Kawasaki Z900 koppeling

Broesoe

Rookie
29 jun 2022
5
0
Mijn Kawasaki Z900 2021 koppeling klapt als ik hem van 1 naar 2 en van 2 naar 3 schakelt. Vanaf 3 omhoog is er nauwelijks iets te horen naast een normaal mechanisch tikje. Opschakelen voelt ook zwaarder van 2 naar 3. Als ik zonder de koppelingshendel opschakelen tussen 1 en 3 maakt mijn bak geen geluid.
Iemand idee hoe ik dit kan verhelpen of is het gewoon accepteren?
 
De koppeling hoort sowieso geen geluid te maken. Bedoel je dat de versnellingsbak een harde tik geeft met opschakelen?
Geen idee watvoor koppelingsactuator er op die motor zit, maar wellicht wordt het tijd om deze bij te stellen als het een kabelbediende koppeling is.
 
De koppeling hoort sowieso geen geluid te maken. Bedoel je dat de versnellingsbak een harde tik geeft met opschakelen?
Geen idee watvoor koppelingsactuator er op die motor zit, maar wellicht wordt het tijd om deze bij te stellen als het een kabelbediende koppeling is.
Ja de versnellingsbak geeft een tik van 1 naar 2 naar 3 daarboven hoor je niks
 
Zou goed kunnen. Over het algemeen stel je de koppeling trouwens niet aan het stuur. Dat is alleen voor de speling van de binnenkabel. Aan het blok zit een verstelling, welke de drukgroep op de juiste speling brengt. Hoe dat bij zo'n Kawa zit, zou ik niet weten. Wellicht kan iemand anders je dat vertellen en anders even te raden gaan in het desbetreffende topic over de Z'jes. Te vinden onder Nakedbikes
 
Terug
Bovenaan Onderaan