Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty

Ik ga toch ff wat inhoudelijker reageren.

Ik heb bij Jeroen van de meer een Wiseco Fuelcontroler laten plaatsen en een K&N filter.
Jeroen doet voor Europa de ontwikkeling van de Wiseco, hij is dan ook de enige in Nederland die dit kastje verkoopt. Als je wilt kan je bij hem ook een charger laten plaatsen of een turbo...
Ik kreeg met standaard uitlaten, een K&N en de Wiseco 8pk en 8nm op verschillende plekken in het toeren-bereik erbij. Het systeem was afgesteld dat hij 14% minder benzine krijgt bij toeren, 8% minder bij optrekken en 2% minder bij volgas wegscheuren.
Dit resulteert bij een zelfde rijgedrag in minder verbruik. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het lastig is om een zelfde rijgedrag te handhaven omdat hij onderin veel sterker en beter reageert waardoor je veel meer geneigd bent om... nou ja... Dit effect is bij een PC met Gipro hetzelfde als met enkel alleen de Wiseco.

Ik heb vorige week er een 4-1 full akra laten plaatsen, 12.1 kg lichter dan het originele systeem en ik heb er 9pk en 5nm aan het eind erbij gekregen, op verschillende vlakken op het totale toeren gebied zelfs tot 10pk en 12nm erbij.

Het totaalplaatje voor mij ziet er nu dus zo uit (ZZR1400 2011):
K&N Luchtfilter (85 euro)
Wiseco fuelcontroler (250 euro)
4-1 Akrapovic
185.6 Pk op het achterwiel
153.1 Nm op het achterwiel

Ik hoop op 19 mei te weten wat de maximale GPS snelheid is van mijn brommer :$
 
Zo de nieuwe bandjes zitten er oner, de pr2 reed ik op2,9 voor en achter. Hoe rijden jullie op de 3? Ook 2,9? Morgen even in rijden en dan spelen :-)
 
Ik ga toch ff wat inhoudelijker reageren.

KNIP

Ik voor mij ziet er nu dus zo uit (ZZR1400 2011):
K&N Luchtfilter (85 euro)
Wiseco fuelcontroler (250 euro)
4-1 Akrapovic
185.6 Pk op het achterwiel
153.1 Nm op het achterwiel

Ik hoop op 19 mei te weten wat de maximale GPS snelheid is van mijn brommer :$

Ik gok op 282kmh. Zonder Gipro is het eigenlijk altijd 299 minus 7%. Met Gipro kun je hem foppen en zou je meer kunnen halen. Jij bent nogal groot dus dat scheelt wel iets.
 
Ik ga toch ff wat inhoudelijker reageren.

Ik heb bij Jeroen van de meer een Wiseco Fuelcontroler laten plaatsen en een K&N filter.
Jeroen doet voor Europa de ontwikkeling van de Wiseco, hij is dan ook de enige in Nederland die dit kastje verkoopt. Als je wilt kan je bij hem ook een charger laten plaatsen of een turbo...
Ik kreeg met standaard uitlaten, een K&N en de Wiseco 8pk en 8nm op verschillende plekken in het toeren-bereik erbij. Het systeem was afgesteld dat hij 14% minder benzine krijgt bij toeren, 8% minder bij optrekken en 2% minder bij volgas wegscheuren.
Dit resulteert bij een zelfde rijgedrag in minder verbruik. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het lastig is om een zelfde rijgedrag te handhaven omdat hij onderin veel sterker en beter reageert waardoor je veel meer geneigd bent om... nou ja... Dit effect is bij een PC met Gipro hetzelfde als met enkel alleen de Wiseco.

Ik heb vorige week er een 4-1 full akra laten plaatsen, 12.1 kg lichter dan het originele systeem en ik heb er 9pk en 5nm aan het eind erbij gekregen, op verschillende vlakken op het totale toeren gebied zelfs tot 10pk en 12nm erbij.

Het totaalplaatje voor mij ziet er nu dus zo uit (ZZR1400 2011):
K&N Luchtfilter (85 euro)
Wiseco fuelcontroler (250 euro)
4-1 Akrapovic
185.6 Pk op het achterwiel
153.1 Nm op het achterwiel

Ik hoop op 19 mei te weten wat de maximale GPS snelheid is van mijn brommer :$

Mooie uitlaat, hé. Die winst van 9 pk en 5 Nm, is dat na de vorige meting of t.o.v. standaard? Wat voor een testbank heeft Jeroen v/d Meer?
 
Ik gok op 282kmh. Zonder Gipro is het eigenlijk altijd 299 minus 7%. Met Gipro kun je hem foppen en zou je meer kunnen halen. Jij bent nogal groot dus dat scheelt wel iets.

Nu kan ik me vergissen, maar omdat het systeem geheel anders werkt dan de PC is de maximumsnelheid- begrenzer ook weg. Nogmaals, dat weet ik nu ff niet zeker. Ik meende dat Jeroen dat in het begin een keer gezegd heeft. Zal het binnenkort ff navragen. Maar ik ben heel nieuwsgierig!! Nog maar 5 weken ;) Nijlkanarie en ik zitten te twijfelen om onze camera's mee te nemen. Maar dan heb je ook weer last mee te sleuren, wat van je maximum snelheid afgaat.

Mooie uitlaat, hé. Die winst van 9 pk en 5 Nm, is dat na de vorige meting of t.o.v. standaard? Wat voor een testbank heeft Jeroen v/d Meer?

Nee, tegenover de vorige meting! Ik heb er dus 17pk en 13Nm bij t.o.v standaard, :P
Jeroen heeft twee Dynojet banken staan.
 
ps en is het normaal dat op foto 9 de vorkpoten zover doorgestoken zijn ? horen die normaal niet gelijk met de clip-ons te zitten?
 
ik kan je alleen zeggen dat deze fiets een paar dagen terug te koop stond voor 11.000 euro, waarbij ik zelf dacht van jesus dat is veel te veel..
 
Hoi

Even een vraagje aan jullie .

Ik kwam op marktplaats deze zzr1400 tegen bouwjaar 2009, wat denken jullie hiervan doe ik hier een goede aankoop aan , en is de prijs reeel of toch aan de hoge kant voor particuliere verkoop ?

mv dank Erik


http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr


Tis een Horeon fiets. Horeon heeft zijn prijzen ook vrij hoog. 10000 euro voor een fiets die 4 jaar geleden bijna 20000 heeft gekost. Tja. Geen overdreven veel opties.
Ik denk dat je ze goedkoper kan vinden, maar om nou te zeggen dat het een overdreven hoge prijs is.....
 
Hoi

Even een vraagje aan jullie .

Ik kwam op marktplaats deze zzr1400 tegen bouwjaar 2009, wat denken jullie hiervan doe ik hier een goede aankoop aan , en is de prijs reeel of toch aan de hoge kant voor particuliere verkoop ?

mv dank Erik


http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Beste Erik, als je een goed ingereden, nette 14 wilt van 09-2009, groen, heb ik er ook nog een die ik parrticulier wil verkopen. Om de simpele reden, bij inruil krijg ik er minder voor, en als je als particulier wilt kopen, betaal je meer.... Dus zo zijn koper en verkoper beiden tevreden.....
Mijn motor heeft wel opties, dus als je serieus geïnteresseerd bent, kunnen we altijd praten! Als je vragen hebt, pm me gerust!

Dealer onderhouden, nooit schade gehad, staat altijd binnen in mijn garage en niet in de winter mee gereden! Voor de overige zaken, pm of post het maar!!!

Ik ben GEEN handelaar, het is mijn eigen motorfiets!!!
:W
 
Laatst bewerkt:
Als extra aanvulling, hij zit nog tot september dit jaar in de fabrieksgarantie!!! Deze is gewoon over te schrijven op de nieuwe eigenaar!

Denk er eens over na! We kunnen altijd in gesprek gaan!
 
En hij is door een oud vrouwtje gereden, ik bedoel als een oud wijf. :)

Ach, niet iedereen heeft dezelfde race talenten.... O-) Maar niet echt als oud vrouwtje, ook wel eens stevig aan het gas gezeten, maar wel met beleid en aandacht voor deze prachtfiets! :Y

Maar, gaan we de 19e meemaken, toch?? :Y
 
Ach, niet iedereen heeft dezelfde race talenten.... O-) Maar niet echt als oud vrouwtje, ook wel eens stevig aan het gas gezeten, maar wel met beleid en aandacht voor deze prachtfiets! :Y

Maar, gaan we de 19e meemaken, toch?? :Y
Gewoon een grapje hoor hishi. En de 19e staat plezier voorop en moeten we niet deveiligheid vergeten. De wegen blijven gevaarlijk zolang er automobilisten zijn.

Laten we vooraf wel een paar basisregels afspreken om het leuk te houden zoals
- elkaar niet rechts inhalen
- geen wedstrijd ervan maken maar binnen je kunnen blijven
- niet te dicht achter een ander zitten (zeker als de snelheid wat hoger is)

Nog iets vergeten?
 
Gewoon een grapje hoor hishi. En de 19e staat plezier voorop en moeten we niet deveiligheid vergeten. De wegen blijven gevaarlijk zolang er automobilisten zijn.

Laten we vooraf wel een paar basisregels afspreken om het leuk te houden zoals
- elkaar niet rechts inhalen
- geen wedstrijd ervan maken maar binnen je kunnen blijven
- niet te dicht achter een ander zitten (zeker als de snelheid wat hoger is)

Nog iets vergeten?

Ik denk dat deze de allerbelangrijkste is:
- geen wedstrijd ervan maken maar binnen je grenzen blijven

Met de toevoeging:
Samen uit, samen thuis! *O*
 
ey Umbra, i know!!! Tuurlijk, geintjes moeten gemaakt kunnen worden! En we kennen elkaar wat beter, dus...... :-D

Mee eens, met die afspraken! We hebben allemaal een motor die begrenst is op 300, dus daar hoeven we het niet voor te doen! Het is dus je eigen kunnen die je overeind houdt, dus ga niet over je eigen grens!! We moeten waken voor ongevallen.

Ik zeg nu wel dat je niet over je eigen grens moet gaan, maar ligt die grens op de openbare weg niet bij 200 ofzo? Ik heb meermalen echt aan de topsnelheid van de motor gezeten, en daarbij ook eens heel stevig in de ankers moeten gaan voor een automobilist welke ver voor me een ander in ging halen, maar hoe snel je daar dan bij bent, niet normaal gewoon!! Ik heb daar ook nog eens heel veel begrip voor de automobilist in deze, want hij/zij zien je echt niet aankomen en kunnen het echt niet inschatten hoe snel je bent! Dus rij niet alleen voor jezelf, maar rij voor en met de mede weggebruikers..... Ook nog een klein tipje....

Ik ben heel goed, zwaar en hoog opgeleid in rijvaardigheid met auto's, zelfs zo hoog, dat menig agent van KLPD hier jaloers op is. Hierbij heb ik heel veel geleerd van rijgedrag weggebruikers. Deze rijden soms in tunnelvisie, houden nergens rekening mee. Dus het rijden voor hen is veiligheid voor jezelf. Vreemde dingen gezien en meegemaakt, maar alles van geleerd.....! Daarin ook geleerd dat als je 300 rijdt je echt geen macht hebt over de motor als er iets gebeurd!

Maar, ik heb er mega zin in! Zo gaaf om met zo een 'zware' club te gaan rijden. Gaaf, alles is erbij! ZX12, ZZR1400, Hayabusa, andere Suzuki (toch, Suzinki???), Ducatie...... Ook ff een mooi fotomoment zoeken.... :-D

Zullen we de klok vooruit kijken?? :-P
 
Terug
Bovenaan Onderaan