Kawasaki ZR7 met probleem

Blade Freak

MF'er
21 nov 2002
40
0
Belgie
Even de inleiding.
Motor staat reeds een jaar stil. Heb hem vorig jaar een groot onderhoud gegeven, klant rijdt er 600m (ja, juist gelezen) mee in 2012 en zet hem dan terug op stal.
Nu vraagt hij me om dit jaar terug even in orde te zetten voor 2013.

Neem motor mee naar me huis, start natuurlijk niet hoewel de batterij nog goed blijkt te zijn, hij slaat niet aan. Ge bruik wat Start Pilot en hops daar komt leven in de brouwerij doch valt hij uit op stationair draaine --> zelfde probleem als jaar daarvoor, stationaire sproeiers verstopt...

Goed, ik haal de carbu's van de motor, kuis alles goed uit, doe dit carbu per carbu om zeker geen fouten te maken met sproeiers etc.
Monteer alles terug, motor start keurig en blijft lekker op stationair draaien, ook op de gas gaat alles lekker maar dan...

Wanneer ik de motor start, en dat doet hij altijd keurig nu, ik zet hem in 1e versnelling, zijstandaard is ingeklapt, motor draait mooi, ik laat de koppeling komen en voel dat hij begint op te nemen. Vervolgens valt hij gewoon uit! Koppeling terug intrekken heeft geen resultaat, motor valt gewoon dood. Ik kan hem ook niet meteen terug starten, moet hiervoor eerst een seconde of 3 wachten voor hij weer keurig start.
Maar steeds wanneer ik hem wil doen vertrekken, aan eender wel toerental, valt hij dood. Ik heb de stekker aan de koppelingshendel al eens verwijderd, gecontroleerd en terug gestoken, maar dat haalt niets uit.

Iemand een idee waar het probleem kan zitten?

Thanks
 
Ik zou de bougies eens schoonmaken vervangen, je hebt hem waarschijnlijk zo vaak gestart dat ze vettig zijn.

Was bij mij ook naar lang stil staan en vervolgens vaak starten. Je kan hem ook in zijn vrij even warm laten worden en vervolgens een paar keer flink op toeren laten komen.

Edit: dan denk ik dat het de kickstand is. Aangezien hij perfect werkt in zijn vrij en in versnelling met kickstand uit zou hij uit moeten gaan. Koppel die eens los.
 
Laatst bewerkt:
Hij zou wel in zn vrij moeten starten met de stand uit (bij mij tenminste wel)

Ja natuurlijk, waar was ik met mijn gedachten... :+

Maar JULLIE HADDEN HET BIJ HET RECHTE EIND!!
Effe onder de motor gehangen en wat blijkt nu, dat vorkje wat meegenomen wordt wanneer je de zijstandaard inklapt was afgebroken waardoor het niet meegenomen werd en dus de standaard "uit" bleef staan. Oorzaak was de moet van de zijstandaard die los was getrild en waartegen het vorkje stuk was geslagen?

Case solved and closed.
Bedankt gasten!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan