Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty

02thered

MF veteraan
10 mrt 2011
2.913
1
:W Welkom op het Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II :W
Where power meets beauty

14312012012kawasakizx14.jpg


De ZX14/ZZR1400 is de snelst accelererende seriemotor ter wereld, maar ook een toermotor die bijzondere makkelijk te berijden is op bochtige binnenwegen. Een motorfiets die technisch goed doordacht, veilig en praktisch is met daarbij een acceptabel brandstofverbruik . Kawasaki heeft zijn topmodel voor zowel de toerrijder als de sportieve rijder op een indrukwekkende manier verbeterd.

Om een indruk te krijgen van de ZX14/ZZR1400







2012 Kawasaki ZX-14R test and review by Motorcycle Daily (MotorcycleDaily.com)

Kawasaki Ninja ZX-14R! The Quest to Break 8 Seconds in the Quarter Mile - On Two Wheels Episode 27

2012 Kawasaki Ninja ZX-14R - Hypersport Comparison Video - Motorcycle Video - Motorcycle USA3.mp4

Motorabstimmung - Autotune von Dynojet

Motorfreaks

Test 2012 Kawasaki ZZR 1400

KAWASAKI ZZR1400 (2012-on) Review

ANWB Motor | motorrijlessen, motortrainingen, pechhulp, verzekering en meer

Vorig deeltje:ZX14: de snelste, mooiste, met identiteitscrisis (ZZR1400)

Trotse eigenaren/geïnteresseerden

Bullfrog
full


Umbra989
image2gml.jpg

image3ah.jpg

image4cc.jpg

image5cn.jpg

image1tco.jpg

imagesfs.jpg

full


Hishikawa
full


KingCoder

eddytoo

Zagetta

Nightshader

Kawasutra

BiG_G
319784_10150771356628118_1351713934_n.jpg


Nijlkanarie

The Doc
zzr056-1.jpg


Blackfocus

Skawa

zzr1400

psp

Shuriken
full


Sjiefke

02thered
Nu:
dsc00251ht.jpg


Later :+ :
dsc00541ww.jpg


brod
full


vampire
full


TAZzz
full


gepensioneederen

RR1000RR

De modellen
2006

w650h488_000003400D558884.jpg


2007

w650h488_0000034049258AA5.jpg


2008

w650h488_0000034044C0C55B.jpg


2009

w650h488_00000340E4D68008.jpg


2010

w650h488_00000340E0CB444A.jpg


2011

w650h488_00000340D3665BBC.jpg


2012

w650h488_000003409DAA1331.jpg


2013

w475h321_000003408270555B.jpg


Specificaties
2006-2011


motor
Type motor
Vloeistofgekoeld, viertakt, viercilinder-in-lijn

Cilinderinhoud cm³
1.352 cm³

Boring x slag
84 mm x 61 mm

Compressieverhouding
12,0:1

Kleppensysteem
DOHC, 16-kleppen

Ontsteking
Digitaal

Startmotor
Elektrisch

aandrijflijn
Versnellingen
6

frame
Frame type
Monocoque, aluminium

Banden, voor
120/70ZR17M/C

Banden, achter
190/50ZR17M/C

vering
Vering, voor
43 mm upside down-voorvork

Vering, achter
Bottom-Link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper

remmen
Remmen, voor
Twee semi-zwevende 310 mm remschijven met radiaal gemonteerde vierzuiger-remklauwen

Remmen, achter
250 mm remschijf met éénzuiger-remklauw

afmetingen
Afmetingen (L x B x H)
2.170 mm x 760 mm x 1.170 mm

Wielbasis
1.460 mm

Zithoogte
800 mm

Brandstofcapaciteit
22 liter

Drooggewicht
215 kg (zonder ABS) 218 kg (met ABS)

prestaties
Maximaal vermogen
190 pk (140 kW) / 9.500 tr/mn

Maximaal vermogen met RAM Air
200 pk (147,1 kW) / 9.500 tr/mn

Maximaal koppel
154 Nm (15,7 kgf m) / 7.500 tr/mn

2012-...

motor
Type motor
Vloeistofgekoelde viertaktmotor, vier cilinders in lijn

Cilinderinhoud cm³
1,441 cm³

Boring x slag
84.0 x 65.0 mm

Compressieverhouding
12.3:1

Kleppensysteem
DOHC, 16 kleppen

Brandstofsysteem
Brandstofinjectie: ø44 mm x 4 (Mikuni)

Ontsteking
Digitaal

Startmotor
Elektrisch

Smering
Geforceerde smering, wet sump met oliecooler

aandrijflijn
Versnellingen
6 versnellingen, return

Eindaandrijving
O-ring ketting

Primaire overbrengingsverhouding
1.556 (84/54)
Overbrengingsverhoudingen 1e
2.611(47/18)
Overbrengingsverhoudingen 2e
1.947 (37/19)
Overbrengingsverhoudingen 3e
1.545 (34/22)
Overbrengingsverhoudingen 4e
1.333 (32/24)
Overbrengingsverhoudingen 5e
1.154 (30/26)
Overbrengingsverhoudingen 6e
1.036 (29/28)
Eindreductie
2.471 (42/17)

Koppeling
Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend

frame
Frame type
Monocoque, aluminium

Balhoofdhoek/Naloop
23°/ 93 mm

Veeruitslag, voor
117 mm

Veeruitslag, achter
124 mm

Banden, voor
120/70ZR17M/C (58W)

Banden, achter
190/50ZR17M/C (73W)

Stuurhoek links / rechts
31°/ 31°

vering
Vering, voor
Upside-downvoorvork (43 mm) met “top-out”-veren Ingaande demping: 18-traps. Uitgaande demping: 15-traps. Veervoorspanning: Volledig instelbaar

Vering, achter
Bottom-Link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper Inveerdemping: Traploos Uitveerdemping: Traploos Veervoorspanning: Volledig instelbaar

remmen
Remmen, voor
Dubbele, semizwevende remschijven (310 mm). Remklauw: Vierzuigerremklauw, dubbel radiaal gemonteerd, 4 remblokken

Remmen, achter
Enkele 250mm remschijf. Remklauw: Tweezuigerremklauw

afmetingen
Afmetingen (L x B x H)
2,170 mm x 770 mm x 1,170 mm

Wielbasis
1,480 mm

Grondspeling
125 mm

Zithoogte
800 mm

Brandstofcapaciteit
22 liter

Rijklaar gewicht
268 kg

prestaties
Maximaal vermogen
147.2 kW {200 PS} / 10,000 rpm

Maximaal vermogen met RAM Air
154.5 kW {210 PS} / 10,000 rpm

Maximaal koppel
162.5 Nm {16.6 kgf•m} / 7,500 rpm
 
Laatst bewerkt:
Netjes, netjes!!!!!! *D

Bij Zagetta ff een foto wisselen, want dat ben ik ook...... Zagetta heeft een Hayabusa! Maar mag er natuurlijk wel bij..... :Y En R1000RR, dat is de motor van ZZR1400, hijzelf R1000RR heeft een andere (grijs-groene) kleur!

Verder mooi werk, man! *O*
 
heb t artikel gelezen over de sec fly's

ga toch voor de tre ipv sec fly verwijderen ....alleen hier zeggen ze toch dat met een tre een pc nodig is volgens mij had r1000rr er weinig baat bij de PC dan he
 
heb t artikel gelezen over de sec fly's

ga toch voor de tre ipv sec fly verwijderen ....alleen hier zeggen ze toch dat met een tre een pc nodig is volgens mij had r1000rr er weinig baat bij de PC dan he

De leverancier gipro geeft aan dat een pc niet noodzakelijk is. De test geeft aan dat hij na de gipro aardig arm loopt.Ik heb ook verhalen gehoord van mensen die geen pc nodig hadden na het plaatsen. Een pc kan eigenlijk nooit kwaat en geeft een betere af ratio. Of het voor jou motor nodig is een pc te plaatsen naast de gipro, gewoon ff een run op een testbank doen. Dan weet je of jouw motor te arm gaat lopen en er in jou specifieke geval een pc nodig is om schade te voorkomen

Er schijnt ook een leuk geprijst apperaat te zijn die beide doet, Big G heeft die in zijn kawa zitten. Wiseco fuel management.
 
Laatst bewerkt:
De leverancier gipro geeft aan dat een pc niet noodzakelijk is. De test geeft aan dat hij na de gipro aardig arm loopt.Ik heb ook verhalen gehoord van mensen die geen pc nodig hadden na het plaatsen. Een pc kan eigenlijk nooit kwaat en geeft een betere af ratio. Of het voor jou motor nodig is een pc te plaatsen naast de gipro, gewoon ff een run op een testbank doen. Dan weet je of jouw motor te arm gaat lopen en er in jou specifieke geval een pc nodig is om schade te voorkomen

Er schijnt ook een leuk geprijst apperaat te zijn die beide doet, Big G heeft die in zijn kawa zitten. Wiseco fuel management.
:^
Met een testrun van een paar tientjes weet je zeker dat je geen risico loopt...
 
Kans dat die te arm gaat lopen met alleen een tre is dus aannemelijk ,
En is een pc nodig kan je net zo goed die sec fly eruit halen want die pc moet er toch op

Pc3 kost al gauw ??? €350

Tre €100?

Wat ben je kwijt voor afstellen op een testbank?

Ff de balans opmaken wat t me totaal gaat kosten en ook nog een k&n filter
 
Even een signin vanuit de USA. Onderweg naar bike week in Daytona Beach Florida. Laterzzz....

Ik ben wel benieuwd naar jouw foto's..... hier vast een voorproefje (bron)

[img=400]http://www.davesinsites.com/assets/images/Daytona_Beach_Bike_Week__2009_113.JPG[/img]
[img=200]http://images.lightstalkers.org/images/256312/fla029.jpg[/img][img=200]http://image.baggersmag.com/f/23021227/0908_hrbp_07_z+bike_week_daytona_beach_2009+bartender.jpg[/img][img=200]http://www.placesaroundflorida.com/Daytona_Beach_Florida/Bike_Week_06/images/16_Wet_T-Shirt_Bike_Week_Daytona_Beach.jpg[/img][img=200]http://farm1.staticflickr.com/187/439652084_a6a0d900e6.jpg[/img][img=200]http://a1.ec-images.myspacecdn.com/images01/66/9a57e9e0d33624257e553149fb7b7b77/l.jpg[/img][img=200]http://farm5.staticflickr.com/4024/4672015130_0d66ee22b9.jpg[/img][img=200]http://i2.ytimg.com/vi/qbjXVvl41A8/mqdefault.jpg[/img][img=200]http://farm5.static.flickr.com/4141/4874575345_97e763a572.jpg[/img]
 
:W nokkenas is nog steeds niet binnen... Mn motor heeft nog nooit zo lang stilgestaan :(
Ik kreeg wel een mailtje van motoport dat ik de as langs moet brengen, dus misschien krijg ik mn geld terug :)
 
mailtje weet ik niet...
maar misschien staatie nog niet bij je favourieten
 
Terug
Bovenaan Onderaan