Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty

Hoi allemaal,

Ik had ook graag meegereden,
maar het is het pinksterweekend en helaas kan ik niet.

Super veel plezier

:W
Jammer, Suzinki, had echt super geweest als je er bij zou zijn geweest! Helaas.... maar...... als het pestweer is gaat het ongetwijfeld verzet worden, en dan probeer je er natuurlijk wel weer bij te zijn! O-)

Maar, we hopen op goed weer, die dag! En als we nu allemaal de weergoden gaan aanroepen en aanzetten tot iets positiefs, zou het bijna moeten lukken.....

:W
 
Hi guys, ik had nog steeds de notificatie niet aanstaan dus ik heb e.e.a. Gemist. Leuke progressie in de draad en ik hoop echt dat we 19 mei mooi weer hebben. Geweldige line-up.

Mijn 14 staat momenteel bij Nol Bikker voor een nieuwe radiateur. Steentje erin en de koeloaistof spoot eruit. Nu even een Versys als leenfiets en al een paar rondjes op de Harley gemaakt.

Ik zal eens kijken of ik in Dusseldorf een leuke meetingplek kan vinden. Ok?
 
Mannen, check even Burgplatz 21 in Dusseldorf. Dat is in Altstadt, er is een groot terras, we kunnen de fiets er kwijt, vlak bij de Rheinufer. Wat denken jullie ervan?
 
Hoi mede ZZR rijders en fans!

Sinds vandaag ben ik actief op motor-forum.nl.
Ik zal me hier ook even kort voorstellen.

Ik ben Bart, 24 jaar en woon in Leeuwarden.
Vanaf mijn 21ste rijd ik motor. Ben begonnen op een Kawa Z750 en sinds december ben ik de trotse eigenaar van mijn Candy Blue ZZR1400 uit 2006.
full
 
Welkom Brod. Je bent nu lid van een selecte club met de krachtigste productiefiets die ook nog mooi is. Ga je 19 mei ook mee?
 
Leuk dat jullie trips organiseren :)

Met pinksteren heb ik al plannen, dus deze trip moet ik helaas even overslaan.

Maar ik houd het hier goed in de gaten voor de eerst volgende trip!
 
zullen we een keer in de zomer gewoon een ritje door nederland doen? een dijkje afrijden ofzo, of naar renesse toe daar heb je ook leuke wegen.
 
Rondje Lek is ook erg leuk. Bij mij thuis koffie en van Rotterdam naar Rhenen en via de andere kant terug.
 
Mannen, check even Burgplatz 21 in Dusseldorf. Dat is in Altstadt, er is een groot terras, we kunnen de fiets er kwijt, vlak bij de Rheinufer. Wat denken jullie ervan?

Ik ben vóór! Heb geen menu kaart gezien, maar het ritje ernaar toe lijkt me helemaal leuk!
 
Hi Brod! Welkom!

En blijf lekker mee-lezen en reageren, er zit hier heel veel kennis en ervaring! En nu het ritje dan niet, maar van de zomer treffen we elkaar vast ergens!

De week ervoor is het de MFMM (Motor Forum Mega Meeting) in Veenendaal. Lukt dat?
 
Bedankt voor het warme onthaal allemaal!

MFMM gaat denk ik wel lukken :), later vandaag nog even checken en dan meld ik me aan :Y
Gaan er van hier nog veel naar toe?
 
Laatst bewerkt:
kan helaas niet mee naar Dld heb een feestje de 18e dus sta de 19e op standby maybe next time
 
Zo de nieuwe bandjes zijn binnen, een klein hickupje bij reifenversand, maar perfect opgelost c.q geregeld. Zaterdag even laten monteren,.. en dan:-)

Zijn de pilot road 3s geworden na alle positieve reacties hier. Ben benieuwd hoe ze bevallen ten opzichte van mijn huidige favoriete de 2s..
 
Laatst bewerkt:
Zo de nieuwe bandjes zijn binnen, een klein hickupje bij reifenversand, maar perfect opgelost c.q geregeld. Zaterdag even laten monteren,.. en dan:-)

Zijn de pilot road 3s geworden na alle positieve reacties hier. Ben benieuwd hoe ze bevallen ten opzichte van mijn huidige favoriete de 2s..


You'll see
 
Iemand die verstand/ervaring heeft met powercommanders voor de ZZR1400? (of in het algemeen)

Ik snap het idee ervan, maar daar houdt het wel op voor mij. Op mijn 1400 zitten alleen de akrapovic slip-ons.

Wat ik me afvraag: heeft het zin in mijn geval? wat zijn de voordelen? wat zijn ongeveer de kosten voor het kastje + afstelling? bij wie laten installeren + afstellen?

Hoor graag!
 
Iemand die verstand/ervaring heeft met powercommanders voor de ZZR1400? (of in het algemeen)

Ik snap het idee ervan, maar daar houdt het wel op voor mij. Op mijn 1400 zitten alleen de akrapovic slip-ons.

Wat ik me afvraag: heeft het zin in mijn geval? wat zijn de voordelen? wat zijn ongeveer de kosten voor het kastje + afstelling? bij wie laten installeren + afstellen?

Hoor graag!

Ik heb het model na die van jou. Ik heb een Wiseco fuelcontroler erop laten zetten. Gedaan door Jeroen van der meer in Uithoorn.
Het verschil is onwerkelijk en amper uit te leggen.

Het prijsverschil met een PC is vrij groot. De PC is veel duurder...
 
Iemand die verstand/ervaring heeft met powercommanders voor de ZZR1400? (of in het algemeen)

Ik snap het idee ervan, maar daar houdt het wel op voor mij. Op mijn 1400 zitten alleen de akrapovic slip-ons.

Wat ik me afvraag: heeft het zin in mijn geval? wat zijn de voordelen? wat zijn ongeveer de kosten voor het kastje + afstelling? bij wie laten installeren + afstellen?

Hoor graag!

De pc doet niets anders dan de fuel air ratio, optimaal zetten. Niet kijkend naar ee emissie eisen waarop je motor nu is afgestelt. In theorie zorgen de slipons voor minder weestand waardoor meer lucht in het systeem komt en je motor iets armer kan gaan lopen. Armer betekend o.a. meer warmte in het blok.

Onze versie heeft daarnaast secundaire luchtkleppen die pas boven een x aantal toeren open gaan om daarna het volle vermogen af te geven, Als je een gipro installeerd a 100 euro sturen de klepoen altijd open en krijg je echt een beest van een machine ook in lage toeren. Als je de gipro installeerd moet je 90 %, ook gelijk aan de pc, omdat je motor dan anders zo arm kan lopen dat je serieus schade aan je blok kan oplopen.

In het vorige draadje op een van de laatste pagina's staat een link naar een test met de verschillende opties. Bij twijfel kan je altijd een testrun doen voor een tientje of 4 om te checken hoe de lucht brandstof verhouding van je motor is.
 
Oh en de wf van grote g doet hetzelde als de pc:-) is er meer geld over voor glaasjes ranja in de kroeg,...
 
Bedankt voor de info!

Zal het nog even wat verder 'onderzoeken' op het web en misschien even wat offertes laten maken.
Jullie horen wel of en wat het is geworden :)

:W
 
Bedankt voor de info!

Zal het nog even wat verder 'onderzoeken' op het web en misschien even wat offertes laten maken.
Jullie horen wel of en wat het is geworden :)

:W
Hoi Brod, in de vorige draad vind je heel veel info al uitgezocht. Als je toch het web gaat verkennen check dan daar eerst even. Er staan ook uitdraaien van 14s op voor en na de PC installatie.

Het belangrijkste verschil is sowieso dat je fiets soepeler gaat lopen door een betere afstelling. Dat merk je echt. Daarnaast kan het tot 10pk vermogenswinst opleveren en behoorlijk wat extra koppel.

Vergeet alleen niet in de volgorde eerst de Gipro te doen en op standje hard te zetten en dan pas de PC. Anders moet je twee keer deafstelling laten doen.

Mijn vorige 2012 14 was na afstelling op 220.1pk geklokt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan