Kawasaki z750

4 nov 2014
104
0
Goedendag,

Ik mag over 1 maandje afrijden voor mijn AVB,
En ben van plan om dan een motor aan te gaan schaffen
nu is mijn oog gevallen op een Kawsaki z750
Is dit een beetje een makkelijk motor voor een beginner?
Zijn er dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf?
Hoe staan de Kawaski z750 bekend?

En het mooiste lijkt mij een Black editon.
Kan iemand mij wat meer vertellen over de black editon wanneer is deze uitgekomen ?

ik hoor het wel :)
 
Ik zit nu beetje rond te kijken naar de kawasaki z750R alleen kan er vrij weinig over vinden.
mensen die er ervaring mee hebben met de R uitvoering?
 
De Z is een hele fijne makkelijke motor. Trekt lekker door, stuurt lekker en geen specifieke mankementen. Onderhoud valt ook reuze mee. De prijzen zijn ook relatief laag.
Enige nadeel vind ik, dat de zithoogte wat hoog is voor kleinere mensen, en hij vrij zwaar is. Dat hij zwaar is merk je verder niet als je rijdt, alleen met op en af bokken en lopen met de motor voor mij als kleiner persoon (173) wat lastiger.

De R heeft betere remmen en heeft wat leukere details zoals de achterbrug. Vering is volgens mij ook anders (weet niet zeker). Ik heb zelf geen R maar remmen werken ruim voldoende.
Verder kan je rondneuzen in het Z topic: Kawasaki Z1000-Z800-Z750~[r] +Dissidenten plaza deeltje 71
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen: Maak een proefrit als je je rijbewijs hebt.
Je kunt zelf veel beter oordelen of dit goed gaat komen dan wij.
Intussen kun je deze lekker doorlezen: Motorfreaks
 
Dankje voor jullie berichten

Het valt me op dat er maar weinig R uitvoeringen verkocht worden. Hoeveel zijn er ongeveer voor gemaakt in NL?
 
Laatst bewerkt:
Was de eerste motor van mijn broertje prima motor om mee te beginnen volgens hem!
Weet niet of je van plan ben vaak iemand achterop mee te nemen want dat schijt niet zo prettig te zijn voor de passagier, heb de motor wel eens geleend en mijn vriendin (die gewent is achterop een thundercat te zitten) vond het 3 keer niets.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan