Kawasaki Z900RS

Topicreport doorgevoerd.
Dit kunnen we pas sinds de nieuwe software, ik kan het resultaat dus niet garanderen :+ ;) maar hoor er graag een terugkoppeling van :)
 
😂 geintje!!! Ik dacht eens lijkengif ze reageren! 😜

Maar heb idd de motor weer terug, en hij loopt echt merkbaar soepeler en minder happerig, als dat een Nederlands woord is 😅.
Oftewel nu in de eerste drie versnellingen ook lekker soepel te rijden, helemaal top dus. En als kers op de taart geeft ie nu van die heerlijke klappen uit de uitlaat bij ‘gas los’ wat geweldig klinkt vooral als je door een tunnel rijd. Ik ben helemaal happy.
Ook heb ik em nog op de testbank gehad en hij heeft nu 125pk op het achterwiel, dit was voor mij minder van belang maar wel leuk om te weten.Bekijk bijlage 1410558

Zo, daś toch nogal een verschil in vermogen. Kawasaki geeft 111PK aan (krukas neem ik aan zoals gebruikelijk, dat zal nog een PK of 8 á 9 minder zijn aan het achterwiel.) Dan geeft die ECU flash ruim 20 PK extra, lijkt een mooi resultaat.
Of reken ik mezelf rijk?????
 
Zo, daś toch nogal een verschil in vermogen. Kawasaki geeft 111PK aan (krukas neem ik aan zoals gebruikelijk, dat zal nog een PK of 8 á 9 minder zijn aan het achterwiel.) Dan geeft die ECU flash ruim 20 PK extra, lijkt een mooi resultaat.
Of reken ik mezelf rijk?????

De flash geeft niet het extra vermogen maar het nieuwe uitlaatsysteem zorgt hiervoor, ik heb een Akrapovic spruitstuk samen met een Arrow sportdemper. Dit scheelt een kilootje of 7-8 aan gewicht en geeft een pk of 11 erbij. Nu met de geflashte ECU geeft dat nog eens een pk of 5-6 extra erbovenop en hij loopt nog eens soepeler ook mede omdat de injectiestop eraf is en het geeft een geweldig geluid op de koop toe.
 
De flash geeft niet het extra vermogen maar het nieuwe uitlaatsysteem zorgt hiervoor, ik heb een Akrapovic spruitstuk samen met een Arrow sportdemper. Dit scheelt een kilootje of 7-8 aan gewicht en geeft een pk of 11 erbij. Nu met de geflashte ECU geeft dat nog eens een pk of 5-6 extra erbovenop en hij loopt nog eens soepeler ook mede omdat de injectiestop eraf is en het geeft een geweldig geluid op de koop toe.
Aha, die had ik gemist :-)
 
EB6376BA-F8B8-4538-A545-896AF4D885E6.jpeg
 
effe vraag hier tot betrekking over het rijkarakter van de z900rs
is hier een beetje normaal mee te toeren of is het alleen maar een nerveus paard wat om gasgeven vraagt?
kan er 1 kopen met de kop eraf heb nu een MT-09--model 2017--- 2019
wat een miskoop is dat wat motorkarakter betreft ,dus vandaar mijn vraag voordat ik mezelf voor de 2e keer belazer:+
 
Laatst bewerkt:
effe vraag hier tot betrekking over het rijkarakter van de z900rs
is hier een beetje normaal mee te toeren of is het alleen maar een nerveus paard wat om gasgeven vraagt?
kan er 1 kopen met de kop eraf heb nu een MT-09--model 2017--- 2019
wat een miskoop is dat wat motorkarakter betreft ,dus vandaar mijn vraag voordat ik mezelf voor de 2e keer belazer:+
Waarom is de kop eraf??
Zetten ze die er wel op!
Geintje....

Waarom niet een degelijke proefrit?
 
heb ik nog geen antwoord op mijn vraag,en die motor staat hier 2enhalf rijuur vandaan
maar vraag het al niet meer pffffff
 
heb ik nog geen antwoord op mijn vraag,en die motor staat hier 2enhalf rijuur vandaan
maar vraag het al niet meer pffffff
Ton, ik denk dat het door de meesten gedachte advies al hier gegeven is: ga rijden !
Je kunt niet verwachten dat men voor jou kan beslissen. Als je de testen leest komt er geen beeld van een zenuwachtig ding te voorschijn maar een fiets waarvan het blok is terug getuned om soepeler te rijden tov de normale Z900.
Maar nogmaals, jij kan dat alleen zelf bepalen, het is geen onwil dat je hier niet geholpen wordt maar zoals gezegd zal de meerderheid hier het door enkelen gegeven advies beamen: Ga rijden :-)

veel plezier met de proefrit !!
 
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik heb zelf een ZRX 1100 R, en dat is eigenlijk een terug gevoerde ZX1100 . Met wat minder PK, maar dat heb ik zelf al redelijk op peil nu. Ga lekker rijden, en, ik weet de motor gaat je echt wel goed bevallen. Veel plezier met je proefrit, en ik weet dat ie je bevalt. Veel plezier! :} *O*
 
:t blijft er niets anders over
las ook dat de gasrespons zenuwachtig was een soort aan uit effect maar schijnt met powercommander te verhelpen zijn wat ik zo las op uk forum.
 
Idd wij kunnen niet voor je kiezen of bepalen wat wel of niet goed is, iedereen heeft gier een eigen visie op. Dus gewoon lekker uitgebreid gaan proefrijden, er is geen betere manier om een motor te leren kennen! Have fun!!!!!
 

Het geluid met open uitlaat is sowieso lekker, de motor in de link is de mijne met Akrapovic spruitstuk, Arrow demper en geflashte Ecu! Betere gas response (soepeler), dik 125 echte pk’s op het achterwiel en ooohh zo lekker die plofjes uit de uitlaat!
 
Koop is zo goed als rond,koop hem ongereden waraan kan ik zien of ik een 2018 of 2019 model heb?
Via framenummer oid.?
Is de roestkleur uitvoering
 
effe vraag hier tot betrekking over het rijkarakter van de z900rs
is hier een beetje normaal mee te toeren of is het alleen maar een nerveus paard wat om gasgeven vraagt?
kan er 1 kopen met de kop eraf heb nu een MT-09--model 2017--- 2019
wat een miskoop is dat wat motorkarakter betreft ,dus vandaar mijn vraag voordat ik mezelf voor de 2e keer belazer:+
hier is juist uitstekend normaal mee te touren, ik kom van een Duke690 af en die was/is precies wat jij omschrijft, de Z900RS is zo'n beetje het tegenovergestelde :)

:t blijft er niets anders over
las ook dat de gasrespons zenuwachtig was een soort aan uit effect maar schijnt met powercommander te verhelpen zijn wat ik zo las op uk forum.
klopt, maar dat wordt, naar mijn mening, godgruwelijk overdreven....
 
Iemand nog een verlaagde buddyseat te koop de 900RS?
En wat word hierdoor de zithoogte?
kan het nu ff niet terugvinden, heb ergens gelezen -3cm.
Buiten dat ik hem met dat lagere zadel een mooiere lijn vind hebben. soms staat er ergens een te koop, mss in jouw buurt?? En anders een mooi ritje voor de zaterdag 8-)
 
Staat op de factuur ;)
die heb ik niet ben 2e eigenaar kenteken is in maart afgegeven dit jaar dus kan maarzo een oude voorraad van 2018 zijn
maar ik heb niets van dat inhouden of trekken aan het gas gemerkt heb er nu 300km mee gereden dus zal bij de mijne wel niet relevant zijn .
ja spiegels staan leuk ik denk dat ik mijne van de winter pas aanpak
heb al een en ander in gedachten maar is allemaal gruwelijk duur
https://www.doremi-co.com/
 
Laatst bewerkt:
kan het nu ff niet terugvinden, heb ergens gelezen -3cm.
Buiten dat ik hem met dat lagere zadel een mooiere lijn vind hebben. soms staat er ergens een te koop, mss in jouw buurt?? En anders een mooi ritje voor de zaterdag 8-)
yep stond ereen te koop in soesterberg nieuw op voorraad dus die zit er nu op
kan nog net niet platvoets dus voorvork moet nog door kroonplaat en achter 2 cm verlagen met kitje.
 
yep stond ereen te koop in soesterberg nieuw op voorraad dus die zit er nu op
kan nog net niet platvoets dus voorvork moet nog door kroonplaat en achter 2 cm verlagen met kitje.
waarom zou je platvoets willen staan ?? Ik ben zelf 1,65 en heb nog nooit een fiets (hoeven) verlagen. Beetje opletten waar je 'm zet met parkeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan