Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki ZX-9R 2002 GERESERVEERD

Status
Niet open voor verdere reacties.

ex-motorloos

MF veteraan
28 aug 2013
2.625
1.266
Deventer
Omdat ik de wens had om eens een keer een motor te bezitten die echt hard kan, heb ik afgelopen winter een Kawasaki ZX-9R gekocht. Waarom geen Honda, Suzuki of Yamaha? De Kawa is van de sportmotoren van deze jaren de meest comfortabele. En ik houd niet van een kort stukje rijden, dus was de Kawa mijn keuze.

Na de koop heb ik de motor volledig nagezien. Het gaat om mijn eigen veiligheid, daar wil ik geen risico in lopen.
Wat is er gedaan?
- accu vervangen (Yuasa)
- motorolie en motoroliefilter vervangen.
- klepspeling gecontroleerd, en bij vier kleppen nieuwe, passende shims geplaatst
- carburateurs gesynchroniseerd
- koelvloeistof vervangen
- alle draaipunten van de achtervering gereinigd en opnieuw gesmeerd
- alle bowden kabels (gas, koppeling) gesmeerd
- controle speling voor- en achtervork (waren nog goed)
- revisie voorremklauwen (schoonmaken zuigers, klauwen schoonmaken, plaatsen nieuwe seals inclusief remzuigervet (alle 24!)
- nieuwe remvloeistof voorrem (remvloeistof achterrem was nog helemaal helder, dus nog niet nodig om te vervangen)
- schoonmaken achterremklauw/zuiger
- alle elektrische verbindingen reinigen + invetten
- controle bougies (tot mijn verrassing iridium exemplaren, nog als nieuw)
- ketting gereinigd, geïnspecteerd (nog helemaal prima) en gesmeerd.

Nu de winter zo zacht is, heb ik al een paar keer op de Kawa gereden. Wat een raket! In duitsland heb ik de topsnelheid uitgeprobeerd: 287 km/u op de teller. En dat is voor mij voldoende, ik weet nu wat het is om op een hele snelle motor te rijden.
En daarmee houd verhaal op. Ik kom er achter dat dit geen motor is, die past bij mij. De TDM blijft daarom en voor de ZX-9R zoek ik een nieuw baasje.

De Kawa ziet er nog erg goed uit, nauwelijks gebruikssporen en al helemaal geen deuken, scheuren of roest.

ZX-9R, type E2 in 2002 aan de eerste eigenaar geleverd.
huidige kilometerstand, circa 58.850 (wordt nog sporadisch mee gereden, kan dus nog iets oplopen)
- extra`s en accessoires:
- door mile pajic voor deze motor op maat gemaakte BOS uitlaatdemper
- carbon (style) hugger achterwiel
- handvatverwarming
- beide sleutels
- de boekjes, heel veel documentatie m.b.t. de onderhoudsgeschiedenis
- afdekkapje voor duozadel (staat niet op de foto`s)
- gedownload en vervolgens geprint werkplaatshandboek
- complete set boordgereedschap

De voorband is nog in zeer goede staat (voldoende profiel), de achterband kan niet meer zo heel lang mee (niet meer veel profiel, niet te oud of beschadigd o.i.d.).
 

Bijlagen

  • 20190319_125456.jpg
    85,9 KB · Weergaven: 73
  • 20190319_122458.jpg
    121,8 KB · Weergaven: 68
  • 20190319_122507.jpg
    151,1 KB · Weergaven: 53
  • 20190319_122511.jpg
    141,4 KB · Weergaven: 77
  • 20190319_122758.jpg
    160,1 KB · Weergaven: 72
  • 20190319_122751.jpg
    217,5 KB · Weergaven: 63
  • 20190319_122811.jpg
    170,3 KB · Weergaven: 69
  • 20190319_122841.jpg
    154,4 KB · Weergaven: 48
  • 20190319_124208.jpg
    143,3 KB · Weergaven: 49
  • 20190319_125359.jpg
    167,8 KB · Weergaven: 66
  • 20190319_125410.jpg
    224 KB · Weergaven: 49
  • 20190402_112911.jpg
    139,8 KB · Weergaven: 61
  • 20190402_112927.jpg
    202,6 KB · Weergaven: 50
  • 20190402_112717.jpg
    232,7 KB · Weergaven: 55
  • 20190402_112731.jpg
    240 KB · Weergaven: 51
  • 20190402_112628.jpg
    144,6 KB · Weergaven: 48
  • 20190402_112422.jpg
    173,7 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #2
En er zit ook nog een undertail in kleur op. Bieden op de motor staat een ieder vrij, dat spreekt vanzelf.
 
Ik heb der al 1goed spul. Waarom zijn de stikkers deraf?
 
  • Onderwerp starter
  • #4
Ik ben bij het poetsen geen plekken tegengekomen waar stickerresten zaten. En ik heb er zelf geen stickers afgehaald. @pivo: waar hadden volgens jou stickers moeten zitten, die er nu niet (meer)zitten?
 
  • Onderwerp starter
  • #7
Ik zie wat je bedoeld.

Stiekum vind ik de (minder origineel, dat dan weer wel) uitvoering zoals mijn ZX-9R erbij staat mooier
 
De gemaakte afspraken met xbrman zijn op het laatste moment door hem geannuleerd.
Dus: de ZX-9R is weer beschikbaar!

Het lekkere weer komt er weer aan... lekker weer om op een ZX-9R te rijden!
 
Zo'n snelle motor nog steeds niet verkocht?? Aan de kleur kan het niet liggen
 
@pivohanks!

De motor zal vast wel een nieuw baasje weten te vinden. Daar heb ik wel vertrouwen in.

Mijn taak is het nu nog om de motor in de spotlights te houden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.