Kawasaki ZX-9R of Ducati 748?

Mighty Mauz

Die hard MF'er
28 jul 2004
254
0
Milano
Ik ga als het een beetje meezit begin oktober mijn A halen. Nou zit ik dus dik te twijfelen tussen deze motoren. (en morgen weer anderen :+ )
Ik ben iemand die nog geen ervaringen heeft met motors of scooters en wel graag aan het sleutelen gaat, alles moet gewoon een keer open. En leren doe ik het snel zat met de juiste info op internet. Ik ben m'n garage hier al aan het ombouwen tot werkplaats.
Voor mij hoeft niet alles 300 km per uur te gaan. Het gaat mij meer om een lekkere rijervaring en moet vooral het eerste jaar in de winter doorrijden. Ik heb namelijk geen auto. Wel O.V. trouwens...

Kawasaki
-pluspunten-
goedkoop
goedkoper onderhoud
betrouwbaarder
-minpunten-
als je een redelijk nieuwe koopt, dan heb je veel afschrijving

Ducati
-pluspunten-
vette looks
weinig afschrijving
schijnt geweldig te rijden
-minpunten-
duur
duur onderhoud
geen wintermachine

Ik ben zeker nog van plan om testritten te gaan maken, alleen moet ik daar nog 2 maanden op wachten ;(
Ik weet niet hoe vaak je op je snuffert gaat als veel rijdende voorzichtige beginneling, maar dat lijkt me zeker geen goedkope actie op een Duc.

Heb je er iets aan toe te voegen, te verbeteren of wil je me een andere motor aansmeren, ik daag je uit
 
Hallo, ik weet niet of ik je echt kan helpen, maar als je gaat voor echt lekker rijden en als ik zie dat je een ov hebt, student dus, zou ik willen zeggen: Geen Duc. De onderhoudskosten zowel als de onderdelen rijzen de pan uit. Met een Japanner ben je qua kosten beter uit. De roffel is minder, maar kies anders een honda vtr of een suzuki tl1000. bedrijfszekerder en veel goedkoper op den duur. Tis mijn menig, dus kijk maar. Succes met je keuze!!!
 
beide motoren zijn geen beginnersmotoren maar gezien mijn naam "desmodroom"
weet je natuurlijk al wat mijn advies is.
 
Kawasaki ZX-9R is een flinke klap sneller dan een 748...

mgoed, ik weet niet of je met een vers rijbewijs het bokkige van een 748 kan waarderen. (ook lijkt mij een Kawasaki Zx-6R te veel van het goede, maar ik lijkt wel MF-Opa)

Als je bij een proefrit met de 748 de smaak te pakken krijgt, waarom niet.
 
Ja beide zijn idd niks voor beginners... Maar ik denk dat de kawa een stuk gebruiksvriendelijker is... Waarom niet een zx6 ofzo?
 
Kawasaki ZX-9R is een flinke klap sneller dan een 748...

mgoed, ik weet niet of je met een vers rijbewijs het bokkige van een 748 kan waarderen. (ook lijkt mij een Kawasaki Zx-6R te veel van het goede, maar ik lijkt wel MF-Opa)

Als je bij een proefrit met de 748 de smaak te pakken krijgt, waarom niet.

De 748 is idd niet echt zo lief voor beginners. De een vind het geweldig terwijl de ander er helemaal niet aan kan wennen.. Dan zou ik als ik jou was voor een Kawa 600 gaan! Proefrijden :]
 
De 748 is idd niet echt zo lief voor beginners. De een vind het geweldig terwijl de ander er helemaal niet aan kan wennen.. Dan zou ik als ik jou was voor een Kawa 600 gaan! Proefrijden :]

[offtopic]
vlgsm. heb ik je giste nog gespot op je nieuwe aanwinst.
Zow mooie fiets hoor! :}

kom hem snel in full-detail bekijken

[/offtopic]

Een zx9r met een 748 vergelijken is appels met peren vergelijken...
 
Laatst bewerkt:
Beide niet doen. Zonder rijervaring ben je een gevaar voor jezelf en anderen op de weg!

Begin gewoon eerst met een 600cc oid. De rijeigenschappen van de Duc zal je nog lang niet kunnen waarderen. Daarvoor is meer rijervaring gewenst / vereist.

Als je de ZX9R erg mooi vind, ga dan bijvoorbeeld voor een ZX6R. Hier zal je in het begin veel meer lol aan beleven, zeker als topsnelheid er niet toe doet.

Een beetje verkoper zal de ZX9R niet aan je verkopen!
 
Mee eens!

Ben zelf (na 2 jaar schakelbrommer) begonnen op een bejaarde CB500F die ouder was dan ikzelf. Deze was met sleutelgarantie, dat staat voor elk weekend kneedown in je garage.
Hierop heb ik defensief leren rijden. (de werking van dat ronde stuk ijzer aan de voornaaf was te verwaarlozen.)

Daarna offroad gegaan met een KTM 600. Daarop leer je rijden! (voertuigbeheersing)
Daarna een KTM EXC250 tweetakt. 65pk en 110kg rijklaar! Meer hoef ik niet te vertellen :}

Nu een Kawa ZX7R. Misschien vinden sommige mij een mietje maar ik denk niet dat ik hem te vroeg gekocht heb. (had toen mijn A 6 jaar.)
Ik kan hem nu redelijk op het randje rijden. Dat was me 7 jaar geleden maar een keer gelukt. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Hij mag dan maar 120 pk hebben, als je door trekt in z'n twee ben je je rijbewijs ook kwijt hoor!

Die ZX9 en de duc zijn twee heel verschillende motoren. De ZX9 is meer tourgericht ondanks dat hij toch best stuurt. Een tweecilinder is voor dagelijks gebruik handiger. Het rijdt rustiger. Of je moet, net als mij, het heerlijk vinden een beetje toeren te maken.

Ik denk dat je met een japanse 600 sneller bent en beter leert rijden dan dat je (als beginner) in elke bocht bang bent dat je het gas er te vroeg op zet.

Maar je moet het helemaal zelf weten.
 
Neem van mij aan, Koop een lichte motor waarmee je kan scheuren en die niet zoveel kost in onderdelen. (Bv. zo'n oude CBR600 of een FZR600.)

Sleutelgarantie, (waarom zou je een goede ZX of Duc uit elkaar halen??) en als je op je mik gaat kost het bijna niets.

Na een jaar verkoop je hem of geef je hem aan je zus. Daarna kan je een echte motor kopen. Daar heb je veel meer plezier van omdat je al meer ervaring hebt.
 
ZX9R kopen blijft heel en als je hem bijna nieuw koopt is wat jij een minpunt noemt juist niet waar dan schrijf je juist weinig af , zeker als hij pas 1 of 2 jaar oud is , B.T.W bij hans van wijk staan zelf nog 2 nieuwe ZX9Ren voor 11.698 euros!!allebei 2003 modellen!!
en als je inderdaad van veel sleutelen houd koop dan de duc , want daar krijg je sleutelwerk genoeg aan zeker als je hem van een paar jaar oud koopt en ook je afschrijving blijft hoger dan bij de kawa!!
verdere plus en minpunten heb je hierboven van de andere mensen ook al kunnen vernemen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan