Kawasaki zx10r te klein voor mij?

martijnzx9r

Die hard MF'er
10 apr 2011
567
0
HD
Hoi,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere motor, ik rij al 10!! jaar de zelfde motor en wil nu wel weer eens wat anders, wat mij opvalt is dat ik de zx10r toch erg klein vind voor mijn 1.88mtr lang. Ik zit op de zx9r gewoon lekker ruim van het stuur af en kan gewoon op mijn km teller kijken, op de zx10r kijk ik compleet over het ruitje heen :~ nu kan er wel een ander ruitje op maar dan nog. Mijn vriendin heeft een zx6r uit 2005 met double bubbel ruitje en daar kijk ik net tegen de rand aan. De 10r is precies de zelfde maat. Zijn er nog meer mensen van de zelfde lengte die hier problemen mee hebben???

Omdat ik de zx10r eigenlijk te klein vind zit ik er aan te denken om een suzuki gsxr 1000 uit 2005 (k5) te nemen. Of zit ik dan met het zelfde probleem?
 
Hoi,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere motor, ik rij al 10!! jaar de zelfde motor en wil nu wel weer eens wat anders, wat mij opvalt is dat ik de zx10r toch erg klein vind voor mijn 1.88mtr lang. Ik zit op de zx9r gewoon lekker ruim van het stuur af en kan gewoon op mijn km teller kijken, op de zx10r kijk ik compleet over het ruitje heen :~ nu kan er wel een ander ruitje op maar dan nog. Mijn vriendin heeft een zx6r uit 2005 met double bubbel ruitje en daar kijk ik net tegen de rand aan. De 10r is precies de zelfde maat. Zijn er nog meer mensen van de zelfde lengte die hier problemen mee hebben???

Omdat ik de zx10r eigenlijk te klein vind zit ik er aan te denken om een suzuki gsxr 1000 uit 2005 (k5) te nemen. Of zit ik dan met het zelfde probleem?

Suz 1000 schijnt wat comfortabeler te zitten voor de wat langere mensen (>1.90 m)

ZX-10R is idd wat aan de kleine kant.
 
valt allemaal wel mee, ben ook van een 9 overgestapt op een 10.... ie is idd kleiner, maar dat went snel en mijn knieen zitten zeker niet in de weg.....
 
Wel jammer hoor dat die jappies niet de maat van een 9r aanhouden voor de 10r. We gaan al een paar jaar met 6 man op motor vakantie en ik wilde eigenlijk een 10r aanschaffen. Ik heb er op gereden maar ik hou het max 2a2.30uur vol en dan moet ik er echt vanaf stappen omdat ie toch wel erg klein aanvoelt. (toch die ene cm dan?) haha.. met de 9r kon ik zo 3uur door rijden...
 
valt allemaal wel mee, ben ook van een 9 overgestapt op een 10.... ie is idd kleiner, maar dat went snel en mijn knieen zitten zeker niet in de weg.....

Het is ook niet dat mijn knien in de weg zitten, ik kijk volledig over het ruitje heen en moet echt laag gaan zitten om op de km teller te kijken, dat vind ik niet lekker rijden. Qwa vermogen heeft ie genoeg en ik vind het nog steeds een zeer mooie motor maar na die proefrit viel ie me wel tegen t.o.v de 9r. Als ik er lekker op zou passen was ik nu trotse eigenaar van zx10r maar ik twijfelde te veel over de maat dus heb hem laten staan.
 
Het is ook niet dat mijn knien in de weg zitten, ik kijk volledig over het ruitje heen en moet echt laag gaan zitten om op de km teller te kijken, dat vind ik niet lekker rijden. Qwa vermogen heeft ie genoeg en ik vind het nog steeds een zeer mooie motor maar na die proefrit viel ie me wel tegen t.o.v de 9r. Als ik er lekker op zou passen was ik nu trotse eigenaar van zx10r maar ik twijfelde te veel over de maat dus heb hem laten staan.

Het is soms maar beter dat je niet op de teller kijkt O-)

Ik wil ermee naar Oostenrijk rijden (900+ km). Op m'n oude R1 was dat goed te doen. Op de 10 zal het wel een iets zwaardere opgave zijn denk ik :X

Hij is zeker niet super comfortabel, maar ga maar eens op een ducati 999 zitten.. allemachtig dat is pas spartaans :X
 
Ik heb een erg duur rijbewijs (alle stempels :9 en ben chauffeur dus heb dat roze pasje nog wel ff nodig ) Dus wil wel graag zien hoe hard we gaan :Y
Op een stuk gaatie zal je mij nooit zien rijden/zitten -O- .
Maar je zou toch denken dat als je van een 97-er zx9r komt en dan op een 7 jaar jongere zx10r gaat rijden dat het door de jaren heen toch wel een stuk verbeterd zou moeten zijn. De zx10r was echt mijn droom motor maar hij is helaas gewoon te klein voor mij. Een dikke 1000cc in een frame-pje van een 600 gepropt. Beetje jammer.....
 
Ik heb een erg duur rijbewijs (alle stempels :9 en ben chauffeur dus heb dat roze pasje nog wel ff nodig ) Dus wil wel graag zien hoe hard we gaan :Y
Op een stuk gaatie zal je mij nooit zien rijden/zitten -O- .
Maar je zou toch denken dat als je van een 97-er zx9r komt en dan op een 7 jaar jongere zx10r gaat rijden dat het door de jaren heen toch wel een stuk verbeterd zou moeten zijn. De zx10r was echt mijn droom motor maar hij is helaas gewoon te klein voor mij. Een dikke 1000cc in een frame-pje van een 600 gepropt. Beetje jammer.....
Een ZX-10R s absoluut niet te klein voor je. Ik ben 1,93 en heb er geen problemen mee. Er zit bij mij wel een double bubble ruit op. Als je gaat toeren zit je wel in de wind, wil je windbescherming dan zul je de racehouding moeten aannemen. Dit is bij alle moderne 1000cc SS motoren het geval.
Ook heb ik een 2005 ZX-6R gehad, en met double bubble ruit kon ik de teller goed zien (met de originele ruit niet).
Ik denk dat je gewoon even moet wennen aan de wat extremere zit t.o.v. de 9. En iets verder van de tank af gaan zitten helpt ook.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik niet snap is,op een motorforum vragen hoe een motor zit.(is subjectief)
Ik ben 1.92 en wou een triumph daytona 675,de info die ik ingewonnen zijn betrouwbaarheid,onderhoud,testen etc.
toen ben ik erop gaan zitten bij 1 of andere motorzaak,en gaan rijden,wat bleek:het ding zat veel beter dan mijn toenmalige gsxr 750 uit 2002(mijn knieen zaten niet meer in mijn nek :P ).
Na een testrit was ik verkocht :Y .
 
Ik vraag niet hoe een motor zit.... ik vraag of er meerdere lange gasten er last van hebben dat de zx10r te klein is.
De een is 1.98 en rijd super op de 10r. ik vind het geen doen omdat ik véél te kort op het stuur zit.
Ik heb inmiddels op een gsxr 1000 gereden en heb er 1 gekocht omdat ik echt veel ruimer zit dan de kawa.

Wat mij betreft mag hier een slotje op, of helemaal verwijderd worden.
 
Ik vraag niet hoe een motor zit.... ik vraag of er meerdere lange gasten er last van hebben dat de zx10r te klein is.
De een is 1.98 en rijd super op de 10r. ik vind het geen doen omdat ik véél te kort op het stuur zit.
Ik heb inmiddels op een gsxr 1000 gereden en heb er 1 gekocht omdat ik echt veel ruimer zit dan de kawa.

Wat mij betreft mag hier een slotje op, of helemaal verwijderd worden.


ja inderdaad die zit een stuk ruimer _O- wat een onzin topic O-)
 
ja inderdaad die zit een stuk ruimer _O- wat een onzin topic O-)

Reageer dan niet als je het zo'n onzin vind. :r
Had al aangegeven dat het topic dicht of zelfs verwijderd mag worden. Nu nog een Modje die dat ff roggeld.
 
Reageer dan niet als je het zo'n onzin vind. :r
Had al aangegeven dat het topic dicht of zelfs verwijderd mag worden. Nu nog een Modje die dat ff roggeld.


hoezo, aangezien ik altijd met onzin reageer is dit ideaal voor mij :+

en wie begon er met onzin _O-

deze past wedde?
big-bikes-2_IIKA2_7071.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die zal wel passen ja, maar het is me type niet. Dat hok eronder is me type ook niet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan