Kawasaki Zephyr 550

600 HR

ZAC light #814
1 jul 2006
842
40
Hallo iedereen!

ik ben op zoek naar een beginners motor! Nu ben ik wel geintreseerd in een Kawasaki Zephyr 550. Kunnen jullie misschien mij wat meer info over deze fiets geven? Hoe rijd ie, wat zijn de plus en minpunten er van? Enz enz.

Groeten Tijnus :]
 
Hallo Tijnus
Over de Zephyr 550 weet ik niet veel wel over de Zephyr 1100.
Zelf heb ik sinds anderhalf jaar een Zephyr 1100 uit 1992 en ben daar zeer!! tevreden over,wat mij opvalt is de wendbaarheid van deze motor ondanks zijn gewicht (142 kilo) verder vindt ik het een mooie machine om te zien NAKED is altijd mooier (vindt ik ) waar je wel op moet letten is dat benzinetank kan roesten dat kan een hoop ellende veroorzaken carbs schoonmaken e.d,verder let ook op de prijs ,ik weet niet wat het bouwjaar van de fiets die je op het oog hebt?? en de staat van de motor,let ook op de voorvering die kan nog wel eens slap zijn de mijne is vervangen door zg w.p vering is wat stugger...
Veel succes met de koop!!!!!

Gr. Joop
full
 
Ik denk dat je 240 kg bedoelt ipv 140 kg.

en o ja ik vind het ook een mooie fiets om te zien
 
Hou even in de gaten hoe groot je bent
Het is een niet al te grote fiets
Heb er zelf een gehad en ben 1,97
Das dus eigenlijk veels te groot voor zo'n fiets maar heb er twee jaar op ronggereden.
In die twe jaar een keer de distributie ketting spanner moeten vervangen
Is een beetje de zwakke schakel bij dit type fiets.
Je kunt de spanner ook weer een beetje bijspannen dus hoef je niet te snel en nieuwe te kopen
Ik ben er toen voor naar Horeon in Zwanenburg geweest

Voor de rest heb ik er met veel plezier op rondgetuft
 
Hou even in de gaten hoe groot je bent
Het is een niet al te grote fiets
Heb er zelf een gehad en ben 1,97
Das dus eigenlijk veels te groot voor zo'n fiets maar heb er twee jaar op ronggereden.
In die twe jaar een keer de distributie ketting spanner moeten vervangen
Is een beetje de zwakke schakel bij dit type fiets.
Je kunt de spanner ook weer een beetje bijspannen dus hoef je niet te snel en nieuwe te kopen
Ik ben er toen voor naar Horeon in Zwanenburg geweest

Voor de rest heb ik er met veel plezier op rondgetuft

Mwa ben zelf 1,80 dus valt wel mee :) En een spanner vervangen enz (als het ooit nodig zou zijn) moet geen probleem zijn heb wel wat sleutel ervaring :9

Ik heb al wel wat gezien op internet:

http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_kawasaki/49560143.html?return=eJwlyt8KwiAUx%2FF3GbjL%2BWfZSpFYj9GdlKBo86DCtqJ3T9nN%2BX74cbSg4usEkVnQExddNjo9rbSlgMDYRzDL8NbJFwhalzwsAR8vA1i4bUHR%2FpVViWicKRrvoZ75PF0aWeN1aiyVHweNW2XrftSvtQ8Ddk%2BIcUY4J3WN2dWZ9aBoJ39%2FmbUw9A%3D%3D&df=1&fta=

Zijn die kilometers al aan de hoge kant of kan dit nog makkelijk 2/3 jaar mee?

En wat is een redelijke prijs voor een 2de hands Zephyr?

Allemaal nog bedankt voor de reacties! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan