Kawasaki Z900RS

Nieuwe Z900RS SE


Upgrade van de vering, remmen en een nieuwe kleursteling... Zonder twijfel ook een hogere prijs.
Niets mis met de vering van mijn Z900RS en weet niet of Brembo remmen eigenlijk wel nodig zijn op een motor die je niet echt als performance machine koopt.
Wel een enorm coole kleur...
 
  • Leuk
Waarderingen: S.D
Wauw... Die kleur is inderdaad heeeeel lekker :9~
Niet zeker of ik fan ben van de gouden voorvork (to much for me).

Over de vering gesproken... ik vind het niet slecht, maar wil volgend jaar wel even langs HK om 'm af te laten stellen.
Ik heb op slecht wegdek en bijv. drempels het idee dat voor en achter niet in balans is.
Voor is naar mijn idee redelijk stevig/stug en achter juist erg soft.
Op slecht wegdek vind ik 'm ook tamelijk nerveus worden.
Is het lekker strak asfalt... dan is alles prima.
 
Wauw... Die kleur is inderdaad heeeeel lekker :9~
Niet zeker of ik fan ben van de gouden voorvork (to much for me).

Over de vering gesproken... ik vind het niet slecht, maar wil volgend jaar wel even langs HK om 'm af te laten stellen.
Ik heb op slecht wegdek en bijv. drempels het idee dat voor en achter niet in balans is.
Voor is naar mijn idee redelijk stevig/stug en achter juist erg soft.
Op slecht wegdek vind ik 'm ook tamelijk nerveus worden.
Is het lekker strak asfalt... dan is alles prima.
ja die vering is niet geweldig. heb op de mijne een op maat gemaakte Wilbers zitten (achter) en de voorvering wil ik ook gaan vervangen met nieuwe cardridges. (bij remmen duikt ie te veel, drempels zijn juist te stug) heb al begrepen van internationale fora dat daar nog veel “te halen is”.

ik vind die kleur echt fantastisch met de voorvork erbij. remmen zijn wat mij betreft prima met nieuwe blokken, de rem pomp kan wat mij betreft wel een upgrade gebruiken voor een beter gevoel. het remt nu ook wel prima hoor maar ik mis feedback… maar ik rij ook liever in auto’s met weinig of geen stuurbekrachtiging. dus ik ven een beetje verpest, of verwend ;)
 
@ChristofR

Ik was me aan het verdiepen in de Beeline navigatie. Dit ding zou precies voldoen aan mijn wensen/verwachtingen (wil geen telefoon of stand alone unit aan mijn stuur).

Nu las ik toevallig dat jij er ook een had. Hoe bevalt ie en hoe heb jij 'm op de RS gemonteerd?
 
@ChristofR

Ik was me aan het verdiepen in de Beeline navigatie. Dit ding zou precies voldoen aan mijn wensen/verwachtingen (wil geen telefoon of stand alone unit aan mijn stuur).

Nu las ik toevallig dat jij er ook een had. Hoe bevalt ie en hoe heb jij 'm op de RS gemonteerd?
Ben er heel tevreden mee. In het begin eventjes wennen tov een gewone GPS maar dat went heel snel.
Eenvoudig en doeltreffend, absoluut z'n geld waard.

Je krijgt sowieso een setje met 2 verschillende montagemogelijkheden bijgeleverd. Eén daarvan zijn 2 x 2 elastieken (heel stevig), 2 kleintjes en 2 grote. Ik heb de grote gebruikt om ze midden op het stuur van mijn RS te monteren, past perfect.
 
  • Leuk
Waarderingen: S.D
Top! Blij met je positieve antwoord... had 'm namelijk net besteld :P

Dus met de groote stieken lukt het gewoon op het zwarte stuurklem gedeelte? Dat is helemaal mooi (zo zou ik 'm het liefst willen hebben... lekker clean).
 
Top! Blij met je positieve antwoord... had 'm namelijk net besteld :P

Dus met de groote stieken lukt het gewoon op het zwarte stuurklem gedeelte? Dat is helemaal mooi (zo zou ik 'm het liefst willen hebben... lekker clean).
Yep, de 2 grote elastieken gekruist monteren, past perfect over de zwarte stuurklem.
Veel plezier ermee !

PS Morgen 1e onderhoud op 1000km, eindelijk wat 'vrijheid' bij het rijden ;)
 
Bedankt dat klinkt perfect! Ben benieuwd *D

Veel plezier morgen! Heerlijk om niet meer geforceerd te moeten rijden. En er zit meer power in dan ik van tevoren had verwacht :]
 
Heb toch de indruk dat mijn RS een stuk soepeler loopt na het eerste onderhoud.
Is andere, 'dikkere' olie, bestand tegen hogere temperaturen, dus ergens wel normaal. Jammer genoeg was de weg naar huis overladen met traktoren, vrachtwagens en mensen die hun rijbewijs gratis hadden gekregen bij een doos Kellog's... en kronkelende wegen laten niet veel ruimte om in te halen 8-)
 
Hallo, ’k ben nieuw hier. Mijn Kawa Z900RS Café 2019 is m’n eerste moto. (M’n Honda mt5 toen ik 16j was niet meegerekend)
Nu nabij 18.000 km, door hoofdzakelijk woon-werk verkeer; 156km/dag.
Ik heb deze moto gekozen uit meerdere overwegingen waarvan:
1. Het gewicht en kracht van een middenklasse motor; ’k vond de Versys 650 en MT-7's v.d. rijschool te licht om alle dagen 2x +75km snelweg aan één stuk te rijden. Alsook vond ik ’t gewicht en de nieuwprijs van een tourmoto zoals bv een BMW R1200RT te hoog voor een eerste moto.. (ik wou persé een nieuwe om de mogelijke onzekere mechanische toestanden en miserie van een tweedehands te vermijden maar ook niet een te grote investering indien ik hem na pakweg 4000km in de prak riskeer te rijden..)
2. Het type model; ik heb met enige nostalgie graag de retro-look van de Mad-Max Kawa Z1000, de Honda CB 800 bol d’or of suzuki gsx1400. Dat de ’café’ versie een windscherm kuipje heeft vond ik ook handig. Het zadel is ook knap maar wel een tikje te hard.
3. De moderne technologie zoals het ABS en de tractiecontrole in combinatie met het tamelijk ’bulldog’-achtige karakter van motor en chassis. Ideaal om aan 120-140km/u (ong 4500tpm in 6e) terug te schakelen naar 5e te sprinten tot 160 of 170 (ong 8000rpm) alvorens terug op te schakelen naar 6e.. voor mij een acceleratie gevoel zoals de lancering v.e. Lockheed Martin TACMS-raket maar ik ben als beginner misschien nog niet veel gewend.. Boven die snelheid mis ik wel de stabiliteit, kuip en aerodynamica van een GT, over de 230 geraak ik ook nog niet, misschien op een lange afdaling met veel wind in de rug.
De opties die ik er (zonder enige rijervaring of kennis van zaken) meteen op gezet heb is een Tail tidy, het middenbok, een Ermax belly pan, hele reeks R&G sliders, frame- en vooras valbeschermers. Zijn wel al goed van pas gekomen. De passagier voetsteunen zijn geruild voor R&G blanks en uitlaathouder uit gewichtsbesparing want ’k rij toch enkel solo, de vrouw durft niet mee. Voor baggage heb ik een Kriega US10-V2 vanachter en een US-5V2 met Kriega tanktas adapter vooraan omdat dit voor mij genoeg en ook zo licht mogelijk is. Heb ook een extra 1.3L Optimus brandstoffles met zelf geknutseld ophangsysteem aangehangen want ik tank nooit onderweg en heb een hekel aan iedere 2 dagen thuis komen met zogenaamd ’30km autonomie’ dwz een borrelglaasje in de leiding. De 17L tank had voor mij best 19L mogen zijn.
Komende wijzigingen zijn een tweede Optimus fles (want de gemiddelde 5.1L/100km is soms 5.3), nieuwe banden, de centerstand er terug af met thuis een paddock in de plaats, Puig kortere hendels, Hel rvs remleidingen, Ferodo Zrac remblokjes, K&N hiflo lucht-en oliefilter, DID 525 ketting, Cobra automatische kettingsmering, stuggere achtervering met h.p.a. want ik vind dat ze te veel stuitert, al is dit misschien door de oem dunflops.
20210907_203313.jpg
20210907_202925.jpg
20210907_203415.jpg
20210907_203342.jpg
 
Laatst bewerkt:
dat ze maar eens met een Z650RS op de proppen komen, dan kan m’n vrouw ook geld uitgeven :+ (de 900 is echt te groot voor haar)
Zo vester, je vrouw kan gaan shoppen.
1_Kawasaki-Z650RS-scaled.jpg
Qua uiterlijk vind ik hem erg geslaagd, maar technisch gezien heeft Kawasaki het er zich wel erg makkelijk vanaf gemaakt. Zelfde frame, zelfde uberlelijke uitlaatsysteem, boemerang swingarm en geluid zal ook wel niets bijzonders zijn. En dit had natuurlijk een 4-cilinder moeten zijn. Dan had ik er serieus eentje overwogen...

 
Laatst bewerkt:
dat inderdaad, hang er nou een een fatsoenlijke pijp onder
Zo vester, je vrouw kan gaan shoppen.
1_Kawasaki-Z650RS-scaled.jpg
Qua uiterlijk vind ik hem erg geslaagd, maar technisch gezien heeft Kawasaki het er zich wel erg makkelijk vanaf gemaakt. Zelfde frame, zelfde uberlelijke uitlaatsysteem, boemerang swingarm en geluid zal ook wel niets bijzonders zijn. En dit had natuurlijk een 4-cilinder moeten zijn. Dan had ik er serieus eentje overwogen...

 
Tja, de nieuwe Z650RS.......
Helaas 2 cilinders te weinig en een uitlaat als een kluis....
Dat zou toch een beetje meer uit kunnen steken zoals bij de 900.
Jammer, de kleur is passend bij het origineel maar het is en blijft een geamputeerde machine met z'n twee cilinders.
Mijn vrouw heeft vorige week een nieuwe Fiat Panda 4x4 cross gekocht, een twin air zoals dat heet, rijdt prima maar is het niet....
 
Zo vester, je vrouw kan gaan shoppen.
1_Kawasaki-Z650RS-scaled.jpg
Qua uiterlijk vind ik hem erg geslaagd, maar technisch gezien heeft Kawasaki het er zich wel erg makkelijk vanaf gemaakt. Zelfde frame, zelfde uberlelijke uitlaatsysteem, boemerang swingarm en geluid zal ook wel niets bijzonders zijn. En dit had natuurlijk een 4-cilinder moeten zijn. Dan had ik er serieus eentje overwogen...

ja we hadden m al gezien. in de donkere kleur (nog) mooier :) wel een andere pijp eronder. niet voor de herrie, wel voor de looks.
zadelhoogte is precies goed (800mm) in de optie van het verlaagde zadel. standaard wordt die geleverd op 820mm. (Z900rs: 835mm met standaard vering, stel je die af dan komt er nog zo 2cm bij)
 
Hoi, ik ben nieuw op het Z900RS forum deel.
Tot voor kort in het bezit van een W800 café totdat mijn vrouw persé iedere keer mee wilde. Op zich heel gezellig maar is op dat café zadeltje geen goed idee, ook het vermogen was iets te weinig voor 2. Samen besloten om een nieuwe z900rs 2021 te kopen, en daarna op dit forum onderwerp uitgekomen. Al contact gehad met tijger Tony voor het handboek. Maar eerst even voorstellen aan jullie.

oud en nieuw
(ook die kleur)

Groetjes
 

Bijlagen

  • B45595DB-18A0-47AA-9618-75684B6B1ACF.jpeg
    B45595DB-18A0-47AA-9618-75684B6B1ACF.jpeg
    418,5 KB · Weergaven: 59
  • 3BFFF83B-05C0-403F-A1F3-31579B70C7CC.jpeg
    3BFFF83B-05C0-403F-A1F3-31579B70C7CC.jpeg
    145,9 KB · Weergaven: 54
Welkom en gefeliciteerd!

PS. Vind zo'n W800 toch ook altijd een mooi ding om te zien :Y
 
De kleur is zoals op die foto (dat is geen ZW foto, kijk maar naar de rem olie)
hier toch een paar foto's van de mijne, hij is echt zwart, met zilver metallic. Dealer zei al dat deze Ebony zeldzaam weinig verkocht is. Kleur is tijdloos en wordt ik niet beu, echt chique maar persoonlijke smaak, dat wel.
6E8E4A6A-785A-43BF-8503-AD42827AD236.jpeg

F997644B-9722-42CA-BC44-6F6E9FBC6F50.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan