Kawasaki Z750 Mivv double gun tactisch?

LisaWRK

Rookie
1 aug 2018
19
17
Twente
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend heb ik mijn droommotor op de motorbeurs gekocht. Een Kawasaki Z750 uit 2013. Hierop gemonteerd zit een Mivv double gun uitlaat. Nu klinkt hij onwijs gaaf, maar woon ik 10 minuten van Duitsland af en ik ga er van uit dat deze uitlaat daar niet wordt gewaardeerd. Hebben jullie hier ervaring mee, zijn ze erg streng in Duitsland? Zou ik sowieso een andere uitlaat kopen en deze door de dealer er op laten zetten, of dit later thuis zelf doen? En welke uitlaat raden jullie aan, een slip on of? Welke uitlaat hebben jullie op een Z750?

Alvast bedankt voor de moeite, hieronder een foto van mijn nieuwe liefde.


fdadsfdsfdsa.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ken geen land waar ze zo streng op uitlaten zijn dan Duitsland.

Met die 'dempers' kun je er van uit gaan dat iedere duitse politieagent je langs de kant zet.
Overigens zijn ze grondig in Duitsland, naast een hoge boete ook direct een rijverbod. Je mag dus niet meer met je motor rijden tot het probleem is opgelost.
Dus daar andere dempers monteren of je motor op een aanhanger naar huis brengen.
 
Ach, naar mijn idee zijn het een beetje paniek verhalen. Ik rij zelf in de zomer op een Z750 met een Leovince Superbike zonder killer. Moet elke dag over de duitse autobahn naar mn werk, dus passeer elke dag 2x de grens etc etc en ben nooit aangehouden vanwege mn geluid.
Naast mn Z750 rij ik in de winter een KLE 500 met Takkoni zonder killer, die misschien nog wel meer herrie maakt en ook die intresseert ze niet.
Zolang je niet express gaat revven of in een gebied als de Eifel gaat rijden, is er nix aan de hand.
 
Dat hele verhaal dat je met open uitlaatsysteem niet meer verder mag rijden is allang achterhaald.
Een hogere rechtbank in Karlsruhe heeft nl bepaald dat dit niets met verkeersveiligheid te maken heeft. Dus men mag je niet beletten verder terijden.
Het heeft te maken met "umweltlärm" wat onder het kopje millieu valt.
Maar rij met gezond verstand door de bebouwde kom, dan valt t reuze mee.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, mooi ding :t

De Double Gun is inderdaad een 'demper' met vrij weinig demping. Bij een motor met een tussendemper gaat het nog wel (soms zelfs prima) maar bij een Z750 is het niet voor niets de enige MIVV die geen e-keur heeft.

Persoonlijk zou ik er een andere demper op zetten. Ten eerste zodat je zelf niet gek wordt van het constante lawaai aan je hoofd, ten tweede voor je gemoedsrust als je door Duitsland rijdt. En ten derde omdat jij misschien wél rekening wilt houden met omwonenden.

Er zijn twee types uitlaatdemper, soms wordt de demper met 3 of 4 boutjes op de voorbochten vastgezet (bolt-on), vaker nog zit de demper met een stukje linkpijp over de voorbocht geschoven (slip-on). Koop je een demper specifiek voor de 2013 Z750 dan zijn de linkpijp, het bevestigingsmateriaal en de e-keur speciaal voor die motor bij de set inbegrepen.
 
Dat hele verhaal dat je met open uitlaatsysteem niet meer verder mag rijden is allang achterhaald.
Een hogere rechtbank in Karlsruhe heeft nl bepaald dat dit niets met verkeersveiligheid te maken heeft. Dus men mag je niet beletten verder terijden.
Het heeft te maken met "umweltlärm" wat onder het kopje millieu valt.
Maar rij met gezond verstand door de bebouwde kom, dan valt t reuze mee.

Zou je mij van een linkje kunnen voorzien waar ik dit kan verifiëren ?

Zou raar zijn, als men constateert dat je een overtreding begaat, je vervolgens een bekeuring uitreikt en daarna je weer de rest van de week met hetzelfde lawaai door laat rijden.

In NL levert het je een WOK melding op, mag je ook niet meer rijden en eerst langs het RDW voor je weer de weg op mag.
 
Ik ken geen land waar ze zo streng op uitlaten zijn dan Duitsland.

Met die 'dempers' kun je er van uit gaan dat iedere duitse politieagent je langs de kant zet.
Overigens zijn ze grondig in Duitsland, naast een hoge boete ook direct een rijverbod. Je mag dus niet meer met je motor rijden tot het probleem is opgelost.
Dus daar andere dempers monteren of je motor op een aanhanger naar huis brengen.
Ik heb weleens begrepen dat als ze je erop pakken, je in NL ook goed de sjaak bent? Iets met direct mee naar 't bureau en een WOK melding op de fiets? :? Laat maar, dat zeg je hierboven zelf ook al. :P
Overigens heb ik in Amersfoort een paar maanden iedere dag langs het politiebureau (waar regelmatig motoragenten buiten stonden) gereden met een demperloze Mivv op de ZRX. Die heb ik zelf vervangen door een BOS mét db-killer omdat ik me er niet prettig bij voelde.
 
Laatst bewerkt:
Zou je mij van een linkje kunnen voorzien waar ik dit kan verifiëren ?

"Vertrauen is gut, controle is besser "
😊

Zou raar zijn, als men constateert dat je een overtreding begaat, je vervolgens een bekeuring uitreikt en daarna je weer de rest van de week met hetzelfde lawaai door laat rijden.

In NL levert het je een WOK melding op, mag je ook niet meer rijden en eerst langs het RDW voor je weer de weg op mag.
 
Ik kruis zo jaarlijks 100.000 a 120.000 over de Deutsche BundesAutoBahnen en kan je mededelen dat je daar uberhaupt geen politie ziet, anders dan met toeters en bellen.... Als ze al wat controleren zetten ze fuiken, waar ik met mijn gele kentekenplaten doorgaands netjes voorbij ge-tennist word, met dat spiegelei... Soms staan ze bij de grens, met 1 auto'tje en ook die heb ik nog never van zijn plaats zien komen.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, mooi ding :t

Persoonlijk zou ik er een andere demper op zetten. Ten eerste zodat je zelf niet gek wordt van het constante lawaai aan je hoofd, ten tweede voor je gemoedsrust als je door Duitsland rijdt. En ten derde omdat jij misschien wél rekening wilt houden met omwonenden.

Roerend mee eens :t Onderschat niet hoe vermoeiend/irritant een constant aanwezig uitlaatgeluid kan zijn. Daarnaast idd het argument van rekenschap houden met anderen, hetzij hier of bij de oosterburen. Veel plezier met de Z750 gewenst.
 
Dankjewel voor alle reacties en goede tips! Ik denk dat ik hem thuis neer zet met deze uitlaat en rustig ga uitzoeken wat ik er op wil hebben. Ik denk dat ik dan inderdaad voor een uitlaat met een e-keurmerk ga, die wat meer dempt. Wel jammer, maar goed. Er zijn ergere dingen ;). En tot die tijd bewaar ik de mooie Duitse wegen voor later.
 
Dankjewel voor alle reacties en goede tips! Ik denk dat ik hem thuis neer zet met deze uitlaat en rustig ga uitzoeken wat ik er op wil hebben. Ik denk dat ik dan inderdaad voor een uitlaat met een e-keurmerk ga, die wat meer dempt. Wel jammer, maar goed. Er zijn ergere dingen ;). En tot die tijd bewaar ik de mooie Duitse wegen voor later.

En die e keur uitlaat is zo stil dat je daar ook niet vrolijk van word,
En rekening houden met mensen om je heen ,kan allemaal wel, maar mijn ervaring was daarmee zo ,
Ik zette een e keur demper op mijn motor .
De motor klonk erna stil en als ik reed hoorde ik het uitlaat geluid niet eens meer,alleen windgeruis,en stationair dacht ik loopt de motor nog wel.
De db killer in die e keur uitlaat werkte uitstekend.
Kom ik thuis bij garage ,hoor ik mensen herrie maken ,muziek hard aan ,de honden van buurvrouw janken dag en nacht,en die heeft overal schijt aan ,
Harleys reden met open pijpen op de weg ernaast langs,,wat je kilometers ver hoorde.
En andere race motoren gilden overal rond toen de zon afgelopen week zijn eerste lente warmte af gaf.
Scooter rijders ,jonge binkies kwamen langs rijden met een oorverdovend geluid.,
En een ander in zijn dikke bmw auto met race uitlaat reed ook maar overal rond wat ik al van verre hoorde.
En toen de quad van een andere buurman al van verre te horen was was ik het zat.
Ik dacht toen waar ben ik mee bezig mijn motor te dempen en er zeLF niks van te horen.
En wel de herrie van anderen te moeten horen .
Ik heb meteen me race demper er weer opgezet ,en heb niemand tot de dag van vandaag horen klagen.
Het klinkt nog beschaafd in verhouding tot de buell die een man verderop heeft en de harley van zijn vrouwtje lief...
Oja ik vergat ook de vliegtuigen die elke 2 a 3 minuten laag over komen op weg naar schiphol,dat geluidsniveau overstemd echt alles.
Wees wijs rijd met je mivv double gun dempers niet te hard in bebouwde kom en rij anders iets hoger in versnelling zodat je lage toeren draait,
Verder geniet er gewoon van,
 
Laatst bewerkt:
om even in te breken op dit topic (excuus! @LisaWRK )

Ik zit naar de uitlaat te kijken, nu heb ik zelf ook een z750 aangeschaft die ik binnenkort ophaal, hier zit echter nog een standaard uitlaat op.
Nu heb ik thuis nog een Ixil korte uitlaat liggen die ik ooit op mijn R6 wou gooien, dit werd afgeraden; zie:
Kleine uitlaat dempen

''
dat kleine dempertje hoort bij een uitlaat met grote collector/demper onder het blok zoals je bij alle nieuwe motoren ziet.
appart kan dat niet veel doen.
&
Deze dempers zitten meestal op een systeem waar nog een katalysatorbox voor zit, daar vindt al een behoorlijk deel van de demping plaats. Zoals eerder gezegd, je mist lengte / volume, dit zal nooit lukken. Ook zo'n nep "db-killer" aan de voorzijde zal niet brengen wat je wilt.
''

Maar ik zie hier ook geen collector /demper onder zitten, is deze motor dan anders afgesteld? of hoe moet ik dat zien?
kan iemand mij dat vertellen?

Vriendelijke groet en nogmaals excuus Lisa!
 
Terug
Bovenaan Onderaan