Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty

Vraagje voor Ilmar en Locomotief, hebben jullie misschien een linkje van welk merk jullie tail tidy is en wat die ongeveer kost.
Ziet er een heel stuk strakker uit zo.

Groet Toon


Sorry voor de late reactie Toon,
Mijn kentekenplaathouder heb ik zelf gemaakt van een plaatje RVS.
Maar bij zowat iedere motor accessoire webshop kan je zo'n ding bestellen, tientje of acht...?
Even koekkelen 😀
 
Ben toe aan verse remblokken ...oem kost €75,- per set bij de dealer ben ik een kleine €200 kwijt met montage,
Dus ga t zelf doen en zag dat je voor €59 al brembo's hebt (sinter) en €50 voor EBC ( veel besproken op t zx14 forum)

hebben julie ervaringen met andere blokken dan origineel?

en welk merk gebruiken ze bij kawa...

:W


Vandaag originele blokjes laten plaatsen. Incl. Montage van 17,50€ was ik 130€ kwijt.
 
Afgelopen dinsdag naar Maastricht en woensdag naar Antwerpen gereden. Was best warm op de motor en dat vond me motor waarschijnlijk zelf ook. Na ruim 800 km viel ineens al me verlichting aan de voorkant uit en gaf me dashboard een storing aan dmv de lampjes van me grootlicht en knipperlichten te laten branden. Uiteindelijk bleek een verzamelpunt van de massadraden (aan de kabelboom aan de linkerkant achter het zwart gestreepte kuipdeel) de oorzaak te zijn. Misschien heeft een van jullie er wat aan in de toekomst (niet te hopen natuurlijk)

full
 
Mijne dames en heren.
Ik rij een Honda Blackbird en ben langzaam aan het rondkijken naar wat nieuws. De nieuwe ZZR1400 is echt ganz geil qua looks, maar ik heb nog geen proefrit kunnen maken.

Wat is nu het grote verschil? Waar moet ik aan denken als ik ga rijden? Wat lijkt op elkaar?
 
Hier nog iemand interesse in een smoke achterlicht voor model 2006-2008 (vermoedelijk ook latere modellen).

Achterlicht is met knipperlichten.

Nieuw in doos, nooit aangesloten geweest.
 
Mijne dames en heren.
Ik rij een Honda Blackbird en ben langzaam aan het rondkijken naar wat nieuws. De nieuwe ZZR1400 is echt ganz geil qua looks, maar ik heb nog geen proefrit kunnen maken.

Wat is nu het grote verschil? Waar moet ik aan denken als ik ga rijden? Wat lijkt op elkaar?
Grote verschil qua???

Bepaalde jaren is de zzr begrensd in de eerste versnellingen, dit is met een atre te verhelpen.

Verder is het blok bulletproof.
 
Jeshaan, wat denk je te moeten vangen voor het achterlicht? En wat 'doe' je dan met de plek wat nu de knipperlichten zitten, zijn daar afwerkingen voor?

En het grote verschil tussen een BB en de 1400, ik durf het niet te zeggen... Heb geen ervaring op een BB, kan alleen aangeven dat de 1400 echt een meer dan geweldige motor is, op alle vlakken! Zowel als toeren, lange afstamden en heel sportief rijden!!
 
Ik ga er binnenkort gewoon eentje rijden om te voelen hoe dat is.
Moet eerlijk zeggen, ben sinds gister hopeloos verliefd op de k1200s van de duutsers, maar, niets overhaast. :)
 
Jeshaan, wat denk je te moeten vangen voor het achterlicht? En wat 'doe' je dan met de plek wat nu de knipperlichten zitten, zijn daar afwerkingen voor?

Hey,

Doe maar een bod, ik snap dat ik de niuwprijs er niet meer voor terugkrijg. Knipperlichten kun je gewoon laten zitten en ze als extra gebruiken of uitschakelen. Of het achterlicht zonder knipperlichtfunctie gebruiken.


En het grote verschil tussen een BB en de 1400, ik durf het niet te zeggen... Heb geen ervaring op een BB, kan alleen aangeven dat de 1400 echt een meer dan geweldige motor is, op alle vlakken! Zowel als toeren, lange afstamden en heel sportief rijden!!
 
Ik ga er binnenkort gewoon eentje rijden om te voelen hoe dat is.
Moet eerlijk zeggen, ben sinds gister hopeloos verliefd op de k1200s van de duutsers, maar, niets overhaast. :)
Ga dan voor de k1300s, de 1200 heeft net als d k1200r nog wel wat problemen en terugroep acties gehad volgens mij. Met name de koppeling en NAKS hadden problemen.

Ff wat info winnen op het bmw forum.

Ik overweeg ook een K1200/1300R, spaar expres iets langer door zodat ik de geupdate en minder probleemgevoelige 1300 kan kopen.
 
Heren, ik heb slecht nieuws... ik heb de ZZR ingeruild voor een hele brave GS...
goeie nieuws is dat ik een zooitje accesoires over heb:

Stuurverhogers 2cm
Navigatiehouder
Bagster tankhoes zwart + tanktas
Givi kofferhouders voor monokey V35 koffers
Topkofferrek monokey (Houder+rek+monokey adapterplaat)
Motorhoes groen Kawasaki (niet waterdicht)

Alles past zonder meer op een 2006-2011 ZZR1400

Als iemand interesse heeft, geef maar een gil via een PM
 
Heren, ik heb slecht nieuws... ik heb de ZZR ingeruild voor een hele brave GS...
goeie nieuws is dat ik een zooitje accesoires over heb:

Stuurverhogers 2cm
Navigatiehouder
Bagster tankhoes zwart + tanktas
Givi kofferhouders voor monokey V35 koffers
Topkofferrek monokey (Houder+rek+monokey adapterplaat)
Motorhoes groen Kawasaki (niet waterdicht)

Alles past zonder meer op een 2006-2011 ZZR1400

Als iemand interesse heeft, geef maar een gil via een PM


Hallo Eddytoo,

Ih heb een PB verstuurd (interesse in de stuurverhogers), maar weet niet of het goed is gegaan.
Mijn adres is cbarnardamsterdam apenstaart gmail punt com.

Alvast bedankt!
 
Vandaag mijn vance & hines Cs one gemonteerd, wat een bruut geluid.

En ook de vorm van de dempers vind ik mooi, volgens mij okk niet veel van in NL.

v2gprbklkkckr.jpg
 
Vandaag mijn vance & hines Cs one gemonteerd, wat een bruut geluid.

En ook de vorm van de dempers vind ik mooi, volgens mij okk niet veel van in NL.

[afbeelding]


Is dat de set die al geruime tijd op MP te koop staat / stond?
Ik heb er toen ook aan lopen denken toen ik geen Yoshi's kon vinden,
maar ben helemaal niet bekend met het merk.
Ben benieuwd hoe ze klinken.
 
Yep dat was die set.

Vance & hines is heel bekend merk, de akrapovic onder de choppers en harleys zeg maar.

Voor sport motoren zie je ze een stuk minder in NL maar in amerika verkopen ze veel.

Geluid is heel mooi, donker en laag. Ik hou de Db killers erin omdat ze anders te luid zijn.

Met name de vorm vind ik mooi staan bij de zzr.
 
Ahhh toch wel.

Klopt na je post ben ik even wezen googelen en zag inderdaad dat het best een bekend merk, en net zoals je zegt meer onder choppers.

Het is dat ik echt een Yoshi fan ben, anders had ik het wel eens willen proberen.

Heb er een ZX12R bijgekocht 2 weken geleden, en ook daar is de Yoshi voor binnengekomen gisteren.

Veel plezier ermee

Misschien een idee om volgend jaar eens een ZZR meeeting te houden.
 
Yep dat was die set.

Vance & hines is heel bekend merk, de akrapovic onder de choppers en harleys zeg maar.

Voor sport motoren zie je ze een stuk minder in NL maar in amerika verkopen ze veel.

Geluid is heel mooi, donker en laag. Ik hou de Db killers erin omdat ze anders te luid zijn.

Met name de vorm vind ik mooi staan bij de zzr.

Vroeger was Vance&Hines vooral bekend van uitlaten voor oude 4-cilinders (Kawasaki en Suzuki) en ook voor dragrace. Ikzelf heb een V&H Pro Comp uitlaat zonder enige vorm van demping voor mijn oude Z1000. Terry Vance was een goede dragracer in de jaren 70, 80 en 90.
 
Hallo ,

Even voorstellen :

Ik ben marcel uit zaandam .

ik zit me de laatste tijd meer te verdiepen in de zzr 1400 van bouwjaar 2007 tot 2010 en wil binnenkort wel een keer proefrijden , waarschijnlijk op een 2010 model met 29.000km op de teller .

Moet ik nog ergens goed op letten ? zijn er bepaalde zwakheden bij dat model ?

Momenteel rijd ik een pan europan st1100 als tourbike en de fireblade 929 rr om even lekker los te gaan .

Ik denk kwa zithouding dat de zzr 1400 daar ergens tussen in zit .


Alvast bedankt .

Mvg Marcel
 
Hallo ,

Even voorstellen :

Ik ben marcel uit zaandam .

ik zit me de laatste tijd meer te verdiepen in de zzr 1400 van bouwjaar 2007 tot 2010 en wil binnenkort wel een keer proefrijden , waarschijnlijk op een 2010 model met 29.000km op de teller .

Moet ik nog ergens goed op letten ? zijn er bepaalde zwakheden bij dat model ?

Momenteel rijd ik een pan europan st1100 als tourbike en de fireblade 929 rr om even lekker los te gaan .

Ik denk kwa zithouding dat de zzr 1400 daar ergens tussen in zit .


Alvast bedankt .

Mvg Marcel


Marcel welkom,

Volgens mijn zijn er maar weinig tot geen slechte berichten over de ZZR-1400.

Wel is vanaf het 2008 model de toerental onderin aangepakt, 2006-2007 modellen schijnen wel een verschil te zijn met optrekken in vergelijking met 2008-. Bij een 2006-2007 is dit op te lossen met een Gipro Atre die de begrenzing onderin weghaalt waardoor de motor beter en krachtiger optrekt.

Verder qua zithouding is het moeilijk om advies te geven dit hangt echt van jezelf af. Je hoort altijd dat iedereen wat rechterop zitten fijner vind, maar in de praktijk heb ik het anders ervaren. Ik stapte na 13 jaar alleen maar echte sportmodellen te hebben gehad over op de zzr, maar mis de sporthouding wel erg aangezien ik meer last heb van me lichaam dan bij een sportmodel waarbij je op je polsen leunt. Sinds kort heb ik er weer een zx12 bij en rij daar toch wel wat relaxter op. Maar heb ook toen overwogen een hayabusa aan te schaffen, maar daarmee te vergelijken vond ik de zzr toch wel weer fijner zitten.

Hopelijk kun je er wat mee en hou ons op de hoogte.

:]
 
Marcel welkom,

Volgens mijn zijn er maar weinig tot geen slechte berichten over de ZZR-1400.

Wel is vanaf het 2008 model de toerental onderin aangepakt, 2006-2007 modellen schijnen wel een verschil te zijn met optrekken in vergelijking met 2008-. Bij een 2006-2007 is dit op te lossen met een Gipro Atre die de begrenzing onderin weghaalt waardoor de motor beter en krachtiger optrekt.

Verder qua zithouding is het moeilijk om advies te geven dit hangt echt van jezelf af. Je hoort altijd dat iedereen wat rechterop zitten fijner vind, maar in de praktijk heb ik het anders ervaren. Ik stapte na 13 jaar alleen maar echte sportmodellen te hebben gehad over op de zzr, maar mis de sporthouding wel erg aangezien ik meer last heb van me lichaam dan bij een sportmodel waarbij je op je polsen leunt. Sinds kort heb ik er weer een zx12 bij en rij daar toch wel wat relaxter op. Maar heb ook toen overwogen een hayabusa aan te schaffen, maar daarmee te vergelijken vond ik de zzr toch wel weer fijner zitten.

Hopelijk kun je er wat mee en hou ons op de hoogte.

:]


thanx jeshaan


Ik vind de zzr 1400 een mooie fiets , vooral de koplampen reeks van de oudere modellen , telkens als ik een motorzaak binnenstap en er staat een zx1400 ga ik er gelijuk even kijken *D

ik heb ook altijd sportief gereden , maar voor de polsen heb ik er nu een st1100 bij voor woon/werk en lange afstanden, rijd natuurlijk erg relax , maar zoals vandaag heerlijk op de fireblade naar het werk gereden :t

Ik zou een keer op de zzr moeten rijden om het te ervaren , want ik hou ook van de sportieve zithouding kwa het rijden zelf , maar niet te sportief , beetje een tussenweg ,dus wellicht de zzr .

ik ga zaterdag even bij een motorzaak bij mij in de buurt kijken naar een zzr 1400 , 2010 model , dus die heeft dus wat meer koppel en daar zitten al mooie acra's op

Grtz Marcel
 
Laatst bewerkt:
Als je de zithouding van de ZZR1400 te sportief vindt, kun je ook nog van die stuurverhogers monteren. Ik heb toen Helibars gebruikt, die het stuur 19mm omhoog brachten en toch binnen de kuip bleven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan