Kawasaki ZX-7R of ZXR750

NickZXR

Die hard MF'er
14 sep 2005
306
0
Zevenhoven
Hallo, ik ben 18 jaar, en ben van plan eind deze zomer/begin herfst mijn rbw A te halen. Ik heb ondertussen wel redelijk gespaard, en ik weet dat een zx7r en zxr750 niet legaal op 25kW kunnen. Ik heb gehoord van een motorzaak nabij de Duitse grens, die motoren op 25kW zet, exporteerd, laat keuren, importeert, en dus wel legaal op kenteken. Kan dit bij ZX7R, en bij ZXR750, heeft iemand hier meer info over, is er iemand met n ZX7R of zxr op 25kW?

En nog n vraag, hoe rijd het dan met 25kW, kan je er fatsoenlijk mee rijden, is het niet slecht voor de motor enz.?

Graag veel info, gr,

Nick.
 
Slecht voor de motor is het denk ik niet echt, maar bevorderlijk evenmin. Hij zal niet echt lekker lopen op 25kW. Het is idd mogelijk om je motor te laten export- en importeren, maar dit is een duur grapje.

Het is overigens denk ik verstandiger gewoon een gs500 te kopen of iets dergelijks, daar twee jaar mee te rijden, en dan iets leukers te kopen. Onderuit gaan is dan iets minder catastrofaal, en dat rijdt ook al lekker :) .
 
Ok, dan is beslissing gemaakt, nog in de race:

-Kawasaki ZZR250 (wss fighter)
-Suzuki GS500E (btje origineel maken)
-Honda CBR600F (houden zo)

misschien:
-Kawasaki ZXR400
-Suzuki GSX600F
-Kawasaki ZX6R

zeeeeeer misschien:
-Aprilia rs125

Info en ervaringen worden zeer geappriciëerd, over rs125 is veel bekend, zzr250 ook wel (vind ik persoonlijk btje meer een tourmodel, vandaar dat t misschien fighter moet worden).
En ook andere suggesties zijn zeer welkom, ik heb nog n paar maandjes de tijd '(
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan is beslissing gemaakt, nog in de race:

-Kawasaki ZZR250 (wss fighter)
-Suzuki GS500E (btje origineel maken)
-Honda CBR600F (houden zo)

misschien:
-Kawasaki ZXR400
-Suzuki GSX600F
-Kawasaki ZX6R

zeeeeeer misschien:
-Aprilia rs125

Info en ervaringen worden zeer geappriciëerd, over rs125 is veel bekend, zzr250 ook wel (vind ik persoonlijk btje meer een tourmodel, vandaar dat t misschien fighter moet worden).
En ook andere suggesties zijn zeer welkom, ik heb nog n paar maandjes de tijd '(

Als je eerst de zxr 750, dan is 'the-next-best-thing toch een zxr400...?
 
Slecht voor de motor is het denk ik niet echt, maar bevorderlijk evenmin. Hij zal niet echt lekker lopen op 25kW. Het is idd mogelijk om je motor te laten export- en importeren, maar dit is een duur grapje.

Het is overigens denk ik verstandiger gewoon een gs500 te kopen of iets dergelijks, daar twee jaar mee te rijden, en dan iets leukers te kopen. Onderuit gaan is dan iets minder catastrofaal, en dat rijdt ook al lekker :) .

Wat bedoelen jullie met niet lekker rijden?
Gewoon traag? Of niet lekker lopen als in slecht voor je motorblok?
 
hou het er maar op dat er n zxr400 komt, t is ook teveel gedoe om een zx7r op 25kw te krijgen, en dan rij je een superdikke motor waarbij bij BIJNA iedereen het kwijl uit zn mond loopt die er bijna uit getrokken word door een flink opgevoerde scooter. ook rij je dan een eigenlijk hele dure fiets, terwijl je er niks aan hebt, alleen de looks.
offtopic: als iemand nog n koplamp heeft liggen voor zxr400 laat t weten O-)
 
misschien een domme opmerking ( :? ) maar als je toch interesse hebt in een fighter, waarom koop je dan geen leuke bandit 600N die je een beetje opleukt...
heb je na je 25KW periode ook nog een leuk speeltje aan denk ik :Y
 
ik heb ervaring met de zx7r "25kw",de begrenzing ging ik er ooit eens insteken,maar is er nooit van gekomen.

Zaaalige moto,volgas tot 14.000t en die bleef lekker op de grond met beide wielen :) 120km/u zal maar eens in 2e schakelen :+ .
Heb er ooit eens 260km/u uit gehaald(op teller,durfde niet harder,haalt 280 heb ik al gelezen,maar deze was licht gewijzigd),man die bleef maar acceleren(zat een race uitlaat op,dat was een immens verschil).Zo zalig veel koppel ivg met het 600 tje dat ik ervoor had.
Alleen niet zo geschikt voor op de weg,te racy, de mijne had dikkere olie in voorvork,andere binnenveren,... Bochtje uitacceleren aan 180 no problem(mocht er 90).Heeft iets van een 121pk dacht ik,genoeg dus voor een 19jarige(zo oud was ik toen ik hem kocht).Leuke poserbak ook(een rode),veel complimentjes gekregen van vrouwen.
Ooit komt er weer zo een (voor op het circuit).

Daarna een supermotard(15kw op papier ha,had er 2keer zoveel) dat was lachen,brommer met power,zeer leuk ook.

En dan een Bandit1200(Full power rijbewijs), zalig moto'tje,alleen ging die wat te makkelijk op het achterwiel :(
Ongelofelijk veel power en koppel,hee een porsche die voorbij komt gevlamd,ff inhalen uit bijna stilstand in 4e vitesse, geen probleem.Bijna nooit boven de 5000t geweest,man dat ging snel,126Pk op het achterwiel(oke was niet standaard).Ik reed er nauwelijks te snel mee en bochtjes pakken mag op het gemak gebeuren,tis zo al gevaarlijk genoeg.Bijna iemand verloren die uit een bocht vloog(vuil op de weg).

Grote longinhoud is leuk! Nog leuker is dat ik als 18-21 belg maar 320€/jaar aan verzekering betaalde voor elk van deze moto's.(op 20j mijn groot rijbewijs zoals het hoort)

IK zou graag eens de zx12r-zzr1400-MT01 of hayabusa gaan testen,maar wat ben je ermee op de openbare weg? |(

Voor mij enkel nog een circuitmoto,koersfiets(gaat ook lekker snel,eens 82km/u gehaald bergaf) en mountenbike en je wordt er niet voor beboet.

off topic
Ik heb zo'n 25kw fiets altijd al gevaarlijk gevonden,ik had geen autorijbewijs.
Met de "zwaarste" moto reed ik het verstandigste,juist doordat die onmenselijk veel koppel en power had.Ze zouden beter die racemoto's afraden,die horen niet op de weg(uitzonderingen bestaan altijd).
Ik heb wel leren rijden op een moto,daardoor heb ik veel verkeersinzicht gekregen,met een auto heb je nu makkelijker een accident.Ik heb mijn autorijbewijs sinds mijn 21e,zalig met de remork :}
 
misschien een domme opmerking ( :? ) maar als je toch interesse hebt in een fighter, waarom koop je dan geen leuke bandit 600N die je een beetje opleukt...
heb je na je 25KW periode ook nog een leuk speeltje aan denk ik :Y

Een CB500 rijdt leuker(spreek uit ervaring) dan zo'n sloom 4cilindertje(tenzij je graag constant +7000t rijdt).
 
Het best koop je een 2 of 1 cilinder als je echt "25kw" wilt rijden,deze rijden leuker begrenst dan zo'n 4cilinder.

Het komt er eigenlijk op neer wanneer een bike brenst is dat je schakelt aan max vermogen en dan een immense dip hebt en dan weer vermogensopbouw hebt.
Beter een bike zonder begrenzing(cb250 e.d),maar die zijn dan weer gevaarlijk in het verkeer.
 
ik denk dat je het kunt vergelijken met een 72cc brommer met vitessen die 25 gaat, het loopt voor geen meter

het loopt wel goed,alleen is het verschil ts bvb een onbegrensde cb500 en niet begrensde dat je volgas moet geven met de begrensde om hetzelfde effect te hebben als halfgas geven met de niet begrensde.

Ik weet nog dat ik zei dat ik (lang geleden he,zo onverantwoord ben ik niet meer) met bijna volgas door de bocht ging,zonder de begrenzer was dat hoouit nog met een kwart :+ .

Als een wagen je van de weg wou rijden dan kon je enkel opzij gaan(soms moet je gevaarlijke stunts uithalen),er is geen accelatie aan 100km/u.
 
Ik heb de begrenzing nog gezien,het komt erop neer dat de inlaatkanalen begrenst worden door ze te verkleinen(:12-:15)! heel gezond kan dat echt niet zijn,zoals bij alle begrensde moto's,maar die moto's kunnen daar wel tegen denk ik.
 
Wrm geen kawa zx6r, de 400 zal je zeker vervelen na de 25 KW regeling.
Neem het in overweging O-) .
 
hartelijk dank. inmiddels staat er een zxr400 waar nog wel wat werk aan is. misschien dat ik m dan nog verder ga verbouwen, ook bedankt voor andere topics. zx7r moet maar w8en tot ik zwaar mag, helaas, maar t moet maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan