Kawasaki ZX12 single sided swingarm project

ronz1000abs

MF'er
8 jul 2010
182
0
Omgeving Amsterdam
Op internet ben ik maar heel weinig ZX12 met een SSS-arm tegen gekomen.
Dat gaf mij het idee het zelf uit te gaan proberen.

Dit is mijn project:

12-04-2010020.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij het uitzoeken welke achterbrug eventueel in aanmerking komt heb ik veel moeten meten.

De ene is te breed, de ander komt het schokdemper systeem weer niet uit.
Uiteindelijk kwam ik op de VFR750r uit. Hier de maten van het achterbrug.

VFR750ArmGenres_zps3585fda5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hierbij het achterbrug van de VFR750

De ZX12 achterbrug is enkele cm breder. Ik heb bewust gekozen voor een iets smallere achterbrug. De reden is dat ik dan ook een bredere achterwiel kan plaatsen. De ET waarde wordt dan anders omdat je als ware het achterbrug iets meer naar de kant van de ketting laat komen.

De maten van het originele achterbrug Breedte 257mm

IMG_0204_zps78495998.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat de bedoeling is om het as gedeelte van de originele achterbrug over te zetten op de VFR achterbrug.
De reden hiervan is dat het as wat tussen het frame komt van de ZX12 veel dikker is als de VFR. Daarnaast is het achterbrug van de VFR iets korter.

Omdat de ZX12 geen enkele moeite heeft om lekker te liften *O* moet ik om hem nog lekker handelbaar te maken minimaal het achterbrug de zelfde lengte laten uitkomen.

12-9-2013004_zps73f06fbf.jpg
 
Leuk klusje om op de juiste manier te meten hoe de boel op de juiste plek gelast moet worden.
Je wilt niet hebben dat de ketting uit het lood gaat lopen.

Het voordeel was dat bij de VFR gedeelte wat eraf moest een mooie lijn loopt waartegen de as gedeelte van de ZX12 tegen aangezet kon worden. daarnaast verlengde ik ook het achterbrug met 10mm waardoor de lengte overeenkwam met het originele achterbrug van de ZX12.

3_zpsef145c8e.jpg


4_zps290c0222.jpg


Het eenvoudige van de achterbrug as van de kawa was dat je deze als ware er gewoon kon afpellen. Hierdoor kon je zonder eraan te slijpen deze zo op het achterbrug van de VFR monteren zie foto.
 
Zo een ZX12 frame met single sided swingarm is een feit.
Hier blijft het niet bij.

Ik ga de ZX12 volledig veranderen. Het wordt wel weer een supersport. Ik heb al een naked bike, en wil wel het comfort hebben wat een ZX12 je kan bieden.

IMG_0213_zpsa8da245c.jpg
 
Mijn volgende aanpassingen zijn.

De achterkant, deze ga ik aanpassen naar een Z1000r 2010
Ohlins veersysteem
Brembo remsysteem
Marchessini velgen
Underbully uitlaatsysteem
Kuipsysteem aanpassen

Dit is mijn voorbeeld *D

motorfietsswingarm_zps0c5f6ce8.jpg
 
Leuk project maar supersport aanpassen hoort in rubriek sport ;)
 
Leuk project maar supersport aanpassen hoort in rubriek sport ;)

Er staan diverse projecten in het streetfighter gedeelte wat meer met SS te maken heeft dan met streetfighters, maar who cares zo staan alle mooie projecten lekker bij elkaar :)

Zeer mooi voorbeeld heb je gekozen btw :Y
 
Forumers,

Het klopt dat ik niet goed kon bepalen waar ik de topic zou plaatsen.

Ikzelf d8 dit de beste plek hiervoor was. Op dit gedeelte van het forum staan vele leuke/mooie projecten vandaar. Maar dat is kwestie van smaak.
 
Laatst bewerkt:
dit is juiste locatie :D

zolang aanpas werk verricht word hoor je erbij :)


Inderdaad `want ook streetfighters zijn een samenraapsel van allerlei sport / motor onderdelen bij elkaar.
(waarvan sommige het predicaat wrak of meuk nog niet verdienen :X )

Maakt dus geen ruk uit.. :')
 
Forumers,

Het klopt dat ik niet goed kon bepalen waar ik de topic zou plaatsen.

Ikzelf d8 dit de beste plek hiervoor was. Op dit gedeelte van het forum staan vele leuke/mooie projecten vandaar. Maar dat is kwestie van smaak.

Dit heb je net als de rest al zegt op de juiste plek gezet.
Leuke foto's en een mooie aanpassing! *O* :}
 
dit is juiste locatie :D

zolang aanpas werk verricht word hoor je erbij :)

dit is niet de juiste plek voor een aangepaste sportmotor die hoort in de rubriek sport daar zijn die rubrieken voor bedacht maar had je zelf ook kunnen bedenken anders kunnen de rubrieken wel geschrapt worden en alle oldtimer en chopper projecten er ook wel doorheen gegooid worden.
 
dit is niet de juiste plek voor een aangepaste sportmotor die hoort in de rubriek sport daar zijn die rubrieken voor bedacht maar had je zelf ook kunnen bedenken anders kunnen de rubrieken wel geschrapt worden en alle oldtimer en chopper projecten er ook wel doorheen gegooid worden.


nou als dit zo is moeten er heel veel projecten weg (caferacers , brikken ect.)

dus ik zie het probleem niet echt?

het gaat hier om het aanpas werk !
 
dit is niet de juiste plek voor een aangepaste sportmotor die hoort in de rubriek sport daar zijn die rubrieken voor bedacht maar had je zelf ook kunnen bedenken anders kunnen de rubrieken wel geschrapt worden en alle oldtimer en chopper projecten er ook wel doorheen gegooid worden.

Waar maak je je in hemelsnaam druk om _O-

ontopic :

Heel vet :9~
Ga deze volgen !
 
Terug
Bovenaan Onderaan