Kawasaki Z900RS

Ik heb nog 1 sleutelhanger over,
€9,95 + €4,65 verzendkosten binnen EU.
 

Bijlagen

  • 6682A630-7DBC-40B4-BBDA-42740C0521F1.jpeg
    6682A630-7DBC-40B4-BBDA-42740C0521F1.jpeg
    71,4 KB · Weergaven: 10
  • DD1268E7-A80C-4496-8A3A-D05027706179.jpeg
    DD1268E7-A80C-4496-8A3A-D05027706179.jpeg
    85 KB · Weergaven: 8
  • 24AC8CFB-AF8F-401F-B304-1577D33ED33E.jpeg
    24AC8CFB-AF8F-401F-B304-1577D33ED33E.jpeg
    79,9 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Ik had er nog nooit van gehoord, maar heb toch altijd enige scepsis bij dit soort "wondermiddeltjes". Juist de website eens gecheckt en vind het nogal warrige boel.

Aldus hun FAQ:

"Ik heb een voorwerp uit de band verwijderd maar het lek dicht niet. Hoe kan dit?​

Ride-On bevat een combinatie van vezels die helpen om de lekken af te dichten. Wanneer deze groter zijn dan het lek zelf, kan het helpen om de inrijding (voorzichtig) iets groter te maken."

En:
"Hoewel Ride-On voor een permanente reparatie zorgt, adviseren we om de band altijd door een specialist te laten controleren."

Verder is er heel weinig info te vinden over hoe het werkt en óf het werkt.

Gisteren ook nog dit filmpje van FortNine gezien, ik denk dat Ride-On ook in die categorie thuishoort:

Mijn mening natuurlijk, iedereen is vrij om te doen wat hij/zij wil. Ben wel benieuwd hoe jouw praktische ervaring is, dus laat het zeker weten :)
Ik deel de scepsis, maar ga toch overstag. Al jaren kom ik bij dezelfde bandenleverancier. Tot nu toe zijn zijn adviezen uitmuntend. Soms schaf ik banden aan waarbij ik wel enige twijfel heb, maar hij heeft altijd gelijk. Ik ga de uitdaging aan en ben benieuwd of het wat oplevert. In de afgelopen 40 jaar heb ik 4 banden verloren door inrijdingen dus wat mij betreft is het risico laag. Normaal kost dit ongeveer 50,-, maar via via is het deze keer gratis. Pas als ik lek rijd, kan ik er wat van zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Ja ja, de laatste gaat naar Oostenrijk.
Julian, alvast heel erg bedankt. Ik verheug me al op de sleutelhanger voor mijn reserve sleutel.
Ik heb dan geen RS maar wel een Z900
Mooi! Dat geeft alvast een idee met welke kleurtjes ze bij Kawasaki nog kunnen komen aandraven voor volgende modellen :)
 
Mooi! Dat geeft alvast een idee met welke kleurtjes ze bij Kawasaki nog kunnen komen aandraven voor volgende modellen :)
Is voor mijn fiets eigenlijk de verkeerde kleur, zou groen of bruin moeten zijn maar ik vind de kleur van het 1975 model, die van mij is een Z900-A4 van 1976, mooier.
Deze kleur samen met de blauwe uit 1975 zou eigenlijk dit jaar voor de RS beschikbaar moeten zijn.
 
Heb je er nog een? Ik denk dat ik morgen een Z900rs ga kopen...
En ze staat hier in de garage! Woensdagmiddag goed aangekleed en tussen twee buien door heerlijk even op en neer naar Oirschot. Heen op de Triumph Sprint RS uit 2001, die erg goed reed, en terug op de Z900rs die nu van mij is en die nog een flink stuk beter reed. Wat een fijne motor!
Ze past in de garage nog net naast Dikke Suus, de oude Suzuki GSX1100f die ik voor de 500 euro heb gekocht...
 

Bijlagen

  • IMG_20210310_161631.jpg
    IMG_20210310_161631.jpg
    432,6 KB · Weergaven: 40
  • IMG_20210310_161653.jpg
    IMG_20210310_161653.jpg
    312,6 KB · Weergaven: 40
  • IMG_20210310_161819.jpg
    IMG_20210310_161819.jpg
    381,4 KB · Weergaven: 47
Ik ben nieuw op dit forum maar net trotse eigenaar van een Z 900 RS. Ik heb er nu 600 km mee gereden en hij rijdt super. Ik vind alleen dat als hij nog koud is de toeren hoog zijn. Is het normaal dat je temp meter zo schommelt? Ik heb het idee dat mijn moter erg heet wordt. Het is nog niet warm buiten maar de meter geeft nu soms 5 blokjes aan. Is dit normaal voor deze Kawasaki?
Ik weet niemand die ook zo,n fiets heeft vandaar dat ik via deze weg een paar vragen stel.
 
de koud-start toeren kan je verlagen (onder de tank links, ringsleutel 10+8 nodig). de mijne staat koud op +/- 1500 en dat is prima, zakt ook betrekkelijk snel terug naar zo'n 1100.

dat de motor heet loopt (lijkt te lopen) is normaal, dat maakt de verbranding efficienter. je kan de ECU laten herschrijven/flashen en dan kan je dat wel aan laten passen. maar het is nergens voor nodig, de mijne is nog volledig origineel en die heb ik nog nooit boven de 5 blokjes zien komen, ook niet in de hete zomer (italie en/of nederland).
 
Ik deel de scepsis, maar ga toch overstag. Al jaren kom ik bij dezelfde bandenleverancier. Tot nu toe zijn zijn adviezen uitmuntend. Soms schaf ik banden aan waarbij ik wel enige twijfel heb, maar hij heeft altijd gelijk. Ik ga de uitdaging aan en ben benieuwd of het wat oplevert. In de afgelopen 40 jaar heb ik 4 banden verloren door inrijdingen dus wat mij betreft is het risico laag. Normaal kost dit ongeveer 50,-, maar via via is het deze keer gratis. Pas als ik lek rijd, kan ik er wat van zeggen.
Elders van internet geplukt:
De gemiddelde kans op een lekke band is 1 op 150.000km. Producten als RideOn spuit je in de band en kost per keer € 50,00 voor 2 banden. Neem je een gemiddelde levensduur van 10.000km per band, betekent dit dat je € 750 aan kosten hebt om voordeel te hebben van RideOn (wordt zelfs duurder als je een andere motor tussendoor koopt). Daarnaast wil je ook niet dat je doorrijdt met een nagel of schroef in de band (je merkt het immers niet), want die kan meer schade aan het karkas aanrichten als deze voor langere periode blijft zitten.
 
de koud-start toeren kan je verlagen (onder de tank links, ringsleutel 10+8 nodig). de mijne staat koud op +/- 1500 en dat is prima, zakt ook betrekkelijk snel terug naar zo'n 1100.

dat de motor heet loopt (lijkt te lopen) is normaal, dat maakt de verbranding efficienter. je kan de ECU laten herschrijven/flashen en dan kan je dat wel aan laten passen. maar het is nergens voor nodig, de mijne is nog volledig origineel en die heb ik nog nooit boven de 5 blokjes zien komen, ook niet in de hete zomer (italie en/of nederland).
Bedankt voor jou ervaring met de motor. Ik meld het wel bij de eerste beurd om het toerental te verlagen. Gelukkig dat het warm worden normaal is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan