Kawasaki Z750S lekt olie bij uitlaatspruitstuk

Halku

Rookie
7 okt 2022
13
7
Beste leden,

Ik ben in het bezit van een Kawasaki Z750S van het bouwjaar 2005. Sinds kort heb ik last van een olielekkage.
Olie tussen de naden van het uitlaatspruitstuk en het motorblok.
Als de motor uitstaat/aanstaat komt er druppelsgewijs olie eruit en valt het op de balanspijp.
Ja.jpeg
ja1.jpeg

Halku
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik heb diverse garages gebeld zij vragen ongeveer €250,- voor alleen het vervangen van een pakking(kleppendeksel). Maar zij gaven ook aan dat me kleppen ook gesteld moeten worden om de zoveel KM. Mijne heeft 34KM gelopen.
 
250,- voor alleen het vervangen van de pakking is best niet goedkoop.
Als ze voor dat geld óók je kleppen stellen dan is dat best wel goedkoop.
Maar zoals jij het aangaf is die 250,- alleen voor vervanging van de pakking.
 
Dit zeiden diverse monteurs: Deze kawasaki Z750(S) modellen moeten nabij 24 duizend KM de kleppen gesteld worden. Monteurs denken dat dit wel gebeurd is bij deze motor, maar dat zij de pakking niet hebben vervangen. Terugkomend op de kosten 250 euro is alleen puur de pakking vervangen, dus zonder kleppen stellen.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist gekeken bij het olie glas i.v.m. hoeveel olie er nog in zit. Zit net onder de helft. Heb de motor gestart, klinkt niet lekker, soort geratel hoor je en hard ook. komt ook aardig rook uit het motorblok vandaan.

Durf me motor niet eens te starten
 
Nu hoor je ineens de motor ratelen? Of was dit al langer zo. Kan diverse oorzaken hebben. Nokkenasketting niet op spanning of erger, drijfstanglager. Voor een monteur eenvoudig vast te stellen. Zou er even door een specialist naar laten kijken. Gezien de kilometerstand kan er niet zo veel aan mankeren. Als je motor al langer hebt en hij gebruikt geen olie kan het meevallen.
 
Gisteravond bij het starten begon de motor lichtjes te ratelen. half uurtje geleden weer gestart en dit keer weer maar stukken harder en meer rook.
 
ik zou stoppen met starten want blijkbaar wordt het dus steeds erger , zo te horen is er wel wat meer aan de hand dan een lekke dekselpakking ,
en het is mijn , geen me , geen idee wat dat toch is tegenwoordig
 
Afgelopen weekend motorblok schoongemaakt om te kijken waar het precies lekt. Waarschijnlijk heb ik de oorzaak gevonden, namelijk bij het
moer. Vanaf dat punt komt de olie langzaam eruit en valt het druppelsgewijs op de balanspijp. Denken jullie een lekkende uitlaatpakking?
1667160152678.png
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend motorblok schoongemaakt om te kijken waar het precies lekt. Waarschijnlijk heb ik de oorzaak gevonden, namelijk bij het
moer. Vanaf dat punt komt de olie langzaam eruit en valt het druppelsgewijs op de balanspijp. Denken jullie een lekkende uitlaatpakking?
Motor begint ook aardig te roken. Zie video.

Bekijk bijlage 1817960
dat de moer rechts ervan ook onder de olie zit was je nog niet opgevallen ? en die zit zelfs hoger ...
 
Heren,

Afgelopen week de is de pakking van de kleppendeksel vervangen, kosten nabij 300 euro. Afgelopen 2 dagen gereden en lekt nog steeds olie. Iemand een suggestie?

Halku.
 
Terug
Bovenaan Onderaan