Kawasaki Zx-9R

18piet18

Rookie
17 jun 2012
13
0
Almere
Hallo allemaal,

Ik ben een relatief jonge gebruiker op dit forum. Laat het mij dan ook weten als ik een topic start in de verkeerde rubriek.

Ik ben momenteel aan het lessen op een zware motor (Honda cb500), wat ik een erg fijne motor vind die naar mijn idee toch behoorlijk snel optrekt. Maar, nu merkt ik toch echt dat er op de snelweg niet veel meer gebeurd hetgeen ik minder prettig vind, omdat extra ruimte om te accelereren ook je leven kan redden.

Nu staat er bij mijn rijschool ook een kawasaki ZX-9R te koop uit 1995 met ongeveer 60 a 70 duizend kilometer op de teller voor 1250 euro. De motor is motorisch en technische in orde, maar de lak niet en heeft hier en daar wat pekelvorming.

Ik houd van snel rijden, maar ik probeer dit ook zoveel mogelijk met een gezond verstand te doen en weet dan ook dat deze motor rond de 130 a 140 pk heeft, wat voor een beginnend motor rijder naar mijn idee veel is.

Mijn vraag is dan ook, of dit een verstandige aankoop zou zijn; ik moet er wel bij zeggen dat ik de motor voornamelijk wil gaan gebruiken bij woon werk verkeer.

Misschien handig om te weten;
Ik ben 1,75 m en weeg ongeveer 65 kg

Ik hoor graag jullie reacties. :)
 
Hallo jonge gebruiker :P


Welkom op het forum en ja idd het verkeerde topic. Alle informatie over de zx-9r vind je inde de onderstaande topic (link).

*** Het ZX9R topic (op jacht naar Wes z'n 9er)***


Wat betreft je verhaal de zx-9r is een fijne motor en lekker wendbaar, enige waar je op moet letten bij jou aangegeven bouwjaar is of hij behandeld is geweest voor zakkende cillinderbussen want daar staat dit model om bekend en is in die tijd door Kawasaki opgelost. Verder is de prijs wel een gemiddelde en als je hem toch voor woon werk wilt gebruiken zal ik niet wakker liggen van die minpunten.

En qua leeftijd tja of je nou 18 of 60 bent het ligt aan het beheersen van je rechterhand.
Ik kocht 10 jaar geleden ook me eerste zx-9r in me 25KW periode en was goed bevallen :Y


Gr.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips! ik ga het posten in de bovenstaande rubriek.

Wat mij betreft kan deze dan dicht.
 
Als hij 60 a 70-duizend heeft gelopen, hoef je sowieso geen zorgen te hebben over zakkende cilinderbussen.

Probleem schijnt rond de 30 a 40-duizend voor te komen, of je hebt een exemplaar zonder problemen.

Dit heb ik mij destijds laten vertellen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan