Kawasaki ZetIksTwaalfEr

Benno

MF veteraan
30 mrt 2007
9.829
21
Ede
Misschien niet geheel een eigen topic waard, maar ik zoek wat inspiratie voor onder andere de kleur en framecovers.

De motorfiets is afkomstig uit Duitsland en moet nog gekeurd worden voor een NL kenteken. Vandaar de e-keur knippers, spiegels en koplampen. De motor is in eerste instantie aangeschaft om het motorblok in een Super7 te bouwen. Helaas door ruimtegebrek gaat dat feestje niet door. Vandaar de keuze om hem rijdend te maken en een beetje op te leuken. De originele kuip is er destijds vanaf gereden en inmiddels zijn alle defecte hendels en dingen gerepareerd of vervangen.

Het superbikestuur is gemonteerd en er is een kuipje gemaakt van de kuipruit van mijn oude CBR600F. Knipperlichten komen van een Fireblade uit 2004. Het voorspatbord is met de zaag bewerkt om de spatlap wat in te korten.

Ook moet het spuitwerk nog gebeuren. Standaard zwart of matzwart zijn natuurlijk opties. Wit is ook een optie, maar het voelt een beetje inspiratieloos. Wat denken jullie dat een mooie kleur zou zijn voor deze Kawa. Photoshoppers mogen uiteraard jun gang gaan als ze daar zin in hebben :)

Het is nog niet de bedoeling om de kont te veranderen en hij zal redelijk dezelfde vorm houden zoals hij nu is. We hopen met wat subtiele detais de fiets toch een beetje uniek te maken.

Ook twijfelen we nog voor een bugspoiler en we zijn op zoek naar (het liefst) carbon framecovers om de luchthappers goed de rijwind in te leggen.

Afbeelding382.jpg


Afbeelding379.jpg


Afbeelding380.jpg


2011-06-25114221.jpg


2011-06-25114248.jpg


Ik heb helaas geen foto in de buurt van hoe we de Kawa hebben aangeschaft. Ben benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden en of jullie nog tips hebben :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen idee hoeveel mogelijkheden je zelf hebt maar van een stuk plaatstaal valt ook een mooie cover te maken voor weinig geld en een andere demper doet ook al een heleboel!
 
Hoppa, deze zet ik ook maar ff bij m'n favo's...

Ik verwacht dan uiteraard wel dat er foto's van de vorderingen komen he Benno :Y ;)

Succes met de keuring, als dat achter de rug is, zien we het vervolg van het SF-proces wel *O*
 
De kleur blijft ongeveer hetzelfde zoals het nu is. We moeten wel gaan overspuiten omdat er best wat schade aan de kappen heeft gezeten.

Hele kleine update m.b.t. de framecovers. Opzetje gemaakt over hoe we het zouden kunnen aanpassen.

2011-07-10113822.jpg
 
gewoon ff ter tip...

deze jongen heeft ooit een zx12 gefighterd toen ze nog maar net op de markt waren, en heeft als ik me niet vergis, toen luchthappers ed gemaakt.. wsl heeft ie ze dus ook te koop..

z'n webshop is wel verre van compleet, dus je kan m altijd ns een mailtje doen als je iets zoekt.

gewoon ter info hoor, verder geen connecties mee.. ;)

http://www.tecno-bike.com/e_shop/
 
Thnx!!! Als ik stras een pc ter beschikking heb ga ik kijken. :)
 
Update:

Kenteken is binnen en vandaag de eerste goeie rit gemaakt. Hij rijdt echt supergaaf. Lekker fel op het gas en stuurt fantastisch. Leuk detail, het kenteken begint niet meer met een 'M' _O-

Alleen de voorrem nog even nakijken. Deze is wat sponzig.

Nu staat het spuitwerk nog te gebeuren en dan nog maar langzaamaan opleuken met een andere demper en hendeltjes. Nu eerst maar eens :]

2011-08-27111606.jpg


Custom oplossing voor de luchthappers
2011-08-27111621.jpg


2011-08-27111628.jpg


2011-08-27111637.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan