Kawasaki Z800 paddockstand vooraan mogelijk?

Bramoto

Die hard MF'er
17 mei 2019
277
80
Ik ben in het bezit van een Kawasaki Z800 en was op zoek naar een paddockstand om vooraan te gebruiken.
Ik zoek een variant die niet onder de voorvork aangrijpt maar in het gat voorzien aan de metalen houder waar de 2 voorvorken ingeschoven zitten --> hoe heet dit juist?

Ik ga morgen even nameten hoe groot de opening hier juist is en eventueel kijken voor een universele paddockstand, zodat andere motoren in de toekomst ook van de grond gebracht kunnen worden hiermee.

Alleen vroeg ik mij nu af, heel specifiek voor de Z800, of de koplamp niet in de weg zit om deze op te tillen. De koplamp zit namelijk redelijk laag en als ik het zo met het blote ook bekijk zou ik inschatten dat de paddock nooit de motor kan opkrikken zonder de koplamp omhoog (en waarschijnlijk dus kapot) te duwen. Is hier iemand die dit soort paddock al heeft gebruikt voor zijn Z800 die me kan vertellen of dit problemen gaf?

Ik kwam zelf deze twee tegen (link en link 2) maar de foto's ogen van een Yamaha MT-09..

Alvast bedankt!
 
Ik het die van Datona. Heet een balhoofd paddockstand of zoiets.
Ideaal:
1627677912886.png
 
Ik het die van Datona. Heet een balhoofd paddockstand of zoiets.
Ideaal:
Bekijk bijlage 1660237
Bedankt voor je reactie. Balhoofd paddock is inderdaad het woord waar ik naar op zoek was. Alleen is een Kawasaki Z800 iets agressiever gebouwd en is de koplamp redelijk hard naar beneden geduwd, wat mij het vermoeden geeft dat een balhoofd paddockstand misschien niet mogelijk is, omdat de koplamp dan kapot geduwd zou worden?

Op volgende foto is het te zien dat de koplamp naar beneden geduwd is:
lRTgxcY.png
 
Even voor de zekerheid het bouwjaar controleren, maar het lijkt gewoon te passen:
Bedankt hiervoor! Wist niet dat er een filmpjesbibliotheek was van Motea. Ik ga wel nog even op zoek naar een iets meer universele balhoofd paddockstand aangezien deze enkel met 27mm komt. In de toekomst kan dat wel handig zijn als er ander speelgoed bijkomt/gewisseld wordt.
 
Bedankt voor je reactie. Balhoofd paddock is inderdaad het woord waar ik naar op zoek was. Alleen is een Kawasaki Z800 iets agressiever gebouwd en is de koplamp redelijk hard naar beneden geduwd, wat mij het vermoeden geeft dat een balhoofd paddockstand misschien niet mogelijk is, omdat de koplamp dan kapot geduwd zou worden?

Op volgende foto is het te zien dat de koplamp naar beneden geduwd is:
lRTgxcY.png
Als je wilt passen: als het goed is staat die van mij richting donderdag/vrijdag weer op z'n eigen benen. Dan is die van mij weer vrij en kun je zo langkomen.
 
Als je wilt passen: als het goed is staat die van mij richting donderdag/vrijdag weer op z'n eigen benen. Dan is die van mij weer vrij en kun je zo langkomen.
Heel vriendelijk dit maar ik ben van het verre West-Vlaanderen in Belgie dus ik zal moeten passen. Maar het wordt heel hard geapprecieerd!
 
Let wel op,met dit soort balhoofd paddockstand je kan je voorspatbord beschadigen met loshalen balhoofd paddockstand.
Ken iemand hier in de straat bij mij met een kawasaki z800.
En die heeft zo een balhoofd paddock stand.

Bij eraf halen komt hij naar beneden en als je niet op let tik je zo tegen je voorspatbord aan wat dus bij hem gebeurde.
Foutje met dit soort balhoofd paddockstand is zo gemaakt.
Met als gevolg schade op voorspatbord in het midden.
Hij baalt had deze z800 pas twee maandjes.

Toch gaat mijn voorkeur uit voor een paddockstand die onder je voorvork gaat.
Twee pennetjes die in de gaten gaan onder je vorkpoten.
Zie schermafbeelding.
 

Bijlagen

  • IMG_8177.PNG
    IMG_8177.PNG
    532,2 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Zo krap zal het altijd lastig maken. Gelukkig hebben ze schuimrubber en dergelijke uitgevonden.

Of stukjes slang voor over de ‚hoorntjes‘ van een paddockstand achter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan