Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty

ey Umbra, i know!!! Tuurlijk, geintjes moeten gemaakt kunnen worden! En we kennen elkaar wat beter, dus...... :-D

Mee eens, met die afspraken! We hebben allemaal een motor die begrenst is op 300, dus daar hoeven we het niet voor te doen! Het is dus je eigen kunnen die je overeind houdt, dus ga niet over je eigen grens!! We moeten waken voor ongevallen.

Ik zeg nu wel dat je niet over je eigen grens moet gaan, maar ligt die grens op de openbare weg niet bij 200 ofzo? Ik heb meermalen echt aan de topsnelheid van de motor gezeten, en daarbij ook eens heel stevig in de ankers moeten gaan voor een automobilist welke ver voor me een ander in ging halen, maar hoe snel je daar dan bij bent, niet normaal gewoon!! Ik heb daar ook nog eens heel veel begrip voor de automobilist in deze, want hij/zij zien je echt niet aankomen en kunnen het echt niet inschatten hoe snel je bent! Dus rij niet alleen voor jezelf, maar rij voor en met de mede weggebruikers..... Ook nog een klein tipje....

Ik ben heel goed, zwaar en hoog opgeleid in rijvaardigheid met auto's, zelfs zo hoog, dat menig agent van KLPD hier jaloers op is. Hierbij heb ik heel veel geleerd van rijgedrag weggebruikers. Deze rijden soms in tunnelvisie, houden nergens rekening mee. Dus het rijden voor hen is veiligheid voor jezelf. Vreemde dingen gezien en meegemaakt, maar alles van geleerd.....! Daarin ook geleerd dat als je 300 rijdt je echt geen macht hebt over de motor als er iets gebeurd!

Maar, ik heb er mega zin in! Zo gaaf om met zo een 'zware' club te gaan rijden. Gaaf, alles is erbij! ZX12, ZZR1400, Hayabusa, andere Suzuki (toch, Suzinki???), Ducatie...... Ook ff een mooi fotomoment zoeken.... :-D

Zullen we de klok vooruit kijken?? :-P
Wat schrijf jij nou weer Hirsikawa, rijopleiding gehad, zeker van Mad Max. _O-

Ook belangrijk; je baan houden, en als je bij topsnelheid van het gas af gaat, kijk even of er niemand aankomt op topsnelheid, als je gewoon moet remmen {remlicht]wordt diegene vanzelf al gewaarschuwd.

Nou is het het pinkster- weekend, dus het zal wel drukker zijn op de autobaan, en zal/kan er minder hard hoog gevlogen worden. :] :W
full
 
hoe bevalt jullie de pilot road 3?

las in de banden topic verhalen over trillingen en dat die minder fijn zou sturen als de mpr2

heb zelf nog de bt014 erop maar bevalt me niet zo erg voorzichtig doen met t gas als die nog niet warm is, hij heeft me al 2 keer onaangenaam verrast waarvan 1 keer ik de straat nog niet uit was :X ....kan ook mijn voorkeur voor michelin zijn maar heb dit op mijn vorige r1's nooit gehad waarvan ik er op een een mpr2 had en mijn laatste '08 model mpp

moet er dan echt een sportband om of kan t ook af met een sport tour zoals de pilot road? rijd niet megaveel dus slijtage is niet echt een issue alleen vind ik de powers snel vierkant worden rij m hoofdzakelijk woon-werk namelijk.

:W
 
hoe bevalt jullie de pilot road 3?

las in de banden topic verhalen over trillingen en dat die minder fijn zou sturen als de mpr2

heb zelf nog de bt014 erop maar bevalt me niet zo erg voorzichtig doen met t gas als die nog niet warm is, hij heeft me al 2 keer onaangenaam verrast waarvan 1 keer ik de straat nog niet uit was :X ....kan ook mijn voorkeur voor michelin zijn maar heb dit op mijn vorige r1's nooit gehad waarvan ik er op een een mpr2 had en mijn laatste '08 model mpp

moet er dan echt een sportband om of kan t ook af met een sport tour zoals de pilot road? rijd niet megaveel dus slijtage is niet echt een issue alleen vind ik de powers snel vierkant worden rij m hoofdzakelijk woon-werk namelijk.

:W

BLIND OVERSTAPPEN OP DE PR3!

Het verschil met je Batlax is weergaloos groot! Het verschil met de MPR2 is veeeeeel kleiner, maar ook hier scoren de MP3's beter. Trillingen? Kwestie van banden op pompen!! En met de MPR3 stuur ik de Z dieper en scherper in dan elke willekeurige andere band.
 
Ik rij al 2 jaar mpr3 op mijn 14 en wil niet meer anders. Daarvoor had ik mpr2 en die waren ook prima maar de 3 is betrouwbaarder, presteert veel beter met nat weer en gaat 20% langer mee. Verder heb ik gereden op bt14, bt16, bt20, dunlop roadsmart, dunlop sportmax en diverse racebanden. Metzeler heb ik alleen de slicks van (en die bevallen prima).

Voor mij is de mpr3 laagste kost per kilometer tegen super betrouwbaarheid. Trillingen heb ik nog nooit gehad. En trouwens met mijn rijstijl is bij mij een bt14 met 2500km al op tegen 11000km op de mpr3.
 
Ik heb meerdere setjes mpr2 opgereden en was daar zo over te spreken dat ik eigenlijk weer de 2 er onder wilde zetten. Na twijffelen en niet zachtzinnig aandringen van wat forum leden besloten de 3 te monteren . Heb r nu ongv 1100 km mee gereden en ze bevallen nog beter dan de 2. Super fijne band. Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik zonder twijfel een 3 monteren. Trillingen of zwaar sturen herken ik zeker niet. Band geeft veel vertrouwen.. gewoon drietje monteren, ga je lol vann hebben.

Setje aangeschaft voor 255,. Euro op de mat via reifenversand.
 
Het lijstje tot nu toe:

Hayabusa (frank)
Hayabusa (Zagetta)
ZZR1100 (John)
ZXR 750 (Tim)
Ninja 250 (02thered)
ZZR1400 (Umbro)
ZZR1400 (Hishikawa)
ZZR1400 (Nijlkanarie)
ZZR1400 (BiG_G)
ZZR1400 (Ersin / ZZR1400)
Ducati 1
Ducati 2 (Neven van John, ZZR1100)
ZX-12 (Lawson 12)


Voorgestelde route:
Google Maps

Ik stel voor om te verzamelen bij:
Tango Boxmeer-A77 Beugen
Uurtje of 10?

Jaap had een mooi plekje voorgesteld In Dusseldorf voor de lunch (100km verderop):
Burgplatz 21 Dusseldorf

Het totale rondje is dan 214km. En dan gaan we op de A12 weer uit elkaar...

Klinkt dat?
 
Het lijstje tot nu toe:

Hayabusa (frank)
Hayabusa (Zagetta)
ZZR1100 (John)
ZXR 750 (Tim)
Ninja 250 (02thered)
ZZR1400 (Umbro)
ZZR1400 (Hishikawa)
ZZR1400 (Nijlkanarie)
ZZR1400 (BiG_G)
ZZR1400 (Ersin / ZZR1400)
Ducati 1
Ducati 2 (Neven van John, ZZR1100)
ZX-12 (Lawson 12)


Voorgestelde route:
Google Maps

Ik stel voor om te verzamelen bij:
Tango Boxmeer-A77 Beugen
Uurtje of 10?

Jaap had een mooi plekje voorgesteld In Dusseldorf voor de lunch (100km verderop):
Burgplatz 21 Dusseldorf

Het totale rondje is dan 214km. En dan gaan we op de A12 weer uit elkaar...

Klinkt dat?

Klinkt goed,.. nu hopen op een zonnetje en tweentwintig en een halve graad.

Komen er nog mensen uit de omgeving van rotterdam. Dan kunnen we samen op rijden naar het verzamelpunt?
 
ja ik ga dan ook voor de mpr3 denk ik was ik eigenlijk ook al van plan tot ik de topic over de mpr3 las en deze verhalen naar voren kwamen ...maarja die hadden ze wel onder ander bikes zitten ...dus jullie ervaringen zeggen me meer thnx iig voor de reacties :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan