Kawasaki ZR-7 (ZR750 ZR-7s ZR-7f ZR7)

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
A

Anoniempje313

Guest
wiki:
The Kawasaki ZR-7 (and ZR-7S), (ZR750-H1 through ZR750-H5) is a standard motorcycle manufactured by the Japanese motorcycle manufacturer Kawasaki. It was sold in the United States from 1999 through 2003, and sold in a few other countries through the 2005 model year. The major differences between the ZR-7 and the ZR-7S models were the "S" model's fairing and associated headlight and instrument cluster, and stiffer fork springs. Both models are powered by an inline 4-cylinder 4-stroke, double-overhead-cam DOHC air-and-oil-cooled 738 cc engine, generating 57 kW and 63 N·m. Carburetors are four constant-velocity (CV) Keihin CVK 32 mm. Final drive is via chain; the transmission is a 5-speed (equipped with positive neutral finder), coupled with a wet clutch. Seat height is 800 mm. The ZR-7S has an advertised dry weight of 210 kg. The ZR-7 has a wet mass of 231 kg.[1]

Specifications:[2]

SpecificationValue
Overall length2,105 mm
Overall width785 mm
Overall height1,215 mm
Wheelbase1,455 mm
Road clearance130 mm
Seat height800 mm
Dry mass210 kg
Kerb mass (front)111 kg
Kerb mass (rear)117 kg
Fuel tank capacity22 l


motobase:

Specifications*​

Engine size:
738
Cylinders:
4
hp/kW:
76/56
Vehicle weight (kg):
229
Seat height (mm):
800
Valve clearance (intake):
KALT 0,08-0,18 MM
Valve clearance (exhaust):
KALT 0,08-0,18 MM
Engine idle speed:
1100 ± 50 U/MIN
Carburettor air screw:
1,75 AUSDREHUNGEN
Tyre pressure (front):
2,5 BAR
Tyre pressure (rear):
2,5 BAR
Spark plug 1:
NGK DR9EA
Spark plug 2:
NGK DR9EIX
Electrode gap:
0,7 MM
Fork tube diam.:
41 MM TELEGABEL
Front/rear sprockets:
16/38 ZÄHNE
Chain/Final drive:
108 GLIEDER

Capacities*​

Fork oil per rod:
415 ML SAE 10W
Engine oil w/o filter:
SAE 10W-40
Engine oil with filter:
3,5 L MIN. API SG
Brake fluid:
DOT 4
Fuel:
22,0 LITER
Coolant:
LUFT-/ÖLGEKÜHLT

Test reports and information​

MO 6/99
MOTORRAD NEWS 6/99
MO 2/01

download (2).jpg
download (3).jpg
images (1).jpg
 
Ik heb er dus net ene gekocht.

Door vorige eigenaar enthousiast overgespoten met amz. Deukje in tank.

4in2 uitlaat. En nog wat china meuk.

Ik heb er een nette blauwe set bijgekocht.

Zwarte ga ik overspuiten met 2k. Blauwe daarna verkopen.

4 in 1 oem spruitstuk kopen, fatsoenlijk dempertje er op. Vinnik beter passen.

Dan 4in2 verkopen. In Frankrijk wordt er schijnbaar veel aan gesleuteld.
 
Taartschep er af. Smoke achterlicht van ali.

Later ga ik zadel misschien upgraden. Oude opsturen en dan mooi model retour. Wat er nu op zit heeft wat schade, ik heb een prima 2e exemplaar.
 
Ik heb er dus net ene gekocht.

Door vorige eigenaar enthousiast overgespoten met amz. Deukje in tank.

4in2 uitlaat. En nog wat china meuk.

Ik heb er een nette blauwe set bijgekocht.

Zwarte ga ik overspuiten met 2k. Blauwe daarna verkopen.

4 in 1 oem spruitstuk kopen, fatsoenlijk dempertje er op. Vinnik beter passen.

Dan 4in2 verkopen. In Frankrijk wordt er schijnbaar veel aan gesleuteld.
Ik heb de nette blauwe set gepakt om te spuiten. Daar zitten alle oogjes en pennen nog aan. Scheelt kabelbindertjes...

Tank is ook nog netjes, dus nie uitdeuken nie :t

Vandaag eens klein rondje gedaan. Eerste keer. Loopt beetje rommelig. Ik vermoed wat valse lucht icm half open uitlaat. Inlaatrubbers ietwat uitgedroogd, die mogen best vervangen worden. Dat wordt setje ali.

De Mickey Mouse spiegels heb ik vervangen door ali setje. Waarbij ik de gele sierkap al heb overgespoten in het goud/geel dat ik her en der ga gebruiken.
 
Morgen met stiefzoon 4x led raw loops plaatsen.

Het smoke achterlicht, de beugel voor gps op tankdop, aansluiting gps en beugel voor actioncam.
 
Verder viel me op:
Kettingset versleten
Achterband versleten
Balhoofdlager wat speling.

Dat mag dus ook nog aangepakt worden :)
 
Spiegels zijn er al weer af. Te kort.

Andere standaard universele er op, das beterder.

Kuipruitje. Moah. Weet nog niet wat ik er van vind.

Wel al de vervangende tank gespoten.

20220518_191226.jpg
20220518_191230.jpg
 
Lekker bezig. Ik heb er ooit ook een gehad. Voor 500 euro van een Belg gekocht. Het was gewoon mijn motor niet. Was ook mijn eerste en laatste 4 cilinder. Maar verders een prima motor.
 
Ik heb een voorzichtig begin gemaakt.
20221030_151120.jpg


Nieuwe remschijven.

20221030_150816.jpg


Van Alibaba...
Bouten kwamen netjes los. Ik ga eerst nog de wielen wat schoonmaken en de lagers controleren, voordat ik de nieuwe monteer.

Bougies. Nr 2 en 4 zaten wel erg los 🤔
Maar de nieuwe zitten zoals het hoort.
20221030_144129.jpg
20221030_144321.jpg



Deze motor heeft 6th gear syndrome. Oftewel; net te hoog in toeren bij rustig 100 of 120 tokkelen. 17t vtw ipv 16t.
20221030_145856.jpg


Ik moet dan nog aan binnenkant vd beschermkap een nokje wat weghalen, anders schraapt de ketting.
 
Alibaba led achterlicht is rommel, die is er nu af. Ik gebruik wel de smoked lens om die op de oem lamp te plaatsen.

Er rammelde van alles in de ali lamp. Weerstanden los...
 
Alle zuigertjes vast, natuurlijk. En stofringen half er uit.

Dus rempomp op los stuur. Klauwen 1 voor 1 aansluiten, water in reservoir. Ff ontluchten. Oud remblokje er tussen, en pompen maar.

Plop plop.

20221101_112734.jpg
 
20221030_154418.jpg
risers. Net wat meer rechtop zitten.

Nieuwe remleidingen liggen klaar, meteen een iets langere voor de voorzijde.
 
Alle zuigertjes vast, natuurlijk. En stofringen half er uit.

Dus rempomp op los stuur. Klauwen 1 voor 1 aansluiten, water in reservoir. Ff ontluchten. Oud remblokje er tussen, en pompen maar.

Plop plop.

Bekijk bijlage 1818555
20230222_112545.jpg



Op t werk ff polijsten. Was wel nodig

Tevens sporen van tang op zuiger tegengekomen :X

Zo goed mogelijk kunnen wegkrijgen. Ik verwacht daar geen problemen mee.

Binnenkort verder met de zooi, heeft te lang stil gelegen.
 
Thuis in de schuur geen verwarming, maar deze winter zijn er toch echt wel warme periodes geweest. Onze brommers hebben al het onderhoud al weer gehad en staan klaar voor het nieuwe seizoen. Maar zo slecht was mijn kawa toen toch niet. Die had alleen een jaar of 3 stil gestaan en had een deuk in de tank. Gekocht van een Belg in Eindhoven voor bijna voor niet. Motor liep niet.
 
Thuis in de schuur geen verwarming, maar deze winter zijn er toch echt wel warme periodes geweest. Onze brommers hebben al het onderhoud al weer gehad en staan klaar voor het nieuwe seizoen. Maar zo slecht was mijn kawa toen toch niet. Die had alleen een jaar of 3 stil gestaan en had een deuk in de tank. Gekocht van een Belg in Eindhoven voor bijna voor niet. Motor liep niet.
Ik heb gewoon prima doorgereden vorig jaar. Alles wat ik nu tegenkom, is gewoon achterstallig onderhoud, of eigen wens.

En ben beetje lui geweest qua motor afgelopen maanden O-)
 
Ik zie eind oktober aan mijn posts. Tot dan reed ik dagelijks. Met zonder remvoering :+
 
Het is fatsoenlijk klusweer....

20230316_153806.jpg
20230316_153813.jpg
20230316_153901.jpg


Tijd om de klauwen schoon te maken....

20230319_135156.jpg



Das al beter.

Ff overzicht foto;
20230319_135129.jpg



En dan in elkaar zetten;
20230319_140603.jpg
20230319_140605.jpg


Dat was de remklauw revisie.
Achter had ik eerder al gedaan.

Volgende is kap van vtw aanpassen. Moet een nok af ivm iets groter vtw.

Daarna door naar vorkpoten. Liggen al uit elkaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan