Kawasaki Z750S lekt olie bij uitlaatspruitstuk

Halku

Rookie
7 okt 2022
13
7
Beste leden,

Ik ben in het bezit van een Kawasaki Z750S van het bouwjaar 2005. Sinds kort heb ik last van een olielekkage.
Olie tussen de naden van het uitlaatspruitstuk en het motorblok.
Als de motor uitstaat/aanstaat komt er druppelsgewijs olie eruit en valt het op de balanspijp.
Ja.jpeg
ja1.jpeg

Halku
 
Laatst bewerkt:
@Kars pakking heb ik laten doen bij een garage.
@RoyalClub doormiddel van de reacties die geplaatst op de topic ben ik ervan uit gegaan dat de oorzaak een lekkende kleppendeksel is.

Zal morgen wat foto's posten.
N.B.
Ben eerlijk gezegd beetje klaar met deze motor. Ik heb er geen zin in meer in...

Ik stop ermee en ik geef het op.
 
@Raphaël-s, inderdaad.
Weet iemand van jullie wat voor onderdeel dit is? tijdens het stationair draaien viel met regelmaat hier een oliedruppel en luchtbelletjes aanwezig.



Schermafbeelding 2023-03-19 162453.png






WhatsApp Image 2023-03-19 at 16.16.05 (3).jpeg
WhatsApp Image 2023-03-19 at 16.16.04.jpeg
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2023-03-19 at 16.16.05.jpeg
    WhatsApp Image 2023-03-19 at 16.16.05.jpeg
    202 KB · Weergaven: 27
Spuit de motor eerst eens in met dasty , en ff afspoelen bij de lokale autowasbox . Dan kan je beter kijken waar het lekt want nu zit alles onder de olie .
 
Wat ik zo mooi vind is dat er steeds meer kwalen aangedragen worden:
Halku geeft aan olielekkage bij een moer van de uitlaat.
Ineens komt Petrolhead over ratelen, De eerste keer dat dat woord genoemd wordt.
Even later komt hij met de vraag over het olielampje.
Om het nog erger te maken gaat Rene53 vertellen dat er niet meer gereden mag worden.

Dit geeft aan hoe slecht er gelezen wordt en ook dat niet het hele topic gelezen wordt.

Ik denk dat er bij het uitboren van een tapeind te ver geboord is en nu dus uitkomt in de kop.
 
Dus je bent van mening dat er verkeerd wordt gelezen, en als oplossing ga je zelf nog een extra verwarrende optie in de mix gooien terwijl nog steeds niet duidelijk is waar de lekkage vandaan komt.
:?
 
Daar waar je pijlen hebt neer gezet lijkt op een steun waar ook de claxon aan gemonteerd zit. Het zou apart zijn als daar olie uit komt.
Net er naast zit de nokkenassensor. Die staat wel in direct contact met olie en heeft een O-ring als afdichting. Het zou meer logisch zijn als dat olie vandaan komt.


kawasaki-z-750-2007-2012-z750-zr750l-m-camshaft-position-sensor-2009.jpg
 
Er worden meerdere mogelijkheden aangedragen, waarvan de meeste ‘bepaal eerst waar de olie vandaan komt’ zijn. Ook wordt er gevraagd om duidelijke foto’s en worden er wedervragen gesteld, wat in beide gevallen matig tot niet wordt opgevolgd.
Er wordt een aanname door de TS gedaan, en zijn er posts gewijzigd.

De enige die onduidelijkheid schept is TS, waardoor hulp op afstand erg lastig wordt.
 
Wat ik zo mooi vind is dat er steeds meer kwalen aangedragen worden:
Halku geeft aan olielekkage bij een moer van de uitlaat.
Ineens komt Petrolhead over ratelen, De eerste keer dat dat woord genoemd wordt.
Even later komt hij met de vraag over het olielampje.
Om het nog erger te maken gaat Rene53 vertellen dat er niet meer gereden mag worden.

Dit geeft aan hoe slecht er gelezen wordt en ook dat niet het hele topic gelezen wordt.

Ik denk dat er bij het uitboren van een tapeind te ver geboord is en nu dus uitkomt in de kop.
je moet zelf ook wat beter lezen , ik heb nergens gezegd dat er niet meer gereden mag worden , en voor de rest , wat verwacht je , een zootje foto`s waar niemand wat mee kan en dan vragen wat er aan de hand kan zijn , ja , dan komen er van allerlei antwoorden en je begint nu zelf over een tapeind ????
 
Heren,

Afgelopen week wederom de motorfiets in ontvangst genomen. Volgens monteur was er nog "viezigheid" aanwezig bij de nieuwe pakking (heeft het gedemonteerd en gemonteerd). 2 dagen verder en geen sporen van olie lekkage meer te vinden. Vandaag nog een stuk gereden en geen bijzonderheden. Sinds 7 oktober 2022 hiermee bezig geweest en eindelijk hiermee verlost.:')

Bedankt voor jullie (re)acties en "waardevolle" informatie.

Met vriendelijke groet,

Halku
 
Terug
Bovenaan Onderaan