Kawasaki Zr-550 - Start niet

Wouttt3

Rookie
26 okt 2017
11
11
22
Santpoort-Noord
Beste allemaal,

Mijn omgebouwde kawasaki Zephyr 550 wil maar niet aan.
Alles doorgemeten zelf al een andere CDI geprobeerd maar nog steeds niet meer dan 1 vonk aan de linkerkant.

Als ik mijn contact aanzet doet alle elektra het, zodra ik de startknop indruk gaat de startmotor draaien en zie ik aan de linker kant van het blok 1 enkele vonk.
Rechts helemaal geen vonk.

Waar kan dit aan liggen? uz0ndWnFQ8eZFe2I9QIeLw.jpg

Laatst bewerkt:

Dertien62

Rookie
6 nov 2008
17
0
57
Rouveen
Kan het misschien liggen aan het contactslot?
Heb wel eens gehoord dat iemand contactslot had vervangen en toen allemaal vage elektra
problemen kreeg.

Zeroground

MF veteraan
6 apr 2003
6.353
914
41
Eindhoven
2 bobines, de linker voor 1-4 en de rechter voor 2-3? Wasted spark? (cilinder 1 is de linker als op je de motor zit)

Wat gebeurt er als je de bougiedop van 4 afhaalt en een flinke spijker erin steekt en die een halve cm van het blok houdt bij het starten?

BTW: start je met luchtfilters? of zoals hij nu op de foto staat?

Wouttt3

Rookie
26 okt 2017
11
11
22
Santpoort-Noord
2 bobines, de linker voor 1-4 en de rechter voor 2-3? Wasted spark? (cilinder 1 is de linker als op je de motor zit)

Wat gebeurt er als je de bougiedop van 4 afhaalt en een flinke spijker erin steekt en die een halve cm van het blok houdt bij het starten?

BTW: start je met luchtfilters? of zoals hij nu op de foto staat?
Als ik de bougiedop van 4 afhaalt en een flinke spijker erin steek dan krijg ik 1 vonk.
Klopt inderdaad dar ik 2 bobines heb, de linker voor 1-4 en de rechter voor 2-3.

Zeroground

MF veteraan
6 apr 2003
6.353
914
41
Eindhoven
Als ik de bougiedop van 4 afhaalt en een flinke spijker erin steek dan krijg ik 1 vonk.
Klopt inderdaad dar ik 2 bobines heb, de linker voor 1-4 en de rechter voor 2-3.
Dus je krijgt bij doorgaand starten maar 1x een vonk, niet een reeks na elkaar?

Dan kun je over naar de Janbros modus, houd je van puzzelen?