugel/sissybar.
Echter bij het starten thuis pleurde de motor op de linker zijkant omdat hij nog in de versnelling stond.
Ik start de motor met de kickstarter omdat de vrijloop koppeling van de startmotor slecht werkt met nieuwe rolletjes en veertjes. Er zitten maar 3 in.
Gelukkig is de schade beperkt tot het afbreken van het eindbolletje van de koppeling handel.

Wat balen zeg!
gelukkig is de schade beperkt gebleven!
 
Zonde dat ie omgevallen is, veel schade?
Probleem dat hij het slechter deed met nieuwe rolletjes had ik met mijn kawa ook.
Dan is het loopoppervlak van het starttandwiel niet meer glad. Heb ik opgelost door er wat af te draaien en daarna polijsten met schuurlinnen.
 
Nee Dick, alleen het laatste eindje van de koppeling handel mat het bolletje is afgebroken. Er is vast wel een andere te krijgen. Geluk bij een ongeluk. Bedankt voor de tip. Ik zal het proberen. Foto van de motor met de sissybar volgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan