Kawasaki Z900RS

Net terug van 4 dagen Dolomieten met mijn standaard Zed (op de retro tankplaatjes na).
 

Bijlagen

  • B4334BD6-2F15-4C1B-90C5-C134FD7B570B.jpeg
    B4334BD6-2F15-4C1B-90C5-C134FD7B570B.jpeg
    302,3 KB · Weergaven: 61
  • 5FEC60CE-0DED-4B50-868E-3959872CF614.jpeg
    5FEC60CE-0DED-4B50-868E-3959872CF614.jpeg
    290,4 KB · Weergaven: 70
  • E30C70F2-BDC8-4664-988D-3EAD2463C49A.jpeg
    E30C70F2-BDC8-4664-988D-3EAD2463C49A.jpeg
    230,2 KB · Weergaven: 71
Ben ook benieuwd of er al ervaringen zijn met aangepaste ECU’s. Dat afsluiten van de benzinetoevoer bij het afremmen op de motor (en de daarop volgende reactie als het gas weer geopend wordt) is hinderlijk.

Andere uitlaat (einddemper) hoeft voor mij niet, de originele is mooi. Zou wel bochten met linkpijp willen monteren maar ben bang dat dit te veel geluid gaat geven. Het standaard eindstuk geeft immers nauwelijks geluidsdemping, die komt uit de “broodtrommel” met katalysator onder het blok. Is er iemand die met deze setup rijdt? Zou het wel eens live willen horen.
 
Ben ook benieuwd of er al ervaringen zijn met aangepaste ECU’s. Dat afsluiten van de benzinetoevoer bij het afremmen op de motor (en de daarop volgende reactie als het gas weer geopend wordt) is hinderlijk.

Andere uitlaat (einddemper) hoeft voor mij niet, de originele is mooi. Zou wel bochten met linkpijp willen monteren maar ben bang dat dit te veel geluid gaat geven. Het standaard eindstuk geeft immers nauwelijks geluidsdemping, die komt uit de “broodtrommel” met katalysator onder het blok. Is er iemand die met deze setup rijdt? Zou het wel eens live willen horen.

Zo klonk de mijne vorige week nog 😅

Is Akrapovic spruitstuk met originele demper, maakt bakken met lawaai, moest er wel een demper met db killer op zetten anders is het vragen om gehoorbeschadiging/tinnitus/bekeuringen 😬
 
Ben ook benieuwd of er al ervaringen zijn met aangepaste ECU’s. Dat afsluiten van de benzinetoevoer bij het afremmen op de motor (en de daarop volgende reactie als het gas weer geopend wordt) is hinderlijk.

Andere uitlaat (einddemper) hoeft voor mij niet, de originele is mooi. Zou wel bochten met linkpijp willen monteren maar ben bang dat dit te veel geluid gaat geven. Het standaard eindstuk geeft immers nauwelijks geluidsdemping, die komt uit de “broodtrommel” met katalysator onder het blok. Is er iemand die met deze setup rijdt? Zou het wel eens live willen horen.

En idd die gasreactie is dan ook het enige waar ik me aan stoor bij deze motor, vandaag ook gereden in de regen vanuit m’n werk in hartje Amsterdam en dat Is al tricky van zichzelf met al die klinkertjes en bruggetjes en tramrails maar die felle reactie op het gas helpt dan helemaal niet mee zullen we maar zeggen. 🙄😬
 
Ik heb 2 keer proefgereden met de z900 rs (2e keer dag gehuurd) en 2 keer was de gasreactie echt slecht. Daarom contact opgenomen met Ruud Frederiks in Goes of zij dat konden verhelpen. Dat konden ze.
Daarna heb ik eind 2018 de Z900RS gekocht. Maar tot mijn verbazing was de gasreactie van mijn motor hartstikke goed. Volgens mij hebben ze na de eerste kritieken toch iets bij Kawasaki aangepast. Dus misschien is het ook wel mogelijk gewoon bij de dealer er iets aan te laten doen.
 
Ik heb 2 keer proefgereden met de z900 rs (2e keer dag gehuurd) en 2 keer was de gasreactie echt slecht. Daarom contact opgenomen met Ruud Frederiks in Goes of zij dat konden verhelpen. Dat konden ze.
Daarna heb ik eind 2018 de Z900RS gekocht. Maar tot mijn verbazing was de gasreactie van mijn motor hartstikke goed. Volgens mij hebben ze na de eerste kritieken toch iets bij Kawasaki aangepast. Dus misschien is het ook wel mogelijk gewoon bij de dealer er iets aan te laten doen.

Slecht is een groot woord, maar echt soepel is het ook niet. Het is zeker niet storend genoeg om deze gave motor op af te schieten. Maar er valt wel winst te boeken op dit gebied denk ik zo.
 
Ik heb vanaf het begin een Powercommander en ik kan niet anders zeggen dat de gasresponse heel soepel is. Geen uit/uit idee, maar erg soepel motorkarakterstiek (gebruik de standaard mapping van Dynojet).
 
Ik heb vanaf het begin een Powercommander en ik kan niet anders zeggen dat de gasresponse heel soepel is. Geen uit/uit idee, maar erg soepel motorkarakterstiek (gebruik de standaard mapping van Dynojet).
Zaterdag gaat m’n motor naar de dealer en gaat de Ecu eruit en laat ik hem flashen, aangezien ik nu rijdt met een Akrapovic spruitstuk en sportdemper laat ik er gelijk een K&N filter inzetten in combinatie met de aangepaste ECU zou dat het probleem op moeten lossen.
 
Ha Mr. Martek

Heb jij toevallig je originele zwarte velgen nog? En zo ja zou je deze willen ruilen tegen de mijne, ik heb de velgen met de gepolijste randen etc. Maar wil er het liefst hele zwarte onder hebben. Ik dacht laat ik het eens vragen aan Mr Martek je weet maar nooit.

Gr
 
Is er overigens iemand die dit topic beheert??
Voorheen kon iedereen een foto plaatsen en werd er wat info en leuke feitjes gedeeld op pagina 1 van het topic maar dat is niet meer!? Ben er een poosje tussenuit geweest vandaar de vraag.
 
Ha Mr. Martek

Heb jij toevallig je originele zwarte velgen nog? En zo ja zou je deze willen ruilen tegen de mijne, ik heb de velgen met de gepolijste randen etc. Maar wil er het liefst hele zwarte onder hebben. Ik dacht laat ik het eens vragen aan Mr Martek je weet maar nooit.

Gr
Vragen staat vrij ;-). Deze heb ik, maar ruil ik niet. Ze zijn wel te koop voor € 600,00 voor beide velgen (0km mee gereden)
 
Vragen staat vrij ;-). Deze heb ik, maar ruil ik niet. Ze zijn wel te koop voor € 600,00 voor beide velgen (0km mee gereden)

Hoi Martek, ik snap je heel goed. Maar in dat geval laat ik de mijne poedercoaten dan dat is voordeliger. Het ging mij erom dat het minder werk zou zijn op die manier. Bedankt voor je reactie!

Gr
 
Of zijn er andere eigenaren hier in de groep die wel zouden willen ruilen? Bij wederzijds goedvinden kunnen we de kosten van het omwisselen delen!
 
Hoi Martek, ik snap je heel goed. Maar in dat geval laat ik de mijne poedercoaten dan dat is voordeliger. Het ging mij erom dat het minder werk zou zijn op die manier. Bedankt voor je reactie!

Gr
:t Poedercoaten ben je rond de € 50,00 kwijt voor 2 velgen, dus dat scheelt een bak.
 
Hallo Wijuko,
Wanneer krijg je de brommer terug? Wie gaat de ECU flashen? Toch niet de dealer?

Zaterdag gaat m’n motor naar de dealer en gaat de Ecu eruit en laat ik hem flashen, ..............de aangepaste ECU zou dat het probleem op moeten lossen.
 
Hallo Wijuko,
Wanneer krijg je de brommer terug? Wie gaat de ECU flashen? Toch niet de dealer?

Zaterdag gaat m’n motor naar de dealer en gaat de Ecu eruit en laat ik hem flashen, ..............de aangepaste ECU zou dat het probleem op moeten lossen.
Nee hij word niet geflashed bij de dealer, maar door een goede bekende van me!
 
foutje bedankt?? je bent de eerste met slechte ervaringen na een reflash, wellicht heeft die “goede bekende” ergens een foutje gemaakt??
 
Dat is wel erg balen. Ik ben blij met de keuze van de Powercommander. Plug-and-Play en loopt als een zonnetje.
 
😂 geintje!!! Ik dacht eens lijkengif ze reageren! 😜

Maar heb idd de motor weer terug, en hij loopt echt merkbaar soepeler en minder happerig, als dat een Nederlands woord is 😅.
Oftewel nu in de eerste drie versnellingen ook lekker soepel te rijden, helemaal top dus. En als kers op de taart geeft ie nu van die heerlijke klappen uit de uitlaat bij ‘gas los’ wat geweldig klinkt vooral als je door een tunnel rijd. Ik ben helemaal happy.
Ook heb ik em nog op de testbank gehad en hij heeft nu 125pk op het achterwiel, dit was voor mij minder van belang maar wel leuk om te weten.
B1EC7317-3298-44EC-A83F-E2703E5BB94B.jpeg
 

Bijlagen

  • 96B16D11-1B21-431A-8CD1-A0AA72445821.jpeg
    96B16D11-1B21-431A-8CD1-A0AA72445821.jpeg
    83,5 KB · Weergaven: 16
Hallo Wijuko,
Wanneer krijg je de brommer terug? Wie gaat de ECU flashen? Toch niet de dealer?

Zaterdag gaat m’n motor naar de dealer en gaat de Ecu eruit en laat ik hem flashen, ..............de aangepaste ECU zou dat het probleem op moeten lossen.
Heuj hij is geflashed bij Carmo in Helmond
 
Terug
Bovenaan Onderaan