Kawasaki Z900RS

waarom zou je platvoets willen staan ?? Ik ben zelf 1,65 en heb nog nooit een fiets (hoeven) verlagen. Beetje opletten waar je 'm zet met parkeren.
vind het wel makkelijk en zelfverzekerder want heb ooit in de 80er jaren met mn voorwiel op de stoep gestaan en achterwiel nog op de straat en boem daar lag bassie:(
 
vind het wel makkelijk en zelfverzekerder want heb ooit in de 80er jaren met mn voorwiel op de stoep gestaan en achterwiel nog op de straat en boem daar lag bassie:(
haha maar dan moet je wel een heeeeel lage fiets hebben als je dat moet kunnen 8-) 8-)
 
inmiddels paar recalls gevonden ,iemand hier al bericht van gehad door kawasaki nederland?
hier nummer 2
 
De 2e recall kan je zelf ook wel controleren sensor en draad/kabel
De 1e recall is beroerder maar heb het idee dat de europa productie modellen daar niet onder vallen bij zo een belangrijk iets hoor je het wel zsm lijkt me!
 
Hoorde van kawasaki nederland dat mijnes geproduceerd is in januari 2018 dus niet aan de orde bij mij ,winkeldochter geweest gok ik _O-
 
Zo effe het topic wakker schudden
Eerste mod gedaan daar stoorde ik me ook het meest aan de spiegels cq mickie mouse ears
2e mod liggen al klaar op de buddyseat effe verloopstekkers bestellen en erop planten:+
 
zo mijn laatste berichtje hier
mijn optelsom/indruk na 1maand en 1200km te hebben gereden
de looks een 10
verbruik een 8
met inrijden meegerekent 1op 19.8 tot 150km/h en max 6500rpm,s
90 procent recreatief gebruik
de zit een 7
wel met verlaagd zadel max rijtijd onafgebroken 2uur daarna word de pijn te erg
mechanisch geluid motor een 6
zeer veel herrie uit de cilkop en het koppelingshuis
maar daar stonden de oer kawasaki,s ook al om bekend mechanische herrie uit blok
we zullen het maar karakter noemen :+
algehele rijplezier een dikke 9
zeer smeuig karakter in alle versnellingen opschakelen boterzacht ,terugschakelen met iets meer kracht en bijgeluiden
maar deze motor geeft je weer het echte relaxe motorijden terug
dit is 1 van de weinige motoren in mijn motor carriere wat me elke rit een bigsmile oplevert
helaas is de motor zwaar onderschat in vooral nederland zal ook met de nieuwprijs te maken hebben want deze is fors
en ik heb er een dikke 40plus gehad in mijn leven (zij de ouwe gek)
de reden dat ik nauwelijks meer op het naked bike z900rs gedeelte kom is
omdat er te weinig zijn en nog minder wat te schrijven hebben
dus ben voortaan alleen op de buitenlandse z900rs fora te vinden
er is meer ervaring en snellere respons met allerlei technische zaken vragen en antwoorden
dus wens het z900rs peleton op het mf veel plezier met de RS en mischien kom ik jullie tegen op buitenlandse fora greetz.
 
Laatst bewerkt:
zo mijn laatste berichtje hier
mijn optelsom/indruk na 1maand en 1200km te hebben gereden
de looks een 10
verbruik een 8
met inrijden meegerekent 1op 19.8 tot 150km/h en max 6500rpm,s
90 procent recreatief gebruik
de zit een 7
wel met verlaagd zadel max rijtijd onafgebroken 2uur daarna word de pijn te erg
mechanisch geluid motor een 6
zeer veel herrie uit de cilkop en het koppelingshuis
maar daar stonden de oer kawasaki,s ook al om bekend mechanische herrie uit blok
we zullen het maar karakter noemen :+
algehele rijplezier een dikke 9
zeer smeuig karakter in alle versnellingen opschakelen boterzacht ,terugschakelen met iets meer kracht en bijgeluiden
maar deze motor geeft je weer het echte relaxe motorijden terug
dit is 1 van de weinige motoren in mijn motor carriere wat me elke rit een bigsmile oplevert
en ik heb er een dikke 40plus gehad in mijn leven (zij de ouwe gek)
de reden dat ik niet meer op het naked bike z900rs gedeelte kom is omdat er te weinig zijn en nog minder wat schrijven ,dus ben voortaan alleen op de buitenlandse z900rs fora te vinden
is meer ervaring en snellere respons met allerlei tecnische zaken vragen en antwoorden
dus wens het z900rs peleton op het mf veel plezier met de RS en mischien kom ik jullie tegen op buitenlandse fora greetz.

Hey tonnetje, zelfde ervaringen hiero, ik vind zelf het aanzuiggeluid geweldig, en als je echt een mooi uitlaatgeluid wilt moet je even investeren in een volledig uitlaatsysteem. Welk forum ga heen de UK?
 
yep daar zit ik al
uitlaat laat ik maar zo hoeft van mij niet meer zo luid O-)
duitse forum is ook redelijk actief maar alles moet daar met tuv gutachten gemonteerd worden dus aftermarket stuff niet echt interessant en durven daarom niet echt buiten de lijntjes te gaan in gmbh
wel leuke links naar interessante sites gevonden
hoop dit spatbord van de winter te monteren ,kost wat maar is wel zeer mooi
Kotflügel vorn Z 900 RS
 
Niet verkeerd. Alleen vraag ik mij af, en waarschijnlijk ben ik niet de enige, waarom geen stereo-vering en 4 uitlaatdempers?
ben nieuw hier dus hoop ik dat dit in orde komt,na mijn voorstelling weten julie dat ik een rs heb en wil daar dan ook 4x4 uitlaat op nu komt het al ooit gehoord van (kb style )in frankrijk die mannen kennen alleen frans heb daardoor nog niets kunnen vragen..
 
ben nieuw hier dus hoop ik dat dit in orde komt,na mijn voorstelling weten julie dat ik een rs heb en wil daar dan ook 4x4 uitlaat op nu komt het al ooit gehoord van (kb style )in frankrijk die mannen kennen alleen frans heb daardoor nog niets kunnen vragen..
[/QUOTE]

Ga maar eens op deze site snuffelen heb je gelijk enig idee wat die meuk kost:+
Tis wel mooi maar (te) duur mijn inziens
Oeps ik zou niks meer schrijven in dit topic_O-
 
Laatst bewerkt:
ben nieuw hier dus hoop ik dat dit in orde komt,na mijn voorstelling weten julie dat ik een rs heb en wil daar dan ook 4x4 uitlaat op nu komt het al ooit gehoord van (kb style )in frankrijk die mannen kennen alleen frans heb daardoor nog niets kunnen vragen..

Ga maar eens op deze site snuffelen heb je gelijk enig idee wat die meuk kost:+
Tis wel mooi maar (te) duur mijn inziens
Oeps ik zou niks meer schrijven in dit topic_O-
[/QUOTE]
ja ben al veel gaan kijken en heb ook al info gevraagd in nederlands geen antwoord ben nu al op site rf- biketech geweest 3200 eur voor uitlaten ga binnenkort eens naar mijn kawa dealer voor info plaatsen (die elektrode in uitlaat colekter maakt mij wat angstig) vind het wel bloedmooi.
 
een vraagje zijn er in nederland of in belgie al mensen die het 4x4 uitlaat van biketech gekocht en gemonteerd hebben ,zo ja graag wat bevindingen hoe het allemaal meevalt alvast bedankt.
 
een vraagje zijn er in nederland of in belgie al mensen die het 4x4 uitlaat van biketech gekocht en gemonteerd hebben ,zo ja graag wat bevindingen hoe het allemaal meevalt alvast bedankt.
heb er onlangs ééntje gezien op een treffen, persoonlijk vind ik ze op foto heel mooi maar in het echt staan ze nogal ver van het frame als je het zaakje langs achter bekijkt.
 
zal nog wat geduld uitoefenen om ze eens in echt te zien, want naar rf-biketech te rijden is wat ver ongeveer een450 km dus geduld.
 
Mijn persoonlijke mening is dat de motor er alleen maar oudbollig uit gaat zien door die 4 in 1. Ik heb er in 2018 ook serieus aan gedacht om een retro uitlaat te monteren. Maar ben voor een spruitstuk van Akrapovic gegaan met een Arrow demper en een flash en het geluid wat eruit komt en vermogen (125 echte pk’s) is geweldig. Vooral de ploffen uit de uitlaat bij gas los zijn enorm verslavend. Ik heb die grote zware uitlaten niet nodig vind hem zo veul leuker, laat z’n oudere broertje maar met die grote puupen rijden, anno 2019 is dit ‘de uitlaat’ voor een Z900RS.
 
Typefoutje? Je bedoelt 4 in 4 neem ik aan?
Mijn persoonlijke mening is dat de motor er alleen maar oudbollig uit gaat zien door die 4 in 1.
 
vind die 110pk ruim voldoende voor mijn rs en hou echt niet van veel decibels, ga ook bijna elk weekend naar eifel en de duitse politsei is niet echt verdraagzaam voor harde ploffen,ik heb in 1975 een z 900 gehad vind het nu echt bloedmooi om terug zo een uitlaat op de rs te monteren ,ben aleen wat ongerust over die meetsonde in de uitlaat, in de4x4 zit die maar in eeeeen uitlaat ,wat gaat die meten en doorgeven.over het oudbollige ik ben mischien ook wat oudbollig heb de gezegende leeftijd van 63jaar hahaha.
 
Ik ken de oude Z1 niet en ben dus een fan van de Z900RS en niet van de Z1. Vandaar ook dat ik hem leuker vind zoals ie is en niet om er een replica van de Z1 van te maken. Ik snap aan de andere kant wel dat als je vroeger de Z1 hebt zien komen en als dat destijds (bijvoorbeeld) je droommotor was dat dat iets is wat je wilt recreëren. Dat is ook zo leuk aan de Z900rs je kan er alle kanten mee op. Ik denk bijvoorbeeld ook dat ik hem in de toekomst ga laten wrappen in een wat modernere/futuristische kleurstelling, wat en hoe weet ik nog niet precies maar dat het gaat gebeuren wel.
En wat betreft die politie in Duitsland, dat snap ik meteen. Hier in NL kom je er misschien nog net mee weg (als je de verkeerde tegenkomt dus ook niet) maar zelfs hier is het al oppassen. Ik houd er van persoonlijk, maar dat is mijn aandoening (Fast and Loud) 😅.
En je bent niet oudbollig als ik het zo lees, want als ik het ooit mag meemaken op uw leeftijd dan doe ik waarschijnlijk precies hetzelfde 😅
Gr

vind die 110pk ruim voldoende voor mijn rs en hou echt niet van veel decibels, ga ook bijna elk weekend naar eifel en de duitse politsei is niet echt verdraagzaam voor harde ploffen,ik heb in 1975 een z 900 gehad vind het nu echt bloedmooi om terug zo een uitlaat op de rs te monteren ,ben aleen wat ongerust over die meetsonde in de uitlaat, in de4x4 zit die maar in eeeeen uitlaat ,wat gaat die meten en doorgeven.over het oudbollige ik ben mischien ook wat oudbollig heb de gezegende leeftijd van 63jaar hahaha.
 
hallo,wijuko84, over kleur gesproken ga eens naar site (kb-style) dit is in frankrijk en dan naar moderne restyling rs900 dan zie je een (gele)die vind ik persoonlijk de mooiste,ps in mijnjongere jaren gingen mijn schoonbroer en ik minstens 2 maal per maand op nurnburgring rijden met kawa 1000rx en hij op yamaha genesis,nu heb ik nog maar 2 maal 230op teller gehad samen met mijn vrouwke.
 
Thanx voor de tip.

En ‘zie je wel’ je bent waarschijnlijk de fanatiekste van iedereen hier, mij zie je niet op de nurburgring is me te link. Ik houd het op hard rechtuit en vooral veel herrie maken 😂. Ik heb de mijne tot nog toe 1 x toevallig op topsnelheid gehad en de naald van de teller trok het niet want die ging over de 250 heen op de teller, dus geen idee hoe hard dat ging. Had geen gps op de motor.

hallo,wijuko84, over kleur gesproken ga eens naar site (kb-style) dit is in frankrijk en dan naar moderne restyling rs900 dan zie je een (gele)die vind ik persoonlijk de mooiste,ps in mijnjongere jaren gingen mijn schoonbroer en ik minstens 2 maal per maand op nurnburgring rijden met kawa 1000rx en hij op yamaha genesis,nu heb ik nog maar 2 maal 230op teller gehad samen met mijn vrouwke.
 
Als de kawa bij mij een blijver is dan komen er wel spaakvelgen onder kost wat maar vind ik echt wat hebben heb hem nu redelijk geretrodiseerd vind ik zelf naar mijn eigen inzicht
Alleen de retro emblemen en chromen voorspatbord en zijgrepen bij buddyseat nog bestellen met korting bij oudjaars nieuwjaars korting dit jaar bij kawadealer hoop ik
 

Bijlagen

  • 20191002_153055.jpg
    20191002_153055.jpg
    386,2 KB · Weergaven: 42
  • 20191002_152958.jpg
    20191002_152958.jpg
    311,5 KB · Weergaven: 44
ben nieuw hier dus hoop ik dat dit in orde komt,na mijn voorstelling weten julie dat ik een rs heb en wil daar dan ook 4x4 uitlaat op nu komt het al ooit gehoord van (kb style )in frankrijk die mannen kennen alleen frans heb daardoor nog niets kunnen vragen..
Ik vind nergens die link van die Franse onderdelen leverancier. Kan je mij deze eens doorgeven a.u.b. Ben op zoek naar een betaalbare 4x4 uitlaat voor de rs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan