Kawasaki Z900RS

Ik heb dat nooit begrepen bij die huidige inspuiters, die lopen vaak tijdens het opwarmen tot 2500 toeren en soms nog meer.....
En zelfs als ze warm zijn ruim 1500.....
Een carburateur model loopt zo 'n 1000 tot 1100. Kan dat met zo'n modern ding dan niet??

.
 
Op die van mij zit gewoon een draaiknopje onder de tank 😁 is dat alleen bij eerste bouwjaar dan?
niet helemaal. je hebt een aparte stelschroef voor het koude toerental. zodra de motor op temperatuur is regel je het toerental met het draaiknopje dat jij bedoeld :)

overigens hebben ze bij de latere bouwjaren daar inderdaad iets bij aangepast
 
Er was hier in het verleden interesse in het werkplaatshandboek voor de Z900RS, maar door dat Kawasaki hier graag 185€ voor ontvangt heeft niemand hem hier gekocht, toch? Na lang zoeken heb ik dan toch eindelijk de .pdf versie gevonden. Mocht er nog interesse zijn plaats ik hier een linkje (als dit mag van MF, anders via pm).
Heel graag!
 
A461024A-9F60-4C5C-B5D5-0AF78C94624A.jpeg
 
Er was hier in het verleden interesse in het werkplaatshandboek voor de Z900RS, maar door dat Kawasaki hier graag 185€ voor ontvangt heeft niemand hem hier gekocht, toch? Na lang zoeken heb ik dan toch eindelijk de .pdf versie gevonden. Mocht er nog interesse zijn plaats ik hier een linkje (als dit mag van MF, anders via pm).

UPDATE: Mag niet van MF dus zal hier geen link plempen.
Ik ook graag.
 
Hallo allemaal!

Twee weken geleden heeft mijn Honda SP1 plaats gemaakt voor een nieuwe Z900RS.
Ben 'm nog aan het inrijden, maar tot nu toe zeker geen spijt!
Krijg er veel gemak, comfort en wendbaarheid voor terug... en die looks!!! *D

Echter, een punt bevalt mij tot nu toe niet zo goed.
Bij het wegrijden vanuit stilstand (slippende koppeling) lijkt de koppeling aan te grijpen, weer los te laten, aan te grijpen etc etc etc.
En dat heel snel achter elkaar, waardoor ik met een schokkend (happend) gevoel vanuit de koppeling weg rijd.

Het wordt minder zodra de motor en koppeling echt goed warm zijn.
Daarnaast is het enkel aanwezig bij wegrijden in z'n 1, alle andere schakelgangen zijn zeer vloeiend.
Met wat meer toeren (2.5 -3K rpm) lijkt het ook minder, maar dan nog steeds is het (te) lastig om de sweet-spot te vinden tussen gas en de hoeveelheid slip in de koppeling. Lijkt wel alsof ik weer aan het lessen ben :+

Misschien is het nog een kwestie van inrijden (slechts 360 km gereden) en gewenning, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Herkend iemand dit?
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan je een SP1 plaats laten maken voor iets anders, die mag nooit weg hooguit iets erbij zoals een Z900RS.
Ik heb, helaas tot nu toe niet een keer met de RS gereden en kan je daar dus niets over mededelen.
 
Laatst bewerkt:
Heeft de RS niet zoiets al TC (Traction Control) die je in kan stellen, volgens mij wel maar weet het niet zeker.
Ondanks dat ik Kawafiel ben (alle modellen voor 1995) ben ik geen expert voor de huidige....
 
ik herken wel wat je zegt, maar met de tijd wen je er aan en valt het niet meer op :)

ff km's maken dus.

welk modeljaar heb je?

welcome to the club!
 
Hoe kan je een SP1 plaats laten maken voor iets anders, die mag nooit weg hooguit iets erbij zoals een Z900RS.
Ik heb, helaas tot nu toe niet een keer met de RS gereden en kan je daar dus niets over mededelen.
Tja... was ook een lastige keuze. De SP1 was nog als nieuw, volledig akra, alles origineel aanwezig etc. Echt een plaatje.

Maar ik kon er niet normaal mee rijden. Alleen fun als het echt hard gaat. Daarbuiten stug, stijf, nukkig, bokken... en daar had ik gewoon geen zin meer in :NEn helaas geen plek en tijd voor twee motoren.

Word ik oud? :')
 
ik herken wel wat je zegt, maar met de tijd wen je er aan en valt het niet meer op :)

ff km's maken dus.

welk modeljaar heb je?

welcome to the club!
Bedankt voor de terugkoppeling!

Fijn om te horen dat ik niet alleen ben ;)Had wel wat vergelijkbaars gevonden op buitenlandse fora, maar niet veel.

@madvo69. Ik zal de volgende keer se TC eens uitzetten. Kijken of dat verschil maakt.

Ik heb overigens de 2021 versie.
 
Te koop Akrapovic spruitstuk, bezorgt je een vettere sound, een pk’tje of 15 meer en in combi met een demper die een db killer heeft is het heel goed te doen qua geluids niveau. Mag weg voor zo’n €400.
 

Bijlagen

  • 7CDC112A-E314-4772-BF8B-EB36AF1810DE.jpeg
    7CDC112A-E314-4772-BF8B-EB36AF1810DE.jpeg
    359,1 KB · Weergaven: 33
  • 4B506958-B853-4A7F-99EC-75C182030BCF.jpeg
    4B506958-B853-4A7F-99EC-75C182030BCF.jpeg
    400,6 KB · Weergaven: 39
  • 01206A78-9927-44B9-BFC5-7ADFB52B03C4.jpeg
    01206A78-9927-44B9-BFC5-7ADFB52B03C4.jpeg
    441,1 KB · Weergaven: 43
  • BFE5424D-3F14-4D57-A455-A8850F1F5EC3.jpeg
    BFE5424D-3F14-4D57-A455-A8850F1F5EC3.jpeg
    334,4 KB · Weergaven: 38
Hallo allemaal!

Twee weken geleden heeft mijn Honda SP1 plaats gemaakt voor een nieuwe Z900RS.
Ben 'm nog aan het inrijden, maar tot nu toe zeker geen spijt!
Krijg er veel gemak, comfort en wendbaarheid voor terug... en die looks!!! *D

Echter, een punt bevalt mij tot nu toe niet zo goed.
Bij het wegrijden vanuit stilstand (slippende koppeling) lijkt de koppeling aan te grijpen, weer los te laten, aan te grijpen etc etc etc.
En dat heel snel achter elkaar, waardoor ik met een schokkend (happend) gevoel vanuit de koppeling weg rijd.

Het wordt minder zodra de motor en koppeling echt goed warm zijn.
Daarnaast is het enkel aanwezig bij wegrijden in z'n 1, alle andere schakelgangen zijn zeer vloeiend.
Met wat meer toeren (2.5 -3K rpm) lijkt het ook minder, maar dan nog steeds is het (te) lastig om de sweet-spot te vinden tussen gas en de hoeveelheid slip in de koppeling. Lijkt wel alsof ik weer aan het lessen ben :+

Misschien is het nog een kwestie van inrijden (slechts 360 km gereden) en gewenning, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Herkend iemand dit?

Ik ken dit ook, je kan proberen de ecu te laten flashen en de injectiestop eraf te laten halen, maar het is wel een dingetje wat de RS heeft idd, het is idd gewoon ermee leren leven, het went wel.
 
Nog twee logo’s te koop voor €37,50 ex verzenden mogen ze weg
 

Bijlagen

  • 4C1D6F5D-A1FD-48A0-9FE4-05C1F299E7BC.jpeg
    4C1D6F5D-A1FD-48A0-9FE4-05C1F299E7BC.jpeg
    430,4 KB · Weergaven: 13
  • 8D367503-458A-44ED-AA40-0B0C14B01F55.jpeg
    8D367503-458A-44ED-AA40-0B0C14B01F55.jpeg
    430,1 KB · Weergaven: 13
  • 4794EFCA-9083-4F74-BA65-758C2BBB66F3.jpeg
    4794EFCA-9083-4F74-BA65-758C2BBB66F3.jpeg
    193,4 KB · Weergaven: 13
Evotech korte rem en koppeling, nieuwprijs €150 piek, doe een goed bod
 

Bijlagen

  • 5065CE2B-5621-487C-8A09-C491F4ED93BB.jpeg
    5065CE2B-5621-487C-8A09-C491F4ED93BB.jpeg
    230,5 KB · Weergaven: 14
  • E42A9983-D871-4A14-86F8-E96FF3F0C6E8.jpeg
    E42A9983-D871-4A14-86F8-E96FF3F0C6E8.jpeg
    339,6 KB · Weergaven: 14
Audi style knippers doe een goed bod nieuwwaarde €130 inc verloopstekkertjes
 

Bijlagen

  • 106B28E9-E2B4-4BE9-AC13-35881E8E4832.png
    106B28E9-E2B4-4BE9-AC13-35881E8E4832.png
    52,6 KB · Weergaven: 10
  • CC430FCF-FE1A-4A29-B5F8-C841DCAEB73B.png
    CC430FCF-FE1A-4A29-B5F8-C841DCAEB73B.png
    85,1 KB · Weergaven: 7
  • 95960B94-5605-46BF-A9A2-6B0FD7B8D23B.png
    95960B94-5605-46BF-A9A2-6B0FD7B8D23B.png
    45,2 KB · Weergaven: 8
  • 167F51BD-0228-4CE8-B44A-C1747157DC99.png
    167F51BD-0228-4CE8-B44A-C1747157DC99.png
    39 KB · Weergaven: 9
  • C788BDD1-D766-450A-863E-BB8518F669EC.png
    C788BDD1-D766-450A-863E-BB8518F669EC.png
    79,2 KB · Weergaven: 7
  • IMG_2976.MP4
    10,5 MB
Terug
Bovenaan Onderaan