Kawasaki ZR-7 voor €2250

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.768
260
Beilen
Te koop:

Mijn Kawasaki ZR-7
Bouwjaar: 2000
Km-stand: 31.300 km
Kleur: Champagne gold metallic

De motor start direct, rijdt en schakelt goed. Kan lekker sportief rijden, maar ook goed voor rustig toeren en woon-werk: echt een allround motor. Ook zeer geschikt om met een duo passagier te rijden! Ik heb er veel tijd & geld aan besteed om deze mooie motor nóg mooier te maken.

Accessoires (totaal rond de €600.- aan uitgegeven):
  • Zwart aluminium superbike stuur
  • Zwart aluminium sport spiegels
  • Zwart aluminium voetsteunen
  • Zwart aluminium undertray + nummerbordhouder
  • Zwart ruitje
  • Chrome stuurgewichtjes
  • Chrome 'ZR-7' rempot-deksel
  • Kleine knipperlichten voor & achter
  • Donkerrode rimstriping & bestickering op de tank
  • Aluminium sportdemper Bos (e-keur + db-killer + certificaat + bon)
  • Nieuw bekleed zadel met een zeer mooie stof + siernaden
  • etc...

De originele delen zoals het stuur, uitlaatdemper zijn ook nog aanwezig en in nette staat.

Onderhoud:

+/- 27.000 km (juni 2010)
Aanschaf motor + afleverbeurt: nieuwe olie, filters, bougies, banden (Pilot Road2 2CT)

+/- 30.000 km (december 2010)
Onderhoud: Nieuwe remblokken voor & achter, nieuwe remschijf achter, olie en filter.

+/- 31.000 km (juni 2011)
Nieuwe ketting (DID X-ring) en tandwielen.

Zoals je kunt zien heeft de motor geen gebrek gehad aan onderhoud en poetsen. Natuurlijk zijn er wel een paar aandachtspuntjes, het is namelijk geen gloednieuwe motor: De tank heeft wat plekjes (vandaar ook het racevlag stickertje) en de carburateurs mogen wel eens schoongemaakt/bekeken worden.

Foto's:
p6230351.jpg


zrmarkt.jpg


p6230348.jpg


metscherm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Niet veel interesse voor blijkbaar..prijs te hoog?
Het is een vraagprijs :Y
 
wat betreft de carb's,
wat voor problemen zijn ermee, is het nog rijdbaar?
Perfect rijdbaar: Als je rijd zoals je met zo'n sport/tour/naked motor hoort te rijden, is er niets aan de hand...dan is het geweldig rijden zonder ooit iets te merken. Zo rijd ik ook meestal.

Ga je echter proberen het onderste uit de kan te halen (door bijvoorbeeld een Ferrari 612 voor te blijven, zoals ik eens deed)..tja dan houdt hij een beetje in. Denk dan aan de laatste 1000 toeren (vlak voor het rode gebied) die niet zo fel zijn als ze horen te zijn, of vol gas bij geven op de snelweg, als je toch al boven de 120km/h rijdt.

Misschien zijn er mensen die dit niet eens het melden waard vinden, maar sinds ik het weet..tja dan moet ik het ook melden.

De reden dat de motor te koop staat is omdat ik zojuist mijn 1e huis heb gekocht.
 
Al geprobeerd er een fles forté doorheen te spoelen?

Mijn oude motordealer had de ZR7 overigens als leenfiets. Superveel lol mee gehad, je kon 'm volgas door de eerste drie versnellingen trekken zonder al teveel gelazer met de locale wetshandhavers. Echt een briljante speelfiets.
 
Laatst bewerkt:
Al geprobeerd er een fles forté doorheen te spoelen?
:N Moet eerlijk bekennen dat hij ook niet echt veel meer de garage uit komt. Kun je misschien ook wel aan de kilometerstanden zien bij het onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
ok, thx voor de reactie.
wil volgende week een rondje particulieren afgaan die motoren te koop hebben staan, je zit redelijk in de richting van de andere motoren waar ik waarschijnlijk naar ga kijken.
die zijn nog even onder voorbehoud.

wellicht stuur ik je nog even een PB, moet alleen even kijken of deze in het budget gaat passen.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor het wel BigSexy.

Nog even een paar foto's erbij gezocht..

De tankstickers zijn donkerrood en matchen bij de velgstriping. Ze komen uit een custom decal-set voor de ZR-7.
p9110078.jpg


Het superbike stuur + spiegels:
201107161745.png


De undertray:
zr4a.jpg


Het nieuw beklede zadel:
201107161751.png


Detailfoto van de bekleding:
p8170627medium.jpg


Uitlaatbochten:
201107161748.png


De motor is er helemaal klaar voor: de dual compound banden zijn 4000km oud, dus nog lang niet op. De remblokken, remschijf, olie, filters zijn 1300km oud..en de kettingset is 300km oud (dus eigenlijk nieuw).

Ik heb ook nog wat andere accessoires liggen, welke ik nog van plan was ooit te monteren, zoals een carbon tankshield en deze ZR-7 bugspoiler:
e2052.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ruitje bij de foto van de tellers verdwenen? :P

Ik vind het een mooi fietsje! :)

Edit: Volgens mij heb ik je motor gevonden met zijn leuke geluid op YT

 
Laatst bewerkt:
Ruitje bij de foto van de tellers verdwenen? :P

Ik vind het een mooi fietsje! :)
Ik ben nogal van het aanpassen :$

Deze motor heeft 4 verschillende tankpads, 3 sets stuurgewichten en 3 verschillende ruitjes gehad..nu pas tevreden met het soort wat er op zit ;)
 
Hmm oke dat verklaart een hoop :P heb eigenlijk echt een bak met interesse maar goed.. ik kan nu nog zo weinig, kan niet oordelen op het oog of het iets voor mij is.

Leuk geluidje trouwens....
 
Hmm oke dat verklaart een hoop :P heb eigenlijk echt een bak met interesse maar goed.. ik kan nu nog zo weinig, kan niet oordelen op het oog of het iets voor mij is.

Leuk geluidje trouwens....
Geen RBW? en ik neem aan dat je hem op Youtube hebt gevonden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan