Kawasaki Z900RS

Die met de bruine vlekken lijkt me een photoshop? Verder ben ik het met je eens: 1. Candy Tone Orange
2. Lime Green Cafe
3. Candy Tone Green
En tja lease grijs of begrafenis zwart staat er een vrij anonieme fiets imho. EDIT: De matgroene is natuurlijk de allermooiste rs én motorfiets in de geschiedenis van de motorfietsen.

De half zwarte 2021 Cafe ziet er op bewegend beeld dan weer wel heel mooi uit:
(multi test natuurlijk weer vingers in de neus voor de Z 🤙)
 
Laatst bewerkt:
Leuk initiatief! Ik ben zelf niet zo’n held met spullen uit het buitenland en wil wel zo’n sleutelhanger. Verzenden hoeft niet, ik brom wel tot bij jou om hem op te halen:]

Kan ik eventueel wat extra items bestellen om zo de verzendkosten wat te drukken? En heb je eerder bij hen besteld - er komt een hele klap invoertaks bij geloof ik...
 
Dat is een hele goeie van je Tony, het is al een tijdje terug dat ik besteld heb bij Webike. En idd tot aan de €150 heb je geen invoerrechten maar wel de btw die komt er dus nog bovenop, hoe kan ik dat nou vergeten want ik heb er al meerdere malen wat besteld, dom van me. Ik ga even uitrekenen hoe dit gaat uitpakken want als ik bijv zo’n logo bestel en er maar 4 van koop dan hebben ze een kostprijs van ca €30 p stuk inc verzenden en kan ik er max 4 van bestellen anders kom ik boven de €150 uit en daar komt dan de btw bovenop kom je op €36 inkoop uit per stuk . Hhhmmm dat veranderd de zaak. Nogmaals bedankt Tony daar had ik even mee op m’n snuffert kunnen gaan zeg maar.
 
Ik heb 10 sleutelhangers besteld, en 4 'Z948RS' logo's. Ik blijf met het bedrag inc de verzendkosten onder de €150 totaal en zou op deze manier de invoerrechten moeten omzeilen. Krijg je dus wel de btw er nog bij van 21%. Dit werkt dus enkel bij kleine bestellingen waar in verhouding je verzendkosten dan wel weer wat duurder zijn vanwege de kleine hoeveelheden.
Maar we gaan gewoon eens ff kijken wat het gaat kosten onder aan de streep, als ik ze niet bestel kom ik er nooit achter en met dit ordertje loop ik ook niet het risico op een persoonlijk faillissement zeg maar :)

Ik kom hierover weer even in de lucht als ik het binnen heb.

@tony ik houd sowieso ff één sleutelhanger voor jouw apart.
 

Bijlagen

  • Z900RS key-holder .jpg
    Z900RS key-holder .jpg
    84,8 KB · Weergaven: 18
  • Z984RS logo full.jpg
    Z984RS logo full.jpg
    25,1 KB · Weergaven: 19
  • Z984RS on side panel.jpg
    Z984RS on side panel.jpg
    23,4 KB · Weergaven: 19
  • Z900RS key-holder real vs key-holder.jpg
    Z900RS key-holder real vs key-holder.jpg
    27,2 KB · Weergaven: 21
Even een vraagje naar jullie ervaringen met de standaard Dunlop Sportmaxx’en. Ik heb er ondertussen zo’n 7000km mee gereden en bij droog wegdek bevallen ze prima. Op een klaverblad en in snelle bochten kunnen de banden meer dan wat ik wil / kan / durf.

Dit weekend nog eens in het nat gereden en hier viel toch op dat de Z stapjes opzij zet (vrij krappe bochtencombinatie die ik goed ken, normaal tegen ca 70km/h neem, nu tegen ca 60km/h genomen, TC in standje 1). Enerzijds voel je op zo’n moment dat je leeft, anderzijds is de lol er toch een beetje af bij de volgende bochten en maak je de rit af met een ei in de broek...

Heben jullie dezelfde ervaringen, of misschien al ander rubber opgelegd?
 
hallo,ik heb zo een14000 km met die banden gedaan ben in de regen altijd zeeeeer voorzichtig nu liggen er al zo een 6000km metzeler sportec me5 op ben niet echt kapot ervan heel gevoelig voor lengtegroeven al na een2500 km ps rij regelmatig middenbok aan grond rij ook altijd met vrouwtje op de duo.
 
De standaard banden vond ik ook niet fijn. Met moderne banden krijg je eigenlijk nooit meer stapjes opzij op het droog, maar die had ik dus wel bij de standaard banden. Ik heb nu meerdere malen de Bridgestone T31 (laatste keer GT variant) eronder laten zetten. Die bevallen heel goed. In het nat kan je altijd wel plekken tegen komen, waardoor er een stapje opzij wordt gedaan.
 
Pilot Road 5 hiero, heb er spijt van vanaf de eerste week, niet eens omdat de banden slecht zijn. Maar dacht ga eens voor sport tour, vanwege meer all-round en stel dat je een x in de regen komt etc. Conclusie ik rijd eigenlijk alleen met mooi weer, en dus komen er bij mij gewoon weer sport sloffen onder als deze eeeeeeeindelijk es een x versleten zijn. Ik kan dan ook geen zinnig oordeel geven over deze band. Dit stukje is dus eigenlijk gewoon onder het mom geschreven van ‘ik wil ook wat zeggen in deze discussie’ en dus laat ik het woord weer aan de mensen die er zinnige dingen over kunnen zeggen.
ooh ja wat ik wel kon zeggen is dat ik wel viel voor het uiterlijk van de band maar dat viel ook best wel tegen in het ecchie, een sportband is wat breder ook en dat smoelt gewoon beter.
 
ik heb die standaard banden na de proefrit / bij de koop van de motor laten vervangen. vond ze helemaal niks. en dan was mijn proefrit gewoon warm en droog.
uiteindelijk moet je met vertrouwen op de motor kunnen zitten en die banden gaven mij geen vertrouwen.
 
de standaard banden lieten mij toe om op opritten en verkeerswiselaars op snelwegen het middenbok aan 150 a160 km per uur aan de grond te krijgen mooi zonnig en 25 gr warm nooit onveilig gevoeld ps bij regen uiterst voorzichtig ongeacht soort banden.
 
Hallo
Ik heb de sleutelhangers (10st) en Z948RS (4st) logo’s binnen. Het zijn inc de verzend en douane kosten een beetje dure hebbedingetjes geworden, maar wel leuk omdat niemand anders ze (waarschijnlijk) heeft en ze (voor zover ik weet) enkel in Japan verkocht worden.

De prijs voor een sleutelhanger is geworden €10 ex verzenden, let op verwacht geen parelmoer lakwerk of rvs of zo, wel is het een originele Kawasaki sleutelhanger en staat het gewoon leuk aan je sleutelbos bij je echte z900rs.

De logo’s gaan nog een stapje verder en moeten €37,50 per stuk kosten en dus €75 per set. Ik heb nu 1 setje die ik voor mezelf wil houden en 1 setje die naar iemand anders mag. Prijzen zijn ex verzenden, en geen garanties of geld terug etc, ik ben geen bedrijf en doe dit gewoon omdat het me leuk leek om wat meer te bestellen aangezien het toch helemaal uit Japan moet komen.

Heb je interesse laat ff van je horen. Van de sleutelhangers is er ook 1 voor mezelf heb er dus 9.
Gr Julian
 

Bijlagen

  • 78A2DC42-F30B-4914-A2F9-7E72FAE92AD3.jpeg
    78A2DC42-F30B-4914-A2F9-7E72FAE92AD3.jpeg
    114,5 KB · Weergaven: 19
  • 0A4DBC06-C0BB-4006-97BA-D4AF4D55E66D.jpeg
    0A4DBC06-C0BB-4006-97BA-D4AF4D55E66D.jpeg
    86 KB · Weergaven: 17
  • FF435FF7-2302-4AD5-A57C-F21AD753D972.jpeg
    FF435FF7-2302-4AD5-A57C-F21AD753D972.jpeg
    66,8 KB · Weergaven: 16
  • A00B0DE1-5192-4F84-A3D4-5A89778BFD31.jpeg
    A00B0DE1-5192-4F84-A3D4-5A89778BFD31.jpeg
    81,1 KB · Weergaven: 21
  • 253996EC-A126-4A23-AB1C-D24E7C3645C5.jpeg
    253996EC-A126-4A23-AB1C-D24E7C3645C5.jpeg
    234,4 KB · Weergaven: 17
  • 01C4387A-26DD-4A7A-9086-461F4D82F549.jpeg
    01C4387A-26DD-4A7A-9086-461F4D82F549.jpeg
    173,7 KB · Weergaven: 18
  • D7FF21DB-7619-4460-9C8C-64959BEF7AEB.jpeg
    D7FF21DB-7619-4460-9C8C-64959BEF7AEB.jpeg
    286,9 KB · Weergaven: 16
  • CF4558F8-A1AB-4A17-9350-AC33DABE1728.jpeg
    CF4558F8-A1AB-4A17-9350-AC33DABE1728.jpeg
    225 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Als het dan toch even over spiegeltjes en kraaltjes gaat: had je het Maisto 1/12 model al gezien? Het is geen Minichamp of AutoArt, maar voor 13euro (bij Louis) ziet het er niet verkeerd uit. Wielen missen zwart en balhoofdhoek is meer chopper dan RS, maar verder wel een leuke prul voor op het bureau...31470D3B-1B48-4643-9415-5EAC793FAFAA.jpeg56A0C286-F5DF-48EA-B6D3-EDCF173FA362.jpeg
 
Omdat de service manuals van kawasaki over het algemeen wel boeiende lectuur zijn - ook als je niet meteen zelf aan je fiets wilt gaan klooien - overweeg ik om een Z900RS service manual aan te schaffen. Alleen die 180€ die kawasaki er voor vraagt is natuurlijk helemaal van de pot gerukt. Enige kans dat iemand een pdf-je heeft en deze wil delen?
 
Je kunt de Service Manual ook in de USA bestellen. Dan ben je er met verzendkosten e.d. veel goedkoper uit. Je moet gewoon even googlen met het Kawasaki onderdeelnummer.
 
Paar mooie z900rs’en
 

Bijlagen

  • FBA2D55F-E78D-4914-BD33-63D016C52EBF.png
    FBA2D55F-E78D-4914-BD33-63D016C52EBF.png
    227,7 KB · Weergaven: 31
  • 56D026C1-FB53-4BCB-957D-900589C8013D.png
    56D026C1-FB53-4BCB-957D-900589C8013D.png
    216,6 KB · Weergaven: 32
  • 3A467AF1-9D3F-409A-8EC5-31B411DF01A1.png
    3A467AF1-9D3F-409A-8EC5-31B411DF01A1.png
    185,5 KB · Weergaven: 27
  • 5BC2D6BA-1C1F-4A90-8558-8BBE7E267E34.png
    5BC2D6BA-1C1F-4A90-8558-8BBE7E267E34.png
    214,1 KB · Weergaven: 28
  • 038DC7A0-A732-4D2C-B5C3-9EF76EB3194F.png
    038DC7A0-A732-4D2C-B5C3-9EF76EB3194F.png
    149,4 KB · Weergaven: 33
Omdat de service manuals van kawasaki over het algemeen wel boeiende lectuur zijn - ook als je niet meteen zelf aan je fiets wilt gaan klooien - overweeg ik om een Z900RS service manual aan te schaffen. Alleen die 180€ die kawasaki er voor vraagt is natuurlijk helemaal van de pot gerukt. Enige kans dat iemand een pdf-je heeft en deze wil delen?
Ik heb hem wel in PDF ergens staan. Wil hem gerust met je delen, maar weet niet of je hem wel wil van iemand met een z900rs in sjonnie mat groen :P

***kleine edit*** ik heb dus niet de service manual, maar de gewone handleiding. Is iets makkelijker op het net te vinden ;-)
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat het is @Double-O-Zombie, ik ga teveel om met mijn Nederlandse collega’s en verkondig daardoor nu ook mijn mening als feiten. Dus maak van mijn vorige opmerking “ik vind de matgroene rs de derde mooiste versie” 😉 en leg mijn mening lekker naast je neer. Nu de éne belediging is vervangen door de andere wil je de pdf misschien alsnog delen 😇

Heb trouwens ineens de gewraakte post eventjes aangepast - speciaal voor jou!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan