Kawasaki z750 rijden met A2!

Alex93

MF'er
10 mei 2011
225
0
Hallo,

Is het nou wel of niet mogelijk om een Z750 te rijden met A2? Ik hoor namelijk mensen zeggen dat het kan en hier staat ook Te bereiden met A2 rijbewijs : Motorverhuur Amsterdam

Welk bouwjaar is dan wel mogelijk of gaat dat niet op bouwjaren?

Alvast bedankt!
 
Ik zou 'm bereiden met 100 gram boter, een snufje zout en een beetje liefde, dan smaakt ie het best.

Mag niet met A2. Verderop staat een 3-wieler, datum klopt ook niet, is 1 dag er naast.
 
Volgens mij boven de 70kw dus mag officieel niet..
Bedrijven en particulieren doen wel vaker een uitspraak als 'geschikt voor A2', terwijl dat lang niet altijd waar is... Waarschijnlijk nog niet eens om je op te lichten (denk ik?), maar uit onwetendheid... Begrijpelijk met al die vage regeltjes natuurlijk...

Je moet eens googlen naar specificaties van de kawasaki z750
Weet niet vanaf welk bouwjaar ze geproduceerd zijn, maar misschien dat een oud model net geen 70kw heeft
 
Het is dat ik best veel op het forum meelees en post, anders zou ik volgens mij ook echt niet van al dit soort regeltjes afweten, maar we krijgen dit soort topics wel om de haverklap zeg...
 
Begrijpelijk met al die vage regeltjes natuurlijk...

Vind de wetgeving betreffende A1/A2 en vol verrassend duidelijk.
Op de site van Rijksoverheid (of soortgelijk instantie die hierover gaan) staat een duidelijke tabel met wat je precies wel en niet mag rijden met welk rijbewijs.

De regels zijn waardeloos, maar het is wel dusdanig geformuleerd dat als je 10 minuten zoekt je de regels op de site van officiele instanties tegen komt.
 
Mja, waar ik eigenlijk op doel is dat mensen zich nu helemaal moeten gaan inlezen om te begrijen op welke motor ze mogen rijden. En dat is niet simpel gezegd max 35kw..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op de hoogte van alle regels maar dacht dat er misschien special mappings waren of iets, eigenlijk had ik gewoon valse hoop.. iniedergeval bedankt!
 
pff rijke ouders zeker? :p Vraag me altijd af wie die gloednieuwe 35kw motoren kopen. De mensen met een a2 rijbewijs zijn toch jongeren die vaak studeren. Nu heb ik naast mijn studie altijd een baantje gehad en ga ik redelijk zuinig met mijn geld om, maar ik heb niet zomaar 9000 euro om aan een motor uit te geven. Dan koop ik liever een goedkopere beginnersmotor voor 2/3k en dan koop ik over 2 jaar wel mijn droommotor.
 
Als student kan je met moeite je fiets onderhouden laat staan een gloednieuwe motorfiets kopen dus de optie's zijn:

TS doet geen dure studie en woont thuis
Rijke Ouders
Hard werken als chocoprins
 
Waaorm start je trouwens voor elke nieuwe vraag een topic? En toch geen Shiver waarom nu een 4 cilinder?
 
pff rijke ouders zeker? :p Vraag me altijd af wie die gloednieuwe 35kw motoren kopen. De mensen met een a2 rijbewijs zijn toch jongeren die vaak studeren. Nu heb ik naast mijn studie altijd een baantje gehad en ga ik redelijk zuinig met mijn geld om, maar ik heb niet zomaar 9000 euro om aan een motor uit te geven. Dan koop ik liever een goedkopere beginnersmotor voor 2/3k en dan koop ik over 2 jaar wel mijn droommotor.

Mooi verhaal. Maar nu, geen rijke ouders, je zit er zelfs helemaal naast, vriend.

Kreeg een super mooie Shiver aangeboden, maar was was persoonlijks tussen gekomen.
Z800e koop ik overigens met de kop eraf, dan zijn ze +- 7000 euro.
 
Om nog even terug te komen op dit onderwerp, ik las dus net dat er een zogenaamde ombouwverklaring kon zijn voor een z750 zodat je deze wel met A2 mag rijden??
 
Als je echt moeilijk wilt doen, dan kan het, en krijg je geen boete van de politie, maar kan een verzekering nog steeds je poot uitdraaien. Met andere woorden; zoek gewoon wat anders voor die 2 jaar.
 
Monomuis, ik heb even gemailt met een dealer, die zeggen mij het volgende:

Hallo,

Het is mogelijk om een aantal modellen af te tunen naar 35 kw. Hiervoor echter heb ik het framenummer nodig zodat ik kan zien of deze af te tunen is.
Wij kunnen dan ook zorg dragen dat naast het tunen naar 35 kw je motor bij RDW op kenteken 35kw wordt.
 
Monomuis, ik heb even gemailt met een dealer, die zeggen mij het volgende:

Hallo,

Het is mogelijk om een aantal modellen af te tunen naar 35 kw. Hiervoor echter heb ik het framenummer nodig zodat ik kan zien of deze af te tunen is.
Wij kunnen dan ook zorg dragen dat naast het tunen naar 35 kw je motor bij RDW op kenteken 35kw wordt.

Alex, het kan gewoon ECHT NIET. Ik heb ook naar een 750 zitten kijken i.p.v. mijn ER6n, maar het is gewoon NIET mogelijk. Als de verzekering moeilijk gaat doen ben je gewoon de pineut en kun je voor de rest van je leven betalen. En ookal staat een motor op 35kW, dan zijn er nog meer eisen waar een motor aan moet voldoen, het is niet oh een motor is 35kw nu mag ik ermee rijden.. het mag/kan gewoon niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan